Inlägg från: HelenaOlivia |Visa alla inlägg
  • HelenaOlivia

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

bananflugan82 skrev 2010-02-04 14:29:06 följande:
    Nu har sköterskan från hemsjukvården varit här. Inga mer sonder behövs och vi ska upp till neo på tisdag för att bli utskrivna! Jippie! Oliver låg idag på 2500g och Ludvig på 2390g. Vi ska öka på maten och ge var 4e timma nu istället, så får vi se hur det funkar.
    Grattis! Vad skönt! Och jösses vad de växer:)
  • HelenaOlivia

Nån mer än jag där igår på eftermiddagen kom foglossning, ont i beckenet, bebisen trycker på och bara massa ont som ett brev på posten.
    Har mått bra hela vägen tills för nån vecka sen men från i går eftermiddag är det mest bara ajajaja!!
    Men förstår ju att det är väl dax eftersom det bara är 35dagar kvar.

Ska till läkaren på MVC imorgon då försäkringskassan e knäppa!
    Har sökt HP då jag jobbar på förskola med de minsta barnen och fick för ett par veckor sedan ett papper om kompleteringsuppgifter, jag fixar det och ringer dem i veckan för att kolla hur det går, då visar det sig att jag oxå behöver läkarintyg för att få ett godkännande. Hon ville dock säga ja men det behövs läkarintyg.
    Kunde dom inte sagt de då de behövde de andra uppgifterna??!!! Dårar!!
    Så då har jag fått klaga av mig lite :)

• HelenaOlivia

Då blev jag sjukskriven från och med idag och fram till förslossning, såå skönt! Nu kan jag fokusera på bäbisen och vad som komma skall.

• HelenaOlivia
    Tikka1986 skrev 2010-02-08 16:27:12 följande:
    måste bara få skriva av mig att i fredags så fixade jag en överraskning till gubben min :) vi har kikat på massor av ringar till förlovningen men inte känt att vi har haft råd men i fredags bestämde jag att nu får de va nog me räknandet av pengar hela tiden så jag gick in och beställde ringar och betalade dom direkt utan hans vetskap :) så på söndag smäller de ;)
    Åh vad modigt och roligt och gulligt av dig!!! Säger GRATTIS redan nu{#lang_emotions_heart}
  • HelenaOlivia
    Tikka1986 skrev 2010-02-08 23:06:10 följande:
    tack tack :) vet bara inte hur jag ska ge honom ringen.har ni någe tips på nåt romantiskt sätt? :)
    oj det är svårt! Inget poppar upp direkt. Du får berätta sen:)
  • HelenaOlivia
    Paincake, jobbigt att börja samla vätska, hoppas det betyder att det snart är dax för dig.
    Vi har oxå en bebis som ligger på plus i vikt vilket jag kan känna är tryggt.
    Själv har jag bara gått upp ca7-8kg v36, känns mkt bra, trodde jag skulle bli stor som ett hus.

Vi fick oxå gå på TUL och på första var den +7,7 och andra gången +4,4:)
  • HelenaOlivia
    Souvenir skrev 2010-02-09 16:55:21 följande:
    vad är TUL för nånting? får alla gå på det, eller måste man tex ha anledning eller bo i en viss kommun?
    Jag bor i sthlm och fick göra ett för när min bm mätte magen tyckte hon inte den växte som den ska och ville kolla så inget va galet.
  • HelenaOlivia
    Paincake skrev 2010-02-09 17:05:35 följande:
    HelenaOlivia, man kan ju hoppas! Har haft onda sammandragningar och tryck neråt nu ett tag så vi hoppas att det inte dröjer allt för länge
    Önskar dig lycka till och att vi snart får besked om att det fötts mer bebisar här på tråden :)
  • HelenaOlivia

Det märks att det verkligen är nu när det är ca en månad kvar som alla börjar få ont och ha det jobbigt, inge kul!
    Själv trodde jag innan jul att jag kommer kunna jobba till två veckor innan BF men i början av januari så började sammandragningar och fogar och becken och blygben att göra ont så är ju sjukskriven nu sen i måndags, jobbar förskola småbarn så det är ju oxå ett tungt jobb.

Jag känner jag inte e redo att få bebisen än behöver minst en vecka till på mig att ladda och fixa det sista.

BB-väska skötbord fleeceoverall är väl de tre viktiga saker jag inte gjort ännu

• HelenaOlivia
    Sedorika skrev 2010-02-12 10:59:20 följande:
    har idag börjat känna lite som mensvärk i magen. är det detta som kallas förvärkar eller är något annat på g?
    jag tror det är det, spännande!
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3