t0va skrev 2010-06-22 12:22:38 följande:
läkarna vet inte riktig, men det påminner om MS symtommässigt. Har hört allt från stress, depression till nu senast att jag är för glad och hjärntumörer. Fast min nya husläkare tror på EDS, en bindvävssjukdom som gör att man har mycket smärta i leder och muskler och är svagare i musklerna. Men nu börjar jag hitta vägar så det känns hyffsat ändå och vi tror det kommer gå bra med en liten :)
2små2stora skrev 2010-06-22 09:36:41 följande:
Jag har bett om en tidig igångsättning denna gång, klarar inte av att ha det på det sättet en gång till med 3 barn hemma. Vår äldsta mådde jättedåligt och vägrade bo hemma sista veckan. Han har aspergers syndrom och är beroende av att varje dag ser ut på samma sätt och att inte få veta om han skulle få sova en hel natt hemma höll på att ta knäcken på honom.
Hoppas du får det, vet hur det är. Min sambo har aspergers och jag har pratat med bm och fått en hel timme åt honom där han i lugn och ro kan få ställa alla sina frågor och få så mycket svar som hon bara kan ge. Ska se om vi kan få komma till förlossningen och titta lite snabbt, här får man inte gå på studiebesök egentligen men det skulle ge honom mer lugn om han vet hur det ser ut där man går in och vart sköterskorna etc. är.
Han funderar mycket på sånt nu och är rätt orolig över hur det blir om det blir KS och jag ska sövas, för då får han inte vara med utan ska stå på andra sidan dörren och ta emot barnet. Han är rädd att han ska stå helt själv där länge och sen få ett nyfött barn kastat till sig som han inte vet hur han ska hantera.
Så det är tur att vi har världens bästa barnmorska som verkligen förstår och stöttar så mycket hon kan. Väl hemma så känns det som om det kommer bli bra även om rutinerna kommer omkullkastas. Fast vi har boendestöd som hjälper till hemma också. :)
Min bebis sparkar runt och bökar massor nu, funderar på om den är påväg att vända sig, känns som om den ligger mer åt sidan nu än med rumpan nedåt. Är rätt obehagligt när den bökar så det känns överallt i magen.
Har lite fler sammandragningar igen, men än så länge är det under kontroll.
Ensam kommer han inte att stå, utan blir det ett KS där du inte sövs får han sitta med vid ditt huvud. Det kommer att vara en massa tyg i vägen så han kommer inte att se vad de gör. Om du skulle bli sövd så är det en uska som tar hand om honom och i rummet utanför kommer även en barndoktor att stå som tar hand om barnet och kollar upp barnet på en gång.