• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

Poppy: Vi ska också hämta vår vagn nästa helg, men vi hämtar hem den...tänk så olika det kan vara.

Fast vi har gjort det man inte ska göra...vi har varit och tittat på husvagner. Åh jag vill byta!    

• Wilowa
    Majken skrev 2013-04-14 09:58:32 följande:
    Jag har oxå kikat på nya husvagnar och vill byta!!!
    Vad är det för rörtrollning de använder husvagnsförsäljarna? Jag gjorde ju inget annat än klev in i vagnen...efter att ha ratat x antal vagnar. En Kabe dessutom, vad hände där liksom. Jag som ratat Kabe totalt innan.
  • Wilowa
    Majken skrev 2013-04-14 15:55:38 följande:
    Jag har snöat in fullständigt på en Polar 590 BK Gillar den planlösningen och kan absolut se mig själv sittandes utanför en sådan med ett glas vin i handen!
    ...och vi föll för den nya Kabe Classic 660 Perfekt planlösning för vintercamping med lite större barn, där bak får de ett eget tillhåll. Dessutom är dinetten nedbäddningsbar, så det blir lättare för dem att ta med kompisar...så nu har jag nåt att drömma om!
  • Wilowa
    Majken skrev 2013-04-14 16:23:37 följande:
    Har sett den och gillar den också! Har bara lite jobbigt att ha något bakom mig (bakom huvudet) när jag ska sova...
    Men du... våra kompisar har exakt samma planlösning fast en Adria 663 och de kostar ju inte alls som en Kabe!

Nej på Adrian är dinetten bredvid dubbelsängen i Kaben bak vid våningssängen, rätt så stor skillnad när man snart har tonåringar med sig på vintercamping.
  • Wilowa
    Majken skrev 2013-04-14 20:15:44 följande:
    Aha...ja det stämmer ju såklart! Tänk vad en halvmeter kan göra skillnad i ett camparliv!

Ja tänk! Här har storleken betydelse.

Det var just det jag gillade med den, att barnen får som ett eget rum där bak. Det är till och med fäste för en tv där.  Det finns en Hobby (720 tror jag) som har liknande planlösning och då till och med en dörr till barnrummet. Fast jag gillar inte de nyare Hobbysarna, de ser så plastiga och rappliga ut...så tycker jag inte alls att den vi har är (en 08:a).  
  • Wilowa

Vår vagn står tyvärr hemma igen. Fast i och för sig så är jag glad över att vi kom hem med den, för när vi hade nästan 20 mil kvar så small det till. Vi stannade och kollade alla däck, men inget fel på dem. Fast när vi skulle köra sedan så blinkade en lampa i bilen och det stod att motorn gick på reducerad effekt. Vi kunde köra med den, men stackars bil vad den fick slita. Som tur var så bor mina föräldrar längs vägen så vi fick låna deras bil att dra hem vagnen med. Jag fick köra vår bil och hjälp så svag den annars så pigga bilen var. Efter ett besök på verkstaden idag så kunde vi konstatera att det var en slang som gått sönder...alltid är det nåt med den bilen.

• Wilowa

Husvagnar är farliga saker...det står nog snart en ny vagn på vår tomt och det blir inte en Kabe i så fall.

• Wilowa

Vi har inte bestämt oss än...men nästan! Usch jag vill inte tänka på det, det är så mycket pengar. Fast en Cabby lutar det mot.

• Wilowa
    Majken skrev 2013-05-03 18:27:31 följande:
    Det är fina vagnar! En sprillans ny eller? Själv drömmer jag ju om en Polar 590 bk men en ny sådan med lite tillval man vill ha rockar loss på drygt 400.000 !?! Rätt mycket pengar....*inväntar drömvinsten*

Vågar knappt säga att den vi spanat in är dyrare!

Ja Cabby gör fina vagnar och har ni vägarna förbi Kristinehamn (Värmland längs E18) i sommar, så rekommenderar jag ett besök på Cabbyfabriken. De brukar ha guidade visningar där under några veckor under sommaren. Jag har varit dit och det var väldigt intressant.

• Wilowa

Jag svarar mer när vi bestämt oss imorgon...vågar knappt tänka på det just nu. Jag har gått igenom ekonomin gång på gång och vi har råd med den utan problem, men ändå. Det känns overkligt att vi verkligen har råd med den.

Min man är inte heller så nöjd över att köra runt med en så stor vagn, men vi åker runt typ en vecka på sommaren och står säsong på vintern. Alltså är det våra vinterbehov som styr och min man är lastbilschaufför och kör runt med betydligt fler axlar till vardags.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !