Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
vad segt att bara vänta och vänta, håller tummarna för dig att den snart ska komma
vad segt att bara vänta och vänta, håller tummarna för dig att den snart ska komma
Nillan: Grattis!!! Skönt att de gick bra tillslut även om han envist ville stanna kvar:)
Jag tyckte det gick fort ändå.
Ta hand om er och njuuut!! Grattis igen!
Jag har alltid innan tänkt när jag sett höggravida kvinnor på stan att borde de inte vara hemma ifall det plöttsligt måste föda men själv har jag 4dagar kvar till BF och tänkte ge mig ut på stan för att handla lite, man är ju rastlös och man kan ju inte bara sitta hemma och vänta då blir man gaaalen.
Det är mkt som förändras när man själv hamnar i situationen.
Sweetii: jo när de kommer gör de mer ont än vid mens och det har varit fler än fem.
Är nervös, tänk om det är dax nu snart
och ibland e det inte lika starka/onda
En liten statusuppdatering vad som hänt i vårt liv.
Till gå i trappor, tvätta fönster, ha sex, äta stark mat, dricka rosenbladste osv kan ni nu alla lägga till "steka köttfärs till taco" på listan "Saker som sätter igång en förlossning". Det gjorde min fantastiska hustru och nyblivna mamma i söndagskväll när hon för första gången kände en lätt molande värk i ryggslutet.
Värkarna tog fart under natten och måndag morgon kl fem tog vi en taxi med Stockholm antagligen lugnaste taxichaufför till BB.
Efter värkarna hållit på fram och tillbaka (de tog en paus ett par timmar) så togs prover på barnets hälsa sk mjölksyreprov. Fjärde (eller femte) gången så märktes det en höjning och ett planerat kejsarsnitt bokades för att slippa göra det akut senare.
Därefter gick det fort och kl 2142 föddes vår son på 51cm och 3670g. Alla vi tre mår bra men mamma har lite ont efter snittet.
Tips till alla: ryggbedövning is da shit. Ta det!
Tips till de som ska föa på Huddinge: vi hade apkallt på rummet så säg till Er partner att ta med varma kläder. Kan visserligen bero på stor sömn-/matbrist men varmt hade vi det inte.
Ha det bra allihop och lycka till
/en stolt pappa Niklas som börjat byta bajsblöjor