• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

reb80 skrev 2011-11-09 20:58:08 följande:
    Nej då vi har inte gått i idé bara  väntar på att snön ska komma.
    just nu finns det inget att göra i vagnen, tycker barnen...

jag har nämnt det för maken ang göteborg.
    men har ju vagnen i sälen och beror ju lite på när snön försvinner där ifrån om vi får hem den.
    Ja snön lyser verkligen med sin frånvaro, det kan bli dyrt för Skistar då deras snögaranti börjar gälla om mindre än en vecka.

Vi har också vagnen i Sälen då och tar nog inte hem den även om det blir lite snö. Vi trivdes bra i det snölösa Sälen med och åker nog upp för at tta hem vagnen till Valborg. Fast det går ju faktiskt att resa utan vagnen med. Vi får se hur det blir.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2011-11-10 13:25:01 följande:
    Föresten vi har några vänner som e sugna på o starta upp någon form av quickstopp/ ställplats o ev i kombination med några säsongsplatser. Nu undrar de lite om vad folk vill ha för standard osv. frågan finns på annat forum redan, men som vanligt tenderar ju trådarna på vissa forum till att spåra ut, skulle ni här inne kunna tänka er att hjälpa dem om jag kopierar in deras brev? de är inte själva medlemmar på fb nämligen o givetvis har ju vi redan hjälpt dem en bit på vägen med våra åsikter
    För mig är det viktigaste säkerhet och hygien, sedan struntar jag egentligen ihur det ser ut och om det är en bit att gå till sevicehus och sånt. Även om det bara är för natten så gillar jag om det är lite avskilt, för jag ogillar verkligen campingar där man står på varandra i raka rader på en plan...lite mys med buskar, häckar och träd är aldrig fel. Fast å andra sidan så får det inte bli för avskilt heller så det är fritt fram för bus...svårt detta.

Marken är viktig också så det inte blir ett stort lerbad av det hela. Fast vilken kul idé att starta nåt sånt. Hoppas att planerna blir verklighet!
  • Wilowa

På lördag öppnar de äntligen första bacen i Tandådalen...om allt går som det ska. Jag måste säga att det känns märkligt att vi snart kan åka skidor. här hemma har vi ju knappt minusgrader och nån snö har vi inte sett här än. Stor skillnad om man jämför med förra året...gissar på att detta blir en riktig slaskvinter.

• Wilowa

Kan bara konstatera att vinterregn låter mer än sommarregn, får snart ont i öronen av detta. Nån skidåkning är det inte att tala om, tur att vi hade en fin dag i går. Det var klarblå himmel hela dagen, men väldigt mycket folk i förhållande till det lilla som var öppet. Fast nu vet jag ungefär vilka skidor jag vill ha. Jag hade gärna testat några till idag, hann bara med att testa tre par igår pga de långa köerna. Fast så som det regnat de senaste timmarna så undrar jag om det ens finns nån snö kvar i backen att åka på. Just nu lutar det mot ett besök på Experium istället eller så åker vi hem.

Trevligt första advent! Tomte

• Wilowa

Undrar jag om magsjukan på jobbet ska sätta stopp för våra husvagnsplaner eller om vi kommer iväg. När jag lämnade jobbet igår så hade hade vi ett eventuellt fall och idag när jag kom till jobbet så hade halva barngruppen insjuknat.

Tanken är i alla fall att vi ska åka upp några nätter i alla fall till vagnen framöver.

TomteGOD JUL TILL ER ALLA!!!Tomte

• Wilowa
    jmmm skrev 2011-12-22 09:57:33 följande:
    Tolta : usch o fy. Magsjuka är aldrig kul o ännu värre o ha de i vagnen kan jag tänka. FY sjutton
    Tvätta o sprita dig ofta o håll tummarna att de är något de ätit

Önskar er alla i tråden en riktigt GOD JULTomte
    Jag börjar nästan tro att det är nåt de ätit, ingen av oss vuxna har blivit sjuka än...men men det lär visa sig. Det var lugnt på jobbet idag i alla fall, ett barn hade vi på vår avdelning. Ingen annan avdelning ville ha besök av oss...jag försår inte varför.
  • Wilowa

Vi klarade oss från magsjukan och har nu varit nästan en vecka i husvagnen...så skönt, ja om man bortser från att varje liten muskel protesterar då. Det var plusgrader en kväll och när det sedan frös på så blev backarna stenhårda och svåråkta. Jag vill verkligen inte åka hem där det inte finns nån snö alls, men jag antar att vi måste. Jag börjar på ytterligare att nytt långvick snart...

• Wilowa
    reb80 skrev 2011-12-30 19:24:51 följande:
    Och vi har inte ens varit upp än:( Saknar snön jätte mycket och vagnen så klart. Ska försöka upp till nästa helg Bara för att kolla till grejorna lite granna. Gott nytt år på er alla!!!
    Vad tråkigt! jag förstår om du saknar både vagnen och snön, det är verkligen jättemysigt att vintercampa. Fast när Dagmar drog förbi var det lite läskigt, men vi klarade oss bra här trots allt.

Jag passar också på att häla er alla ett riktigt gott nytt år! Skål
  • Wilowa

Hemma igen...vi längtade tillbaka redan innan vi lämnat campingen. Fast hemresan var INTE kul, massor med trafik och intensivt snöande som gick över till regn. Vi drog en lättnadens suck när vi kom hem.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !