MiScHoOo skrev 2010-06-21 02:31:58 följande:
vilken fin tråd.
jag har läst lite,
har 3 sena missfall bakom mig och gravid och har cerklage denna gången och jag öppnade mig 1,5 cm innefrån och var inlagd ska tillägga att jag även hade urinvägsinfektion och fick en behandling med antibiotika samt bricanyl sprutor nu är jag hemma igen efter att jag har stängt mig igen och jag har även har fått bricanyl tab 7,5mg som jag ska ta för mina sammandragningar, jag är bara i vecka 17+6 önskar att komma till vecka 24 och önskar att ni alla får ett levande barn väldigt snart
Välkommen till en toppentråd!! Vad sorgligt att höra om dina sena mf
Har själv också förlorat ett barn men pga annan orsak och vet hur smärtsamt det är. Är det ok om jag frågar dig vilka veckor dina mf skedde? På mig misstänker de nämligen försvagad livmoderhals och jag var nere i Lund för 10 dagar sedan för bedömning om cerklage, men de tyckte inte det skulle sättas. Är nu jätteorolig att det ska hända nåt och ligger i strikt sängläge. Skönt att du fått cerklage insatt nu iaf, jag har hört massor av solskenshistorier som slutat lyckligt efter de fått det insatt :)
Lana skrev 2010-06-20 22:12:47 följande:
pennyjenny, ja jag gillar Malmö.allt finns så nära,jag bor i gbg skärgård och det är ju minst 40min om vi ska nån annan stans typ. Nä jag tänkte mest på när du skrev om när de stoppar förlossningar.det är som någon sa olika från sjukhus till sjukhus.De gånger jag ringde in till östra innan v.22+0 så sa de att det gör inget,inget alls.men det är ju toppen att du inte bor här då men jag tycker du borde ringa dem och fråga,just så du känner dig trygg.det kan j utrigga sd om man är orolig eller stressar.så ring till ditt sjukhus och fråga.hoppas jag ient skrämde dig ville ändå vara ärlig.Det är ingen fara, jag vet att många sjukhus inte gör nåt vid v22. På csk där jag går sa dom att de ibland försöker i Lund, dit jag ska imorgon, men att de aldrig lyckats rädda någon då. Har v24 som mitt första riktiga mål men v22 känns bara bra rent mentalt för då är min bebis en bebis i sjukhusvärlden och bara inte ett foster. Hamnar på förlossningen istället för kvinnokliniken om jag t ex får värkar.
Vackra Gbg!! Vi skulle upp ditt nästa helg, men eftersom jag har sängläge blir det inget med det :( Skulle gjort köns-ulj och haft lite långweekend. Min sambo är från Götet nämligen.