• Chris

Campingtråden längtar efter våren !

Tolta: Grattis till ny vagn

Vi har en 19" TV med inbygd DVD. Då vi inte är i husvagnen så hänger den på väggen i  sovrummet. Perfekt då det inte behövs extra kablar och fjärrkontroller. Den TV vi har har också inbyggd digitalmottagare så vi behöevr ingen box för det heller.

I helgen så fick jag bytt till sommardäck på vagnen, gjort en liten vårservice och tvättat den. Så nu återstår bara lite städning inne så är den redo för Hansagårds Camping. Ställer upp där på 1 maj helgen
  • Chris
    tumult: Ja vi tänkte att den 23 så är alla där som skall stå hela säsongen så vi tänkte att vi kommer helgen efter...kanske lite lugnare då. Men vi får väl se...man e ju sugen på att komma iväg.....
  • Chris

Nu har Mia fått OK på att hon fick semester samtidigt som mig så nu kör vi på med planerna för sommarens husvagnstripp. Vi bokar upp vissa campingar där det tycks vara populärt. T.ex. på Byske havsbad så fanns bara en stor plats kvar för den tid då vi skall vara där. Så det blev att boka den

Så nu ser det ut att bli följande campingar vi besöker
    Vi börjar med båtresa över till Finland där vi kommer att "campa" vid mina föräldrars sommarstuga.
    Frevisören utanför Kalix
    Byske Havsbad
    Snibben vid Höga Kusten bron
    Moheds Camping utanför Söderhamn
    First Camp Kolmården
    Sen avslutar vi med 1 vecka på Öland och Saxnäs camping

• Chris

Tumult:  Vågar ni ha en sån stor tv i förtältet? Eller tar ni in den då ni inte är där?

• Chris
    libero: Ja vi gjorde en liknande resa för 2år sen men nu väljer vi andra campingar. Vi tycker det är härligt att åka genom landet så och se olika ställen. Resan kommer att ta 4 veckor så det är hela semestern
  • Chris
    Libero:  Ja vi har blandat lite mellan att åka runt och stå för/eftersäsong...men vi har också pratat om att stå helsäsong...kanske får testa på det nästa sommar.

Tumult:  Känns ju tryggt att det inte är ett problem med stölder som det är vissa campingar.
  • Chris

Igår var jag en sväng via Hansagårds Camping där vi ska stå försäsong. Då visar det sig attd en plats vi bokat är för liten för våran vagn Jag har nu pratat med dom och vi fck några andra platser att välja på som funkar för våran vagn. Så nu åker vi antagligen ner i helgenoch kollar vilken plats vi vill ha.

Snygg vagn medlem 2

• Chris

tumult: Tror det var platserna  10 -14 och 17 - 20 som var lite större.

jmmm: Lycka till med BE...hur stor vagn e på lut nu då?

Till helgen blir det att åka till Hansagården och kolla vilken plats vi skall välja....sen blir det att städa och göra iordning inför nästa helg då ställer upp för försäsong...kanske en sväng på Ikea och kolla in den "omtalande" midsommarserien...rött och vitt passar ju bra i en Kabe

Sen skall vi nog via Campia också för att köpa stormlinor/stormsäkringar...kan behövas då man ställer upp på västkusten...är ju inget som skyddar där ute.

• Chris
    tumult: Antagligen så var inga av dom platserna lediga.

jmmm: Blir det en Ametist GDL nu då? Kan tänka mig att om ni beställt ny så tar det ett tag innan ni får den...om du nu inte känner till några genvägar

Vi har ju alltid ( alla 3gånger) köpt vagnar som redan funnits på affären ( 1 beg. och 2 har varit demovagnar) så vi har inte behövt känna på att vänta...men jag kan tänka mig att tiden går sakta då.
  • Chris
    jmmm:  OK inte så lång väntan då...vill du avslöja modellen?
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !