BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
Peos Mamma skrev 2010-03-23 13:25:35 följande:
Usch va arg jag var igår efter att ha varit på 2 mån kontroll hos BVC läkaren.......hon gav mig såååååå dåligt samvete......hon verkade tycka att jag var hur oansvarig som hells som lät Peo vara på dagis.....för det är sååååå mycket RS nu och förra veckan läg minnssann 2 barn i respirator i gbg pga det osv....tycker allt du skall ha honom hemma nu de närmaste veckorna och njuta av att vara 2 barns mor.......ja så gick hon på....kännde mig ladeles tom när jag gick därifrån...Men efter att ha pratat med vänner osm är i samma situation och med sambon så bestämde vi oss för att fortsäta lämna Peo....för HANS skull för även om vi har en Liten så har även han sina behov......nu hoppas jag att jag gör rätt bara....Idag var jag på efterkontroll ....hon gjorde ingen undersökning utan gör det om 5 veckor när jag skall sätta in en spiral. Däreomt tog hon mitt blodvärde och där fick jag svar på varför jag mår som jag gör...*S*....han 102 i blodvärde....det lägsta jag hade under graviditeten va 116...så nu blir det att äta massa järn.....inget kul men ändå sköt att få veta varför jag är såååå trött....och lätt irriterad och känslig.....för det är tydligen "biverkningar" av det dåliga järnvärdet...*S*KramHihihi...inte undra på att jag kan vara så grinig då, mitt blodvärde brukar ligga mellan 95-100
Ang efterkontroll så har inte jag heller gjort ngn kontoll nertill och min BM frågade bara hur jag känner mig nertill om jag kan knipa och så... ville jag så kunde hon göra en kontroll men jag känner mig inte helt 100 på henne så jag hoppade det. Men jag ska dit och prata om preventivmedel om några veckor, lutar åt p-ring, men vi får se.
Jag har så ont av dessa hormoner, mår såå dåligt av de. Vet eftersom jag testat ett 20 tal P-piller under mina år och ngn kopparspiral vill jag inte ha.
Kanske ska köra på ÄL tester eller kondom för en till bebis är jag inte så sugen på just nu.
Vad använder ni andra för preventivmedel?