• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

ja om vi slår ut vårat pris på de antal nätter vi räknar med att vara i vagnen så komemr de bli 250kr+ el. men vi får se de så att allt e klart o vi kan bara njuta o jag kan utgå därifrån till jobb, hade vi skullat campa runt hade vi inte kunant använda vagnen varannan helg då jag jobbar

• jmmm

Hemma ikväll o fixar inför sonens barnkalas imorgon fm, morgon em åker vi till vagnen o njuter köpt hem nya stolar som skall testas

• jmmm

Så nu e barnkalaset avklarat så nu sticker vi till husvagnen! ha de så gott alla campingvänner

• jmmm

Hemma några dagar fr¨ån vagnen, på tosdag åker vi dit igen, e långledig från
    jobb
    Vad gäller vintertält av äldre modell så kika så att de har den extra plastskenan innanför kederlisten, annars funkar inte de "nya" beslagen som isabella har som man fäster mot vagnen (i dem fäster man tältstången). utan då måste man ha beslag som man skruvar in i vagnen, så hade man (har man) på äldre vagnar men man borrar ju inte gärna i en nyare vagn o (har en vagn fuktgaranti kvar ryker den om man borrar) både dwt o svenska tält har egna varianter av fix on  fästena som isabella o ventura använder sig av. o har du en Hobby vagn med nya plastlisten som tältskenan löper i så ta reda på om tältet passar, isabella fick justera sina tält när Hobby kom med dem listerna då de blir djupare.
    Lycka till med letandet du e inte ensam om o leta vintertält på våren

• jmmm

rosaid: begravningar e aldrig kul o vill inte tänka på hur jobbigt de måste vara med en så nära anhörig. skall på begravning 8juni, min mans mormor så de känns liksom mer okej på nåt sätt. Men tänker på er!

ett par timmar till här hemma sen långhelg i husvagnen UNDERBART!!

• jmmm

Libero: va bra att de var till hjälp ja de finns nog 2 i kalmar. husvagn o fritid heter den ena om jag inte minns fel. va mysigt o kunna fylla upp frysen så, jag har ännu int evant mig vid att vi har stor kyl o frys mer än dubbelt så stor som i adrian, de e ju rena drömmen får nog iväg o handla i em så vi har mat i vagnen i helgen o ta med rabarber så vi akn baka god rabarberkaka i vagnen
    Ha de så underbart på öland!

• jmmm

Rosaid: va skönt att allt blev bra, begravningar e ju aldrig roliga, men det är nog så viktigt att man får de fint o ett värdigt avslut.

Vi har haft helt fantastiska dagar i husvagnen, riktig avkoppling nu jobbar jag 3 helger i rad ...... så sista lediga helgen som vi har husvagnen ståendes där. Nästa lediga helg är det time att packa om/ut för att kunna resa på årets sommarsemester

• jmmm

mariagtbg: vilken camping var det? lerberget?
    Har ni haft dåligt väder hela helgen? vi har haft fint fredag fm, starx efetr lunch öppnade sig himmlen o de öste ner o åskade till ca 19 då de prack upp o bölev kanon fint, härlig kvällsprommis. lördagen bjöd på underbart väder i dag upehåll men kaaallllt. detta i mitten av skåne

• jmmm

ja de där med att hitta husvagn o testa på husvagnslivet ger ofta mersmak, vi är många här inen som haft flera vagnar på kort tid. Vi köpte första i augusti 06, nu har vi vår 4.e.......
    angående gasolugn så tror jag att de är en vanesak, den funkar ju itne likadant som en elugn, men ajgs kulel hellre ha en med gasol får dp e man fir att stå vart man vill ... med elelr utan el.
    funderar starkt på att montera in en gasolugn i vår nya vagn mne de e ju lite jobb m de, kanske till hösten när killarna på verkstan har lite mindre att göra. en myggnäts dörr skall däremot in nu innan semestern

Vi har ju semester om 3 veckor o då skall vi till västkusten 2 veckor sen blri de ystadstrakten en vecak när jag jobbar emn resten av familjen e lediga

• jmmm

Halloj camping vänner!

Här kommer en hälsning från husvagnen Äntligen har vi ett fungerande mobilt bredband
    Vilket underbart väder vi haft idag.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !