Majken skrev 2013-08-18 13:41:52 följande:
Tack för rara ord kring vårt uppdrag som jourfamilj, det värmer i hjärtat!
Barnen är kvar och blir nog så en tid till? Med tanke på skolplikt så roddar vi i att försöka hitta bra skolor till dem nu. De är från en annan kommun men skrivna i sin egen, vilket krånglar till det hela en bit?
Men det är fina barn, de är inte placerade pga sig själva/eget beteende utan på lite udda omständigheter och har tyvärr fått erfara trauma som INGEN skulle behöva uppleva?!
Det känns fint att kunna bidra och förhoppningsvis ge dessa barn möjlighet till sina basala behov så som mat, sömn, trygghet och kärlek!
Dock blir det inte mycket husvagnsåkande just nu....
Stackars barn! Som förskollärare/grundskollärare möter man ju ibland dessa barn med och det är mycket hemskt som ibland döljs bakom vår tystnadsplikt.
Bra egentligen, men det skadade inte om "vanligt folk" fick upp ögonen på hur barn faktiskt kan ha det...då skulle inte folk sitta här på fl och spy galla när de själva felaktigt blivit anmälda osv. Skulle jag få en anmäla på mig så välkomnar jag utredningen, eftersom jag vet att det är ett måste för att hitta de barn som behöver bli hittade!
Inte så mycket husvagnande här heller just nu, men om dryga månaden kör vi äntligen upp till Sälen igen.
Jag hade velat åka en sväng innan dess, men vi hinner nog inte det.
Fast jag lever på att få komma till Sälen igen. Det ska blir både kul och skönt att ställa upp nya vagnen med nya vintertältet till.