• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

reb80 skrev 2012-04-16 22:10:28 följande:
    Dottern ska vara på innebandy cup under dagen i Mora. Så vi kommer åka hemifrån vid 7 lämna henne i Mora vid 9, Sen har vi till ca 15 på oss att vara tillbaka i Mora. Är ju i alla fall ca 1,50-2timm emellan sälen och Mora. Men det blir nog bra. Vid alltför dåligt väder kan vi ju alltid stanna efter vägen och sova.

Ajdå, ja då är det lite tight ja. Hoppas det går bra för er.
  • Wilowa
    Tullipan skrev 2012-04-17 12:39:55 följande:
    Jepp Glad
    Är riktigt nöjd med dem på verkstan (Hobby i Tenhult)
    Varken jag eller de kunde ju veta innan att det skulle vara så mkt grejer.
    Meningen var ju bara laga kylskåpet & några skåp, sen frågade han där om vi skulle göra en service också.
    Oekj sa jag & sen krockade pappa med husbilen då..
    Hm..men jag är superglad att de fixade allt så himla fort.

Ikväll packar jag! På fredag åker vi Jihu!!
    Skönt!

Vår granne frågade mig idagom vi turistat färdigt nu när vi tagit hem vagnen...ja han frågar oss alltid när vi varit iväg om det är turisten som kommer hem... Nej svarade jag, det är nu det börjar. Han fattade först inte vad jag menade och det var så skönt att göra honom mållös...1-0 till mig.  
  • Wilowa
    jmmm skrev 2012-04-27 13:58:43 följande:
    helgens mathandling är klar, kläder ska packas o mannen komma hem, sen åker vi till vagnen!
    Vi får köra därifrån imorgon m grabben på fotbollsmatch o på söndag kväll får vi åka hem då sonen har skola på måndag sen åker vi tillbaka o firar valborg där ska bli en skön helg! Hoppas som er andra på uppehåll!
    Va? Har inte skolorna lov hos er? Taskigt tycker jag, här är de till och med lediga på onsdag så det blir ett riktigt långt lov.

Vi har inga egentliga planer för helgen, men idag blev jag väldigt campingsugen så vi får se vad som händer.   
  • Wilowa

Jag håller på och vårstädar husvagnen och fy katten vad skrymsen och vrår det är...och trångt som saligheten.

Jag har även isett att man inte ska åka utan att ta bort en "torrboll" med vätska i. Det var sånt överallt och på två veckor hade det inte torkat. Jag har fått bort det mesta nu som tur är. Jag har slitit med den i nån timme men ändå är det mycket kvar. Det är nästan så vi måste ta en "premiär"-tur nu när den blir så ren och fin.    

• Wilowa

Åh vad jag önskar att jag kunde koppla på vagnen och bara dra från all jävla skit! För att göra en lång historia kort så ringde en person i min närhet till mig i berusat tillstånd och sa att denne ville ta livet av sig. Det blev till att ringa sos och personen i fråga blev intagen för tvångsvård i ett dygn men är nu åter ensam hemma. Idag har jag i alla fall jobbat efter att ha varit hemma några dagar.

Fast det var ändå tur att vi tog hem vagnen för några helger sedan, annars hade jag fått detta samtal på väg hem från campingen...eller det hade inte spelat så stor roll för jag satt i bilen nu med, så barnen tvingades höra allt med.   

• Wilowa
    Ensan skrev 2012-05-05 00:06:33 följande:
    Åh fy!! Stor kram till dig!

Tack!
  • Wilowa

Åh vad jag saknar campinglivet, men just nu hinns det inte med. Det är över en månad sedan vi tog hem vagnen från Sälen nu och sedan dess har den stått. Tyvärr vet vi inte om vi kan åka iväg värst mycket i sommar heller för vi har ganska mycket att göra här hemma med. Fast nåt ska vi väl komma iväg på hoppas jag, om inte annat så får vi besked om nästa vinter om några veckor. Längtar!

• Wilowa

Mrs girl: Jag kommer inte ihåg, men har ni bara ett barn? Vi har två med 2½ år mellan och när de var mindre så hade de ett barnbord som de satt vid. Det bordet ställde vi så att de ändå satt med. Fast har ni bara ett mindre barn så får hon ju inte samma sällskap som våra fick av varandra.

• Wilowa
    Mrs girl skrev 2012-05-22 20:03:09 följande:
    vi har ett barn och hon blir jätteledsen när hon inte får sitta med oss. i helgen fick hon sitta i sin mussepigg solstol med tallriken i knät och det va inte populärt. vi får helt enkelt bita i det sura äpplet och köpa en vanlig stol till.

Ja det är ju nackdelen om man bara har ett barn. Även om man stäler bordet precis bredvid så känner de sig ju utanför ändå.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2012-05-24 08:58:53 följande:
    våra stolar vi har nu t barnen är en typ av sån stol som veliga mamman har men textilen på sits o rygg. tyvärr finns de tydkligen inte längre.

Längtar efter vår vagn, känns tomt här hemma. mina föräldrar får njuta av den istället pappa håller på o grjejjar m elen ju, hoppas de lyckas m nåt riktigt bra nu inför vår semester resa om mindre än 2 veckor....
    Ska ni vara borta länge?  Vart ska ni åka? Ja det har du säkert sagt flera gånger, men mitt minne funkar inte i denna extrema värme.

Själv har jag minst fyra veckor kvar innan jag får "semester" och ytterligare två tills maken blir ledig. Fast det ser i alla fall ut som att jag får stanna kvar på samma förskola till hösten, men om jag får behålla heltiden är inte klart. jag hoppas det för det påverkar helt klart våra förutsättningar för vinterns campande. Det är allt en dyr hobby vi har.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !