Campingtråden längtar efter våren !
Tullipan skrev 2012-03-28 22:27:54 följande:
Åh, skulle vilja ha en Gilla-knapp här på FL så man kunde gilla inlägg!! Grattis till alla nya husvagnsägare!
Skitlukten dårå..
När vi kom ut luktade det ingenting. Inte hemma heller, sniffat i vartenda liten vrå.
Jag har missat varmvattenberedaren, men det var inte blött under där så antar att den inte frusit då?
Eller, ja, det kan ju torkat upp, men luktade inget där.
För ett par år sen var vi i O-hamn på midsommar, halva campingen stank ruttet ägg. Verkligen s t a n k !!
Min kompis som är frenetisk med dofter packade ihop fort som attan på söndagen & susade hem från lukten.
Sen ringde hon & skrek att det var deras vagn som stank....då var det batteriet som läckte på nåt vis.
På campingen spreds ju liksom doften så gick inte hitta varifrån stanken kom. Men väl hemma hittade hennes man stinkkällan... Men mitt batteri står i källaren så det är det inte.
Så pappa körde husvagnen för service & lite reparationer till Hobby. (lite smågrejer som lås på skåp & kylen & vanlig service)
Väl där var de stressade till tusen så hann inte ta vagnen samma dag, Inga problem sa jag.
Rep.killen bad oss flytta vagnen upp till en annan plan & parkera den där.
Sonen skulle pinka & pappa ska flytta ekipaget...
Jag är uppe i buskarna med sonen & hör bra *SKKKKRRRRAAAAAP* *Gnissel* * SKRRRAAAAP*
Hel***e!
Fattar ju att det är min vagn, mitt slott, som orsakat nåt som I N T E är bra. Rusar ner & ser bakänden på min vagn sitta fast i en ny husbils front..och då menar jag sitta fast!
Pappa som kört husvagn i 40 år tänkte inte på att bakpartiet där ljuset sitter sticker ut 20-30cm. Så när han skulle svänga runt hakade hela bakstycket tag i husbilen. Inte kul! Speciellt inte då jag hörde hur noga husbilsägaren va med att den skulle vara klar efter lunch samma dag.
Usch vad pinsamt det var!
Men det fixar sig & vår servicegubbe berättade flera krockfadäser som hänt där..
men ändå..
Min vagn fick toarutan spräckt, hela bakpartiet bytas, tältlisten & lite annat smått & gott.
Så nu hålla tummarna att först & främst husbilen kan fixas snabbt, och att vår vagn blir klar innan 20:e april!
Huja...inte krocka med era pärlor! Verkar besvärligt!