Amarillo skrev 2012-02-14 09:20:11 följande:
Ok. Jag vet iofs att det står husvagnar i Lindvallen. Kanske bara är uppställningsplats.
Kläppen vet jag har iaf. (Hade iaf vi bodde där när jag var barn)
Får nog kolla runt lite mer. Har ju en del kompisar och släkt boende i området, de kanske har lite koll på vart man kan stå.
9050 kr är en hel massa, men du har ju fördelen är att man kan välja när man åker upp. Och du är inte låst till en specifik vecka =)
Lindvallen stängde sin camping för 2-3 år sedan och även den i Hundfjället har stängt (Jotängen eller vad den nu hette) Kläppen har camping och även Stöten. Sedan finns det en camping nere i byn på andra sidan älven. Där hade vi vår husvagn när jag var barn, men nu ser den väldigt öde ut.
Jag tycker inte att det är speciellt dyrt med så liftnära boende som man har tillgång till hela säsongen.
Fast om ni vill stå säsong så måste ni vara ute i god tid. Caravan club har ett datum då man ska betala in handpenningen och då delar de ut platserna i den ordningen man betalat. Vi står säsong där för första året i år och trots att vi betalade redan samma dag så fick vi ingen fast plats utan en sabbatsårsplats.