060810 skrev 2010-06-21 09:40:43 följande:
PennyJenny:
Bra! Blir så arg när jag tänker på det.. Det var precis innan jul som det började och dottern var hemma och ingen barnvakt nära.. Jag var nära att åka till Lund med ambulans, men det gav med sig efter 2 timmar med 3 min mellan värkarna.. fy fan så ont jag hade o så orolig jag var... Sent på kvällen var det med..
Ringde förresten Lund idag och den 12 juli ska jag på tillväxt ultraljud där.
Ska även ställa de mot väggen lite för den usla behandling jag fått!
Läser man på deras hemsida så låter allt så fint med krishjälp, psykolog, träff med barnläkare mm... Inte ett skit har de erbjudit mig! Så jag ska skälla lite + att jag ska kräva ctg övervakning 1 gång i veckan + flödesmätnings ul. Sånt som normalt görs på de som väntar ett barn med samma fel som mitt... Men på mig görs inget sånt!! FAN blir så arg!!
Grrrr.... Sjukvården i ett nötskal? Man måste vara frisk för att vara "sjuk" (förstå mig rätt i detta nu) för att bli behandlad korrekt. Så känner iaf jag det. Skriker man inte och gapar om saker och ting händer inte ett skit. Riktigt uselt, jag håller med dig! Har också hamnat mellan stolarna när det gäller allting. Vi fick t ex ingen hjälp alls när vår son dog mer än från sjukhusprästen, resten fick vi ordna själva.