• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

nericia77 skrev 2010-08-17 07:45:17 följande:

Då gör väl jag lite reklam för närliggande campingar, tex Gustavsviks camping i örebro, eller Harge som ligger lite utanför askersund.

Annars gillar jag solviks camping.

Gustavsvik gillade vi med när vi var där i våras, en jättefin camping. Sedan kan jag tipsa om Bomstabadets camping i Karlstad. Den ligger vid Vänern och har en underbart fin och barnvänlig sandstrand. Jag har inte bott där själv eftersom jag bor i närheten, men vi är dit och badar ibland. Solig
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-08-17 18:26:52 följande:
    nericia: Solviks camping gillar jag också!! Ungarna älskade lekplatsen där

Tolta: Vi har varit på Bomstad Baden och det är en supermysig camping!! Stranden är ju fantastisk, enda som är synd är att deras lekplats är så kass, men den kanske de rustar upp snart
    Mia, när var ni dit? Vi har inte hunnit dit i år, men jag har för mig att de gjort nått åt lekparken förra året.
  • Wilowa

Jag kan även tipsa om Frykenbadens camping i Kil, det är en liten trivsam camping som ligger lite avsides. Fast det gäller att man står så man hör till det nedre servicehuset, för det övre är inte roligt. Vi stod där i juni i år och jag tyckte det var så lugnt och skönt där ute och ändå finns det lite lagom för barnen att göra. Sunne och Torsby har också fina campingar, men de är rena rama norskkollonierna. Däremot kan jag starkt rekommendera ett besök i Skidtunneln i Torsby. Det är jättehäftigt att gå från sommarvärmen in i kylan och dra på sig skidorna. Det går att prova på i 45 minuter och då ingår skidhyra...kan tillägga att jag inte är någon längdtjej, men jag uppskattade besöket ändå. Dessutom kan man ju även få se en och annan kändis susa förbi som det står Sweden på ryggen på.

• Wilowa
    nericia77 skrev 2010-08-18 08:26:03 följande:
    haha åka skidor mitt i sommarn, ja det vore ju fränt, men e det bara längdåkning?

hur var det nu, hur vinterförvara ni era husvagnar? vi funderar fortfarande. han på firman där vi köpte våran sa att det gör inget om den bara står ute. men vi e lite oroliga för att den ska bli förstörd, man vill ju inte att nått ska hända. men ändå vill vi ha den hemma för då har vi koll på den haha.
    Tyvärr så är det bara längdskidor...eller som tur var. Det skulle nog bli trångt i tunneln om man fick åka slalom där.
    http://www.skitunnel.se/index.html

Vad det gäller vinterförvaring så ska de ju klara att stå uppställda även på vintern, vi kommer att ha vår hemma på tomten utan tak.
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-08-18 19:39:58 följande:
    Ahh, ok Det var ju längesen vi var där för 3 år sen! Har längtat tillbaka till den campingen sen dess men har inte riktigt funnits med i vår rutt, vem vet kanske nästa sommar!
    De har även gjort om infarterna, antar att det är enklarare att komma in med husvagn nu.
  • Wilowa
    nericia77 skrev 2010-08-18 21:40:51 följande:
    marremask: njae gammal är den väl inte, det är en adria -04. men man är ju rädd om sin lilla boning haha.

Tolta: ok ja det kan ju bli lite farligt med sånt oxå. men vore ju fränt med slalom inne, jag åker inte längd, så därav min undran haha.

den där bildtråden, får jag se? jag kan lägga upp bilder om ni vill se våran vagn invändigt
    Jag åker inte heller längd, men jag tog mig runt i alla fall...när jag hade åkt tre varv på 45 minuter, så hade "Sweden-åkarna" åkt x antal varv mer än mig. Mindervärdeskomplexen var det inget fel på då.
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-08-19 19:43:47 följande:
    marremask: Fiiin vagn Ja, min vagn är ju samma som Chris vagn
    Är du säker på det Mia?

Den här veckan jobbar jag i mina föräldras affär och har tvingats åka fram och tillbaka varje dag och det är 9 mil enkel väg. Gissa om jag blev glad när jag insåg att min man kan komma upp imorgon och då ta husvagnen med sig...det innebär en resa mindre för mig och en natt på en norskkolloni!
  • Wilowa

Jag vet fortfarande inte vilken camping vi ska bo på nästa helg när vi ska till Dalarna, men jag har släppt det till mina föräldrar. De åker upp redan mitt i veckan och de ska bo i stuga, så de får välja vart de vill bo och så åker vi dit sedan. De är så kräsna att jag inte ens ids ge dem förslag.

• Wilowa
    marremask skrev 2010-08-23 06:07:30 följande:
    Tolta: Jag har kompisar somm bott på Mora Camping och tyckte den var fin. Tyvärr har jag själv inte hunnit åka åt det hållet än så jag har ingen egen erfarenhet. Hoppas ni hittar nått alla blir nöjda med.
    Mora är tyvärr lite väl långt bort, men som sagt mina föräldrar får lösa detta. Vi ska till min farmor och hon bor några mil norr om Falun. Sedan är det så att mina föräldrar vill ha en stuga som man får ha djur i och som man får röka i plus att den måste ha toalett och dusch...ja du hör, de får lösa det. Min farmor fyller 90 mitt i veckan och då ska mina föräldrar dit och från början var det inte meningen att de skulle stanna och då var det upp till oss att välja camping. Fast nu när de stannar så bor vi där de bor.
  • Wilowa
    medlem2 skrev 2010-08-23 11:10:42 följande:
    Nu har vi blivit dieselägare. Ska bli spännande och se hur vagnen går efter detta nya tillskottet, en Volvo V70 D5
    Förhoppningsvis så fortsätter vagnen rulla som vanligt, men ni lär märka på bilen att den får jobba mindre samt att den inte drar lika mycket bränsle. Min Golf (diesel med fyrhjulsdrift) drar husvagnen hur lätt som helst (totalvikt 1600 kg) och Passaten (bensinare) vi har får inte ens dra den. Fast när vi drog den förra husvagnen med Passaten så tror jag banne mig att hälften av bilens hästkrafter hoppade in i husvagnen och åkte med.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !