Campingtråden längtar efter våren !
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
Rosaid: vilken camping är det ni befinner er på?
Hade en bra dag på jobb idag får se vad friamtiden har i sitt sköte som de så vackert heter Vd kommer ner om nån vecka o då ville han ha prata med mig om framtiden
rosaid: hur var där egentligen? har hört att de var kass innan, men har blivit bättre sen de blev nya ägare. Har aldrig varit där själv nämligen. Får gärna recencera så man vet om de e värt o åka dit
medlem2: klart jag rapporterar, blev ännu en lyckad dag idag
Nu äntligen är vår vagn på firman där vi köpte den så får vi se vad som sker.... snön kom ju ivägen o satte stopp för transporten dit... undra om vi har nån vagn när säsongen startar
rosaid; dåf år vi aknske testa den i vår o recensera den då
när kommer ni andra som itne vintersäsongar att ta fram o börja använda era vagnar o ni som vintersäsongar, när blir det att packa ihopa? tiden springer fort nu. Såg att påsk e 1april Vill ut då
medlem 2: inte omöjligt att er vagn står klar o väntar på er, antingen på fabriken el. firman, vi har haft flera leveranser redan o resten av produktions linjerna är i princip fulla, så de produceras för fullt på fabrikerna
Häftigt o få hämta ut ny vagn igen, i dgarna är det 2 år sen vi fick veta att vi skulel bli med alldeles ny vagn o gu va pirrigt o spännande de var. vill igen
Libero: va härligt bor ni i närheten så ni kan nyttja vagnen mycket?
Gunsan75: välkommen hit Nu är vi inte så många som är aktiva här inne under vintern, men jag lovar att till våren kan man inte hålla koll på alla som "springer" här inne Roligt att camping betyder så mycket för så många
O som Mia skrev, här inne e de öppet för frågor o så svarar de som kan vi är en del som campat i några år, några som drar begagnat o några som väntar på nytt (igen). Kan tillägga med tanke på att ni hade en sjuk dotter, vi är flera här inen som har barn med olika "sjukdomar" som föredrar husvagnen för det är ens eget, man vet hur städat det är o medicinerna finsn alltid med Mina barn har immunbrist o en del allergier o då e eget kylskåp o medicinskåp guldvärt
Chris: fick du bukt med värmen? klart den skall klara mer än -2 utan att stödvärma, men med denna kyla vi har nu är det nog inte omöjlligt att du behöver stöda med gasol för o få 22* om du bara kan höra på 2kw. Har du dragit ner varioventen så den inte flåsar på full vädring?
Om du haft en ny hade jag tippat att du glömt ändra schuntarna, där kan man ju styra golvvärmen o elementen separat. men kolla med din service verkstad i första hand.
mrsericsson: rent prismässigt skiljer det inte mycket mellan varken svenska tält, isabella el. venturas vintertält. Vi pratar ett par hundiringar hit o dit, alla hamnar runt 6000kr i rakt utpris till konsument. Storleken på tälten varierar dock lite, så bestäm dig för hur stort tält ni behöver o utgå från det skulle jag säga, Sen kan din handlare ha mer eller mindre lätt att släppa nån rabatt på olika märken. om man köpt vagn på firman jag jobbar så har man alltid 10% på tillbehör tex.
chir: ja de låter ju skumt, vet bara att folk haft variovent på max o då inte fått full värme, därav min fråga har du provat vad som händer på 3kw?
chris. trist med sånna problem, tur du testa innan: de ska nog lösa sig ska du se, Kabe e ju bäst KUNG KABE hihihi Försöker dra mig till minnes om de sa nåt om värmen på kabeskolan.... men de handlade ju lite om deras nya system proII.
ja du har väl garanti kvar iallafall, så de får de ju fixa till er om de e nåt som e trasigt