Campingtråden längtar efter våren !
Har bestämt att åka till Örebro och Gustavsvik nu på to-sö, ska besöka badet på fredagen! Blir nog kul, väderprognosen ser helt ok ut!
Nu har vi provsovit vagnen! Det första jag slogs av när jag vaknade var att det var väldigt fräsch luft inne även om det var varmt i vagnen. Sedan igår när vi skulle klä av oss så kunde vi stå bredvid varandra utan att tränga. Det är otroligt bra utrymme i den nya vagnen mot den gamla, men ändå är den inte så mycket större egentligen.
Är det nån som kommit iväg på nån campingsemester än? Själv måste jag vänta drygt en månad tills vi kan åka, men eventuellt blir det nån helg innan dess. Jag trivs så bra i nya vagnen att jag går ut och sätter mig i den ibland och bara är.
Vi har faktiskt haft premiärturen med vår vagn nu. Den fick bli till en en camping på orten vi kommer ifrån. Vi skulle på en fest där och det var enklare både för oss och min mamma som var barnvakt att vi tog med vagnen upp...våra barn är allergiska mot mina föräldrars hundar så de kan inte bo där. Nu längtar jag om något ännu mer efter att få åka en ordentlig tur med vagnen...och efter vintern! ja jag vet att jag är lite knäpp! fast för nån dag sedan kom räkningen för vinterplatsen så det närmar sig...och så kall som denna sommar är så föredrar jag vinter då man kan åka skidor. Nästan så jag funderar på att ta vinterkläder på mig till simskolan vi snart ska på...
Majken, kul att ni är klara med vagnen och nöjda! Vi ska snart köra fram vår vagn och börja packa den, imorgon bär det äntligen iväg.
Hemma igen efter tio härliga dygn i husvagnen! I Sälen var det inga problem att fricampa, speciellt inte när man som vi har årskort på Experium. Bästa campingen var caravan clubs camping på Sollerön, dit åker jag gärna igen. Leksand strands camping var en besvikelse, servicehusen räckte inte till och trots närheten till Siljan så hade vi bara en gnutta sjöutsikt. Våra grannar hade en lyktstolpe på sin plats trots att de sagt till när de bokade att de hade en stor vagn och de fick inte byta plats. Vilsta camping i Eskilstuna kan jag inte heller rekommendera då det var en del bus där på natten. Fast så är det tyvärr ofta på stadscampingar. Sedan avslutade vi resan på vänners uppfart och det måste väl räknas som lyxcamping.