• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

Mrs girl skrev 2013-05-12 18:51:26 följande:
    Så kan det säkert vara. Är bara van från Borås djurpark där det finns jättefina grillplatser på flera ställen. Men det är inga kolgrillar där. Nej några tomma häng va det inte förutom på några ställen där djuren inte kommit ut för säsongen ännu.
    Just ja det har de jag...grillar i Borås alltså. Där var jag mycket som barn och den djurparken tycker jag är mycket bättre än Parken zoo var senast vi var där.
    Majken skrev 2013-05-13 09:32:37 följande:
    Har haft en härlig minisemester med vagnen i Västervik! Underbara platser vid ett skogsbryn mittemot oss och havsutsikt i horisonten, lugnt och tyst omkring oss. Servicehus i toppklass, rent och snyggt!
    Det enda minuset är väl att de är ganska dyra trots lågsäsong och att de inte informerar på hemsidan att INGA aktiviteter är igång? Två stora lekland var stängda pga ombygge och bastun fick man inte hyra nu? Så barnen kunde nog ha haft lite mer att göra, men vi fick underhålla dem på andra sätt!
    Vad härligt det låter! Jag vill med! Vi hade tänkt åka helgen efter vi får nya vagnen, men kalas och tävlingar kom i vägen så det får vänta lite...undrar om jag ska bädda vagnen och sova ute på gården. Vi bor i ett villaområde och vagnen står med draget mer eller mindre ute i gatan och precis intill grannens häck.det blir fint det!

Fast jag håller med om att de borde ha gett mer information om vad som var öppet och vad som var stängt.
  • Wilowa
    Majken skrev 2013-05-13 13:18:47 följande:
    Wilowa: Gör't vetja!! Vi gjorde så i höstas strax innan vagnen skulle på vintervilan och dottern pratar ofta om det. Nu har vi en rätt stor uppfart/gårdsplan framför huset så grannarna är på lite avstånd, men oj vad vi fnissade med barnen när vi gick in till (service)huset och borstade tänderna på kvällen...och sen ut och bäddade ner oss i vagnen
    Haha! In till servicehuset! Den var bra...ingår det städning med?
  • Wilowa

Äntligen har vi fått vår nya pärla, den är så fin! Solig Vi håller på och packar in sakerna i den, men vilken tid det tar...fast nu är det en hockeypaus. Vi kommer dock inte sova i den nu eftersom vi haft magsjuka i huset under veckan så vi tar inga risker. Kräks

• Wilowa
    Majken skrev 2013-05-18 20:15:31 följande:
    Grattis Wilowa - så himla kul!!! Förstår dock att ni inte vill ta såna risker efter magsjukan... Men vad mysigt att fixa och trixa i nya vagnen! ❤
    Tack!

Nu är det mesta på plats och vi har massor med plats över...så skönt! Det bådar gott inför vinterns äventyr. Det är ju en hel del saker man behöver när man åker slalom och det tar plats.

Så länge som vi har vagnen hemma så har vi ett extra vardagsrum...jättemysigt att sitta där ute och se på tv eller lyssna på musik.
  • Wilowa

Ärligt talat så har vi fortfarande inte vågat sova i vagnen, idag är första dagen på 19 dagar som vi inte har magsjuka i huset. Först var dottern sjuk i nio dagar och sedan sonen i tio, men idag ska bägge till skolan. Dessutom ska vagnen in och få ett bättre urtrillningsskydd samt ett draperi, så nu blir vi av med den några dagar. Gråter Fast som sagt än vågar jag inte ropa hej, jag tror att jag och maken haft en lindrig variant på denna magsjuka, men är inte helt säker.

• Wilowa
    Majken skrev 2013-05-24 08:22:28 följande:
    19 dgr?!?! Shit vad länge!?! Hoppas verkligen att det är över och förbi nu!
    Snart har ni vagnen hemma igen och då blir det extra kul nät ni tar första natten i den!
    Mrs girl skrev 2013-05-26 12:52:59 följande:
    Wilowa: fy vad länge hoppas verkligen ni får vara friska nu.
    Vi har vart i österbybruk hela helgen på hundutställning. Simbadets campin låg vi på, liten mysig camping med fin badbrygga, men det som förstörde helgen va alla tusen miljarder mygg som va överallt. Vi är helt sönderbitna hela familjen.

Det verkar vara över nu, tack och lov! De var inte akut sjuka hela tiden, men aptiten var nästan lika med noll i några dagar efter. Sedan när de väl började äta så tog det omtag på dem.

Mygg och knott är aldrig kul, men jag längtar så efter att få campa ordentligt igen. Förra sommaren blev det inte värst mycket. Under den vecka som vi var iväg så stod vi tre nätter på parkeringen på ALV (minst lika bra som att stå på deras bedrövliga camping, kostade 90 kronor per natt med tillgång till campingens servicehus), tre nätter på Öland och en natt på en rastplats längs vägen hem. Vi hade inte upp förtältet en enda gång så därför köpte vi en markis till nya vagnen. I år funderar vi på om vi ska utnyttja vårt CC-medlemskap och åka till någon av deras campingar...vi får se vad som händer.
  • Wilowa
    Majken skrev 2013-05-26 16:17:53 följande:
    Skönt att ni är på banan igen... Vi köpte oxå markis till vår vagn förra året och har nyttjat den så pass att jag förra veckan fyndade en "ny" på Blocket! 80 cm bredare samt med gavelsidor så det känns toppen. Vår befintliga sålde jag på Blocket och den var väck och jag hade pengarna i näven efter ca 4 timmar!
    Gött! Vi köpte inga sidor till vår, men det ska vi nog göra. Vi fick med markisen och ett stort vintertält istället för ett förtält som egentligen skulle ingå.
  • Wilowa
    Mrs girl skrev 2013-06-03 17:17:28 följande:
    Usch vad hemskt hoppas hon kommer til rätta oskadd
    De har ändrat texten i länken och nu verkar det som att hon gett sig av självmant...hoppas att det är så. Det är min stora skräck när barnen går iväg själva på toa, att något ska hända dem då. Därför brukar jag skicka iväg dem tillsammans eller följa med dem.
  • Wilowa
    Mrs girl skrev 2013-06-03 22:48:35 följande:
    Det förstår jag att du gör. Min tjej är bara 4 år så än så länge går hon ju med oss hela tiden. Men det händer allt för mycket hemskt på campingar varje sommar.

Har ni vart iväg nått med nya vagnen ännu?
    Nej vi har inte fått tillbaka den än. Vet inte riktigt vad de sysslat med, men när vi skulle hämta den igår så hade de inte gjort nåt alls och vi hade inte tid att vänta. Fast vi ska hämta den imorgon och natt till 6 juni kommer nog i alla fall jag och barnen sova i den här hemma. Vi måste byta kamrem på bilen innan vi vågar oss iväg nåt...alltid är det något.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !