• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

mrseriksson skrev 2010-11-02 08:52:17 följande:
    hej hej

Libero: Vi har en 650 kmfe som vi ska byta till våren och andledningen till att jag vill byta är för att köket känns så trång när man har sittgruppen mitt emot...Min man sitter alltid med benen iväg när man ska laga mat....så jag skulle inte rekommendera denna om man ska laga mat i den och som i vårat fall ha den uppställd över vintern...

Barnkammaren är superskön att ha för där kan ungarna sitta och rita/läsa/spela och vi vuxna kan sitta i den andra gruppen........

Vi tittar just nu efter en Polar BK ...den tycker jag verka super...har kids i åldrarna 3,7 och 14.....14 åringen följer inte med så ofta och är han med kan sittgruppen bäddas ner.......
    Ja jag kan hålla med om att den är lite trång i köket, men vi vill ha oss i ena änden och barnen i den andra och då har man inte så många andra valmöjligheter.
  • Wilowa
    libero skrev 2010-11-02 20:51:18 följande:
    Det blev en 560 kmfe. Har bestämt oss idag och vi får hem den nästa vecka. Glad
    Hoppas nu att det blir bra.
    Tolta!
    Vad tycker ni om handfatet?
    Är det okej att ha det där eller känns det konstigt?
    Grattis! Solig

Jag funderade faktiskt på samma sak angående handfatet innan vi fick vår, men jag tycker att det är helt okej. Det enda jag stör mig på är att lysknapparna till toan hamnar bakom dörren när man öppnar den, man måste alltså tända där inne innan man öppnar för att gå in...i alla fall så är det så på vår 08:a. Annars gillar jag planlösningen i vagnen, vi sitter inte på varandra utan kan få vara "ifred" trots den lilla ytan...fast vi får se vad vi säger efter en vecka i Sälen i vinter.
  • Wilowa
    libero skrev 2010-11-03 15:24:35 följande:
    Tack så mycket. Det ska bli spännande att höra vad ni tycker om vagnen efter en vecka i Sälen.
    Vet ni om att det går att fäll upp understa bädden så man får lite mer golvyta för barnen att leka på? Vi har inte använt det än, men det kan nog bli aktuellt uppe i Sälen. ...och självklart så ska jag rapportera hur vi tycker det är att vintercampa i den. Vi ska troligtvis smygtesta lite innan på mindre anläggningar närmare oss.
  • Wilowa
    Trollie skrev 2010-11-11 10:17:41 följande:

Hej!

Nu har velputtarna bestämt sig. Imorgon drar vi 60 mil söder ut, för att köpa vår första husvagn. Smarta som vi är så väntade till säsongens första snöoväder drar in över landet.

Har iallafall varit till däckfirma och beställt två vinterdäck på fälg, så att vi kan skifta däck när vi kommer ner till skåneland.

Så på söndag står det förhoppnings vis en Hobby 540 UK De Lux -09 på gården.

Vad kul! Grattis!
  • Wilowa
    Trollie skrev 2010-11-12 22:07:38 följande:
    Tack för grattis!

Håller med Mikah, att inte saker kan få vara i fred! Så tråkigt.

Imorgon halv elva ska vi hämta vagnen, känns både kul och pirrigt. Blir troligen en första övernattning på vägen hem,

Någon som har en bra idé vart vi ska ta in på vägen mellan Skåne och Värmland för en natt?
    Lite svårt att svara på eftersom de flesta campingar har stängt för säsongen. Fast i Göteborg så har ni ju Lisebergs camping (hoppa över alla andra campingar i den stan!). Det enklaste är kanske att kolla med turistbyrån där ni tänker stanna. Sedan går det ju alltid att stanna på någon rastplats eller typ rastaställe, men E6:an sägs inte vara allt för säker.
  • Wilowa

Är det några av er som testat att campa över jul? Det ska vi göra i år, men på en camping nära mina föräldrar,så dit åker vi på julaftonen. Vi kan inte bo hemma hos dem eftersom de har djur och våra barn är allergiska och vi har tröttnat på att åka de nästan tio milen hem på kvällen.

• Wilowa
    medlem2 skrev 2010-11-15 08:21:36 följande:
    Första advents helgen ställer vi upp våran vagn och vi har fått en annan plats, utsickt emot backen. Ska bli roligt. Lukas längtar så efter att få åka skidor. www.isaberg.com befinner vi oss på.
    Det där stället kände jag inte till, men det såg ju riktigt bra och mysigt ut ju. Där kommer ni säkert att få en bra vinter.
  • Wilowa
    medlem2 skrev 2010-11-15 09:14:49 följande:
    mrseriksson: Härligt för barnen!

tolta: Yes det är både bra (förutom servicehuset, men det funkar) och mysigt ;)
    Kul att någon vågat satsa på en skidanläggning så långt söderut. Här är vi ju bortskämda med att ha flera fina anläggningar inom avstånd så man kan åka över dagen om man vill, men det är ju värre för er som bor längre söderut.
  • Wilowa
    Chris skrev 2010-11-22 14:04:22 följande:
    Till helgen åker vi upp till vagnen. Dom har nu ca 20cm snö och det har lovats mera i veckan...skall även bli -10 till -15 gr till helgen så det blir ritkig vintercampingkänsla då. Vi skall montera upp vintersäkring i förtältet och så lär det finnas en del snö att röja runt vagnen.

På vägen upp dit planerar vi att åka via Bytt och Nytt i Falköping för att se om vi hittar beg. slalomutrustning till barnen.
    Det finns ett bra ställe i Karlstad som också säljer begagnad slalomgrejer...Kronan på Hammar tror jag det heter.
  • Wilowa

Nu önskar jag att jag satt i husvagnen någonstans istället för här hemma. Vardagarna är fyllda med jobb och träning för barnen och helgerna fyllda med matcher och träning. Mitt i allt så är min man iväg och passar snökanonerna i slalombacken här. Idag fick det bli snabbstädning före frukost, för igår var vi borta på match hela dagen tio mil bort.

Ha en trevlig första advent! Tomte

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !