• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

Igår var jag med mina mamm och mina barn på en endagartur med tåg till Liseberg. En jättetrevlig tur om man inte räknar med hemresan för den var hemsk. Vi fick en nästan dubbelt så lång hemresa pga en solkurva på rälsen och dessutom fanns det ingen ventilation på det knökfulla tåget. Det var fruktansvärt, men blev lite mer uthärligt när min man ringde och berättade att vi får behålla vår plats i Sälen! Solig Så skönt för nu lånar vi inte platsen längre utan den är vår så länge som vi vill ha den! Resan blev plötsligt lite mer uthärdlig! 

• Wilowa

Vi hade tänkt oss att åka till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld nästa vecka, men efter alla översvämningar där nere så vet jag inte om jag är så sugen längre. Vädret får mig inte att bli campingsugen alls om jag ska vara ärlig, fast det beror nog mycket på att vi campade så mycket i vinter och att jag nu vet att det blir så ytterligare en vinter. Fast på fredag tar vi med oss vagnen på en tävling som barnen ska vara med på några mil bort. Det är så skönt att slippa stressa iväg tidigt på morgonen.

Hur har ni andra det ute i detta regnland?   

• Wilowa
    Wilowa skrev 2012-07-10 17:19:58 följande:
    Vi hade tänkt oss att åka till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld nästa vecka, men efter alla översvämningar där nere så vet jag inte om jag är så sugen längre. Vädret får mig inte att bli campingsugen alls om jag ska vara ärlig, fast det beror nog mycket på att vi campade så mycket i vinter och att jag nu vet att det blir så ytterligare en vinter. Fast på fredag tar vi med oss vagnen på en tävling som barnen ska vara med på några mil bort. Det är så skönt att slippa stressa iväg tidigt på morgonen.

Hur har ni andra det ute i detta regnland?   

Det blev ingen camping och ingen tävling heller för barnen är sjuka. Vi åker troligtvis till Vimmerby nästa vecka, men hur länge vi stannar och vart vi tar vägen efteråt beror helt på vädret. Känner inte riktigt för att sätta upp förtältet och mysa på en klaskblöt camping...tacka vet jag vintercamping
  • Wilowa

Nu är vi hemma efter en tur till Vimmerby och Öland. kan bara konstatera att man står minst lika bra på ALVs parkering som på deras camping. Vi har haft en bra vecka, men nu är jag totalt slut i kroppen efter en lång hemresa. Började vid Böda igår morse via Långe Jan i söder och hem till Värmland via Hjo.

• Wilowa
    Ensan skrev 2012-07-22 19:07:28 följande:
    Vi drar t Vimmerby i morgon! Ska stå på campingen då vi är flera familjer som åker ihop. vad kostar det att stå på parkeringen över natten? Bra att veta till en annan gång!
    Det kostar 130 kronor och då ingår dagparkeringen som annars kostar 40 kronor. Vi kom dit kvällen innan och åkte på morgonen tredje dagen och slapp på så vis flytta oss nåt alls dessa dagar. Fast sista dagen blev vi väldigt irriterade på en som kom och ställde sig nästan bredvid oss trots att parkeringen var mer eler mindre tom. Det hade väl inte gjort så mycket om de inte dragit igång ett elverk som lär som en gammal dålig båtmotor.
  • Wilowa
    Ensan skrev 2012-07-22 19:49:46 följande:
    Tråkigt att folk inte kan visa lite hänsyn! Själv tycker jag man vänder ut och in på sig för att inte störa!
    Ja så brukar vi med resonera, men ändrade lite inställning mot dessa. Fast tyvärr hade vi inte så mycket att sätta emot annat än att vi åkte tidigt. Hoppas att vi väckte dem med vår diesel.
  • Wilowa

Vi fick visserligen en rad mellan oss och våra grannar, men några fyra meter var det inte tal om och det irriterade mig med. Först hade de sitt elverk stående bakom husvagnen, på andra sidan från oss sett. Fast sedan när de äntligen fick dett att gå normalt så ställde de in det bak i bilen (mindre skåpbil). Det kändes inte helt tryggt och jag blev väldigt tacksam när de väl stängde av det

• Wilowa

Har ni regnat bort? Det gjorde vår campingsommar i alla fall, sju nätter totalt blev det i sommar och eventuellt en natt till nästa helg...trist! Tur vi har en lång campingvinter att se fram emot.

• Wilowa

Nu börjar det dra ihop sig för vintercamping! Jag har påbörjat nedräkningen.

• Wilowa
    reb80 skrev 2012-09-14 21:04:58 följande:
    Jag vet inte vad jag tycker om mässan. Hittade nog inget som vi fastnade så där riktigt för. Polar 730 barn kammar lösningen gillade jag inte alls. Var den jag trodde vi skulle gilla mest. Däremot så fastnade vi för 730 bk med stora toaletten bak. Men blir nog inget byte i år. Lite sugna på att åka mot Europa nästa år och känns som om våran 620 räcker då. Vi stod oxå på Grännacamping. Ganska mysig camping fina utrymmen. Fast jag är inte så där jätte förtjust i campingar på stora gräsmattor. Nästa år blir det mässan utan barn och gärna på mässcampingen.
    Ska ni stå i sälen i år med?
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !