Inlägg från: HelenaOlivia |Visa alla inlägg
  • HelenaOlivia

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Paincake skrev 2010-01-19 19:41:56 följande:
    Företaget (belma.se) hade jättesnabba leveranstider - vi beställde i slutet av förra veckan och det kom som sagt idag, så jag tvivlar inte på att vi kommer få hem det innan bebisen kommer (om nu bricanyltabletten som jag nyss tagit funkar...annars lär det bli tight med tid...(jäkla sammandragningar...)). Men å andra sidan, som du säger, han blir ju snygg av allt släpande. Någon fördel ska man väl ha för att man inte har bil...
    Eller hur, ni räddar inte bara miljön utan din sambo blir även snyggare:)

Hoppas tabletterna håller bebisen inne lite till.{#lang_emotions_flower}
  • HelenaOlivia

jodå mycket mer lätt för gråt nu senaste veckan/veckorna....

Och nu märker jag mer och mer att jag inte är så liten längre och smidig, går fram som en elefant, hihihi

Åh jag måste oxå gå på sånt möte på FK och föräldrarföreläsning på bb så jag har gjort nåt innan iallafall.
    Tycker att tiden springer iväg nu och börjar bli väldigt stressad. 49dagar kvar idag{#lang_emotions_heart}

• HelenaOlivia
    bananflugan82 skrev 2010-01-23 12:38:10 följande:
    Tack så jättemycket allihopa, ni är så söta! En liten uppdatering. Vi är fortfarande kvar på neo med våra pojkar men får förhoppningsvis komma hem med hemsjukvård i nästa vecka. Skönt eftersom man lever som i en bubbla på sjukhuset. Dom har sina sonder kvar men har börjat öva på flaska, eftersom min mjölk inte vill komma igång. Dom klarar maten bra och ökar i vikt, Ludvig ligger på 1190 och Oliver 2150. Heeeeelt underbara! Sover och äter mest. Hoppas allt är bra med er också!!
    Tack för att du orkar skriva till oss. Härligt att höta att ni mår bra och att killarna ökar i vikt och äter och att ni snart får komma hem, mysigare och va hemma men bra att ni får den hjälp och vård ni behöver.
    {#lang_emotions_flower}
  • HelenaOlivia
    bananflugan82 skrev 2010-01-24 12:39:08 följande:
    Ja, det ska bli skönt att få koma hem sen så småningom! Men vi har det bra på neo också. Men man vill ju gärna tillbaks till verkligheten. Och jag skrev ju fel... Ludvig väger inte 1190, han väger ju 1990 såklart.
    ja jag tyycket det va lite:)
    Skönt att de tar hand om er ordentligt.
    Ta hand om er{#lang_emotions_heart}
  • HelenaOlivia
    Smulison skrev 2010-01-23 23:58:44 följande:
    Sedorika: De 10 dagarna som pappan får ta ut vid födseln räknas inte in i de andra föräldraledgihetsdagarna utan står helt för sig själv. Dock får man bara de 10 dagarna om han har ett arbete under tiden och får förlorad arbetsinkomst. Pappor har alltså inte 10 dagar med ersättning om de är studerande eller arbetslösa. Vi var på FK's infoträff för en vecka sen och de berättade då att det inte ska bli fler infoträffar. Februari är sista månaden som infoträffarna ska hållas. Dåligt med tanke på att det blir fullbokat på 5 min och det verkar vara ett jätteintresse att gå på infoträffarna. De senaste dagarna har jag varit ute och gått på tok för mycket och har jätteont i magen nu så nästa vecka ska jag hålla mig vilandes så mycket jag kan. Min sambo väckte mig en natt när jag var förkyld för då snarkade jag så han trodde det var något fel på mig. 
    det va ju j-vla typiskt att de ska sluta med dem!! Ja då får man väll ringa dom istället som en galning!

Men det är tur att ni på FL finns oxå till hands att fråga.{#lang_emotions_laughing}
  • HelenaOlivia
    Paincake skrev 2010-01-26 19:19:18 följande:
    Hej tjejer! Tänkte bara fråga er om ni vet en bra film man kan se på i helgen. Gärna förslag på romantiska komedier eftersom jag och en kompis ska sitta hemma och mysa medan min sambo går ut och tar (förmodligen) den sista ölen innan bebisen kommer. 
    holiday, bridget jones, 50 first dates, en andra chans, Hur man blir av med en kille på 10 dagar, music and lyrics, sex and the city filmen

Detta några jag gillar, hoppas ni får en riktigt trevlig helg båda två
  • HelenaOlivia
    bananflugan82 skrev 2010-01-29 18:39:57 följande:
    Idag har vi fått komma hem med hemsjukvård! Så skönt! Men nog är man nojjig.... springer till sängen stup i kvarten bara för att kolla...Nu ska dom egentligen bara lära sig äta själva, så blir vi utskrivna sen. Dom jobbar på flaskan för fullt, får i sig lite åt gången innan dom blir trötta och somnar. Då får vi ta resten på sonderna. Idag låg vikten på Oliver på 2350 och Ludvig på 2340, så dom växer så det knakar!
    Åh!!! Skönt att få komma hem!
    Kul att dom växer och blir starkare.
    Kan tänka mig att man är super nojjig i början och bara måste kolla att de andas hela tiden. Längtar tills vår kommer ut.
  • HelenaOlivia
    bananflugan82 skrev 2010-01-30 13:08:22 följande:
    Ja, jag lugnade ner mig sen.. har faktiskt kunnat sova inatt. Man vill ju veta att dom är ok heeela tiden....
    Bra att du fått sova det behövs.

Vikla små sötisar ni fått!!

Tänk att vår bebis som e kvar i magen väger mer än dina, helt otroligt.
  • HelenaOlivia

Ja det blir mer verkligt att se dina små bananflugan att man själv har en människa i sin mage att dom e ju klara nu och ska bara växa lite mer innan det är dax.

Även om helt verkligt blir nog inte förräns man håller bebisen i sina armar, om äns då :)

• HelenaOlivia
    bananflugan82 skrev 2010-02-03 11:12:21 följande:
    Nu har både Oliver och Ludvig dragit ut sina sonder själva så det tar jag som att dom inte tycker att dom behövs längre. Dom äter alla mål på flaska nu och det är så skönt! Slippa allt pill som har varit med sonderna. Dock kräker dom en del ibland efter maten, dom har lite väl bråttom emellanåt när dom äter.
    Coolt att de tagit tag i saken själva de små:)
    Bra att de äter och mår bra.
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3