• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

Kallt är bara förnamnet på temperaturen här uppe...-29 hade vi i morse. I husvagnen är det varmt och skönt, förutom att vi har frost inne i toafönstret. Däremot gillar inte bilen läget just nu, den vägrar starta och som ska till Lindvallen och träffa vänner som är där. Hoppas verkligen att min man får igång bilen snart, för vi och vännerna bor på helt andra ställen så vi träffas väldigt sällan.

• Wilowa
    reb80 skrev 2012-02-04 21:52:53 följande:
    Hoppas ni får igång bilen. Vi valde att inte åka upp då det såg ut som det skulle bli en kall helg.
    Jo då, när vi väl gick till Hemköp och köpte en sladd till motorvärmaren så startade den sedan. Jaja, den sladden kommer nog behövas fler gånger för att få igång bilen.

Vi ska vara här tills nästa söndag så vi åkte ändå och dessutom skulle det inte bli så kallt längre enligt yr.no. Fast vi hade en bra dag ändå, det blev många besök in i värmestugan dock. Vi ville ju gärna träffa våra vänner innan de åker hem imorgon.
  • Wilowa

Det är intressant att vara i fjällen...nästan-30 ena dagen och 20 grader varmare och krftig snöstorm två dagar senare och ytterligare en dag senare vindstilla och nästan molnfritt. Idag började dagen med -10 grader och molnfritt och slutade med snö som frös till is på både kläder och glasögon...intressant detta. Fast det funkar väldigt bra att bo i husvagnen, här har vi det varmt och skönt oavsett väder. Jag längtar inte hem det minsta och önskar att jag kunde vara här uppe hela säsongen...kanske ska utbilda mig till skidlärare?

• Wilowa
    Amarillo skrev 2012-02-14 09:20:11 följande:
    Ok. Jag vet iofs att det står husvagnar i Lindvallen. Kanske bara är uppställningsplats.

Kläppen vet jag har iaf.  (Hade iaf vi bodde där när jag var barn)

Får nog kolla runt lite mer. Har ju en del kompisar och släkt boende i området, de kanske har lite koll på vart man kan stå.

9050 kr är en hel massa, men du har ju fördelen är att man kan välja när man åker upp. Och du är inte låst till en specifik vecka =) 
    Lindvallen stängde sin camping för 2-3 år sedan och även den i Hundfjället har stängt (Jotängen eller vad den nu hette) Kläppen har camping och även Stöten. Sedan finns det en camping nere i byn på andra sidan älven. Där hade vi vår husvagn när jag var barn, men nu ser den väldigt öde ut.

Jag tycker inte att det är speciellt dyrt med så liftnära boende som man har tillgång till hela säsongen. Fast om ni vill stå säsong så måste ni vara ute i god tid. Caravan club har ett datum då man ska betala in handpenningen och då delar de ut platserna i den ordningen man betalat. Vi står säsong där för första året i år och trots att vi betalade redan samma dag så fick vi ingen fast plats utan en sabbatsårsplats.
  • Wilowa
    Amarillo skrev 2012-02-14 17:36:05 följande:
    Ja det har funnits en i Lindvallen.

Den nere i Sälenby ska hyfsad sägs det, kollade med en kompis som jobbar i sälen =).

Ok man får stå i kö, det visste jag inte, men det finns även "uppställnings-plats" i Transtrand har jag för mig. 
    Nej det är ingen kö, det är först till kvarn som gäller när man är ny. De som redan bor på campingen har företräde och har möjlighet att ta ett sabbatsår.
  • Wilowa

Amarillo: Är det hemtransport vid eventuellt köp du tänker på? Jag tycker att vilka risker man kan ta beror helt på rådande väglag. Igår hade jag inte velat dra nåt då jag höll på att krocka i 40 km/h pga superhalka. Fy vad läskigt det var att bilen bara kanade och en husvagn efter då hade ju inte gjort saken bättre precis. Böteslappen kan bli dyr, men skadorna i en olycka går inte att mäta i pengar.

• Wilowa
    jmmm skrev 2012-02-24 19:08:28 följande:
    willowa: absolut visst är det så. Väglaget styr ju så klart

Det borde vara självklart, men det självklara glöms allt för lätt bort. Usch och fy så många dumheter som händer i trafiken.
  • Wilowa
    reb80 skrev 2012-02-29 19:37:50 följande:
    Har ni oxå vårkänslor? Var i vagnen i helgen, lämnade kvar barnen hos farmor och farfar, hem och jobbade 3 dagar, men imorgon sticker vi upp igen. Verkar vara underbart väder, så ska krypa ner i en snögrotta och njuta.
    Vad härligt! Jag vill också upp, men istället ska jag sitta och uggla i en ishall HELA helgen.

Detta med vårens tidiga intågande ger mig delade känslor...självklart jätteskönt med det fina vädret, men katastrof för vår lilla skidbacke och alla slalomaktiva barn och ungdomar.    
  • Wilowa
    Amarillo skrev 2012-03-06 12:25:26 följande:
    Är ni medlem i caravan club (den heter så ??) ??

Vad bör man tänka på när man bokar camping och vad bör man ha med sig.  Alla gör vi nybörjar fel... Vilka bör man undvika =)

Vi är medlemmar i Caravan Club, men det är enbart för att kunna stå på deras camping i Tandådalen. Vill ni ha en plats där måste ni vara medlem då den campingen inte är öppen för annat än medlemmar. Vill ni stå där nästa år bör ni redan nu kolla upp vilket datum första handpenningen ska betalas för det är svårt att få plats där.
  • Wilowa

Som förskollärare har jag nog ett av de bästa jobben, men inte alltid...Vi ska åka upp till husvagnen till helgen har vi tänkt oss, men ett stort "om inte" hänger över oss. I måndags fick jag den trevliga arbetsuppgiften att torka spyor på jobbet...blir jag sjuk innan helgen kan vi ju inte åka och blir jag inte sjuk så är frågan om vi ska våga åka ändå. Tänk om jag blir sjuk där uppe! Usch och fy säger jag bara.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !