• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

reb80 skrev 2012-01-04 22:06:48 följande:
    Ligger i vagnen och njuter av tystnaden, barnen är i snigeln(samlings lokal för barn). Skönt att de börjar bli stora och kan leka själva. Sen var det ju snö här uppe, jämför man med hemma är ju detta rena paradiset. Hann med ett varv runt kalven runt på em. Måste försöka få in alla tränings milena inför öppet spår under denna helg. Hemma verkar det ju vara mot om vinter.
    Härligt! Njut lite åt mig med!
  • Wilowa
    reb80 skrev 2012-01-08 07:59:15 följande:
    Har en liten fråga till alla er vinter campare. Jag tycker att vi är ganska erfarna vinter campare. Men just denna helg har det varit mycket blött i vagnen. Började första kvällen när sonen skulle lägga sig högst upp i våning sängen. Under täcket var det en stor blöt fläck och täcket luktade skunk, så borde varit blött ett tag. Sen har det varit fukt i skåpen längs listerna. Har inte tyckt det brukar vara så blöt. Sen nu upptäckte maken att det var blött på golvet under mattan utan för badrummet. Någon som har idé varför? Vi har varit här onsdag-söndag.
    Tror du inte att det har med den varma vintern att göra att det skapats mycket kondens? Vi hade lite samma problem när vi var uppe. Det samlades vatten i takluckan som rann ner via veven...speciellt över våningssängen där det blev ordentligt blött. Vi ställde upp våra tackluckor lite så att kondensen kunde komma ut och så har vi en torrboll i vagnen som samlade upp en hel del vatten på den korta tiden. Jag tyckte att det blev bättre när vi varit där ett tag, men om det berodde på att vi haft vagnen varm ett tag eller om det var för att det blev kallare ute vet jag inte.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2012-01-13 18:22:56 följande:
    Inte många som är aktiva i tråden nu. Men trots att  man älskar campinglivet o att jag skarpt gillar när de regnar om jag får kura ihop mig i vagnen m en go bok o en filt så bir man inte super sugen på camping nu. Allt e bara blött o slabbigt i skåne
    Om 2 månader hoppas vi att de är rena vägar åtminstonde då ska vagnen hem från vinterförvaring o ner på verkstadsbesök m fuktkontroll o service

E de föresten nån här inne som går i väntans tider o väntar ny vagn?

Ha de fint alla!
    Förstår dig! Den här vintern är en katastrof! Här har vi på nåder kunnat öppna skidbacken idag...en backe av tre. Så till veckan startar skidskolan och träningsgrupperna äntligen, en vecka senare än tänkt. Jag är så glad och tacksam över att vi har vagnen uppe i Sälen i år så vi kan åka till vintern när vintern inte vill komma till oss. Fast inte ska vagnen tas från vinter"förvaringen" redan om två månader, det får allt stå lite längre.
  • Wilowa

Vi har börjat planera för en helg och en vecka upp till husvagnen, det ska bli så skönt. Jag saknar vintern och snön!

• Wilowa
    reb80 skrev 2012-01-20 18:29:19 följande:
    Har du bytt namn? Få se om barnen har sådan tur att de får vara i sälen hela vecka 9 med farmor och farfar. Jag lär väl jobba. Kanske vi åker upp till nästa helg om vädret är ok.
    Ja jag har bytt namn. Fl ville ju att man skulle göra det. 

Är det helgen vecka 4 som ni kanske ska upp? Då kanske vi med ska dit.
  • Wilowa
    reb80 skrev 2012-01-26 21:56:15 följande:
    J
    Vi åker upp till vagnen imorgon. Men blir inge slalom. Jag måste åka längdskidor, så har mutat barnen med bowling sen tar vi lammet och grisen på lördag kväll.
    Som vanligt velar vi in i det sista, barnen är inte helt hundra efter att ha varit sjuka. Vi slår på elen så får vi se om vi får slå av den imorgon igen eller inte.

Måste åka längdskidor? Ska du åka vasaloppet?
  • Wilowa
    Ensan skrev 2012-01-27 22:32:10 följande:
    Blir säkert en del engångs för oss också. Vi har också tänkt försöka ligga utan ström så mycket som möjligt. Blir nescafe för min del!!
    Välkommen hit!

Vi har köpt våra tallrikar på IKEA, men kvalitén på de är inte den bästa, men så kostade fyra tallrikar typ 30 kronor. Även glasen köpte vi där, men de är bättre. Fast nu på vintern äter vi mest på engångs...det är inte kul att konka iväg med en jättedisk i kylan. Vi har köpt en sån där kanna som man pressar kaffet i, den tycker vi är bra. Fast när vi ska vara borta länge så tar vi med oss perkulatorn hemifrån.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2012-01-29 19:56:57 följande:

Vi diskar numera den mesta disken i vagnen. Mannen tycker att han hellre hämtar o lämnar vatten så att säga Jag tackar är det allt för kladdig disk kånkar vi iväg med det men inte för övrigt. Jätte skönt

Det kan jag tänka mig...lyxigt med diskmaskin i vagnen...jag som tycker det är synd att det inte finns diskmaskin på campingen vi bor på...inte vad jag hittat i alla fall och jag har väl i och för sig inte letat heller.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2012-01-30 15:16:15 följande:
    Nja diskmaskin  o diskmaskin, vi diskar manuellt fast i husvagnen Tycker att många av de diskmaskiner som finns på campingarna ändå inte diskar riktigt rent men visst händer de att en sån får göra jobbet
    Haha! Vi diskar sällan manuellt i husvagnen eftersom det är jobbigare att gå efter vatten som att gå med disken. Dessutom får gärna nån annan värma upp diskvattnet. ...och jag håller med om att det inte alltid blir rent i dessa storköksdiskmaskiner och ofta rester av diskmedel kvar på. Fast eftersom vi bor på en caravan club camping med massor av förståsigpåare och tyckatillare så borde rengörning av maskinen inte vara nåt problem.  
  • Wilowa

Vi har också kommit upp till vår vagn idag. Kallt så det räcker till och blir över ute (-27), men nu börjar det kännas behagligt inne i vagnen...trots att vi "bara" har en Hobby För skidåkningens skull så hoppas jag dock på något varmare imorgon.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !