Campingtråden längtar efter våren !
Visst är dom "brädorna" inget att lita på. Det är dåligt. Vi träffade en familj som hade valt nätet, den valmöjliheten missade vi tyvärr.
Idag är en sådan där dag då jag borde ha haft E-kort. För det första så hade jag kunnat köra ut vagnen och ställa den på gatan så jag slipper trängas med en stor granhäck. Visst den lilla biten skulle jag väl kunna fuska och köra ändå, men jag vågar inte! Tänk om jag skulle bli tvungen att backa...då skulle det bli kaos. För det andra tycker jag lite synd om min man och jag inser att jag egentligen borde köra de nästan 30 milen vi ska åka idag. I morse kom han hem efter en tur till Bergen, men han hann inte åka hem utan fick åka över till Norge igen.
Nu är jag arg! När vi hade två mil kvar till campingen så körde vi fel och då insåg vi att det skulle bli tight, så vi ringde campingen...efter 20 minuter i telefonkö så svarade de på en annan camping. Då var vi redan mer eller mindre framme så vi åkte ner till campingen, men då hade hon hunnit stänga kassan! Alltså personalen hade inte gått hem än. Vi får alltså stå utanför campingen bland festande ungdomar! Vi hör musiken dunka förbi då och då så jag tror att detta kommer bli en rolig natt. Hurra vi fick en elstolpe...undrar hur mycket de ska ha i betalt för den? Dessutom står vi precis bredvid ett järnvägsspår. Om vi måste betala mer än el så tackar vi för oss och åker till grannbyn istället...trots att mina föräldrar bor här. Vi skulle ha bott på samma ställe, men eftersom de inte hittade någon bra stuga annat än i en ren stugby så bor vi ändå på olika ställen.