Inlägg från: Silje84 |Visa alla inlägg
  • Silje84

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Casper 3.JPG
    8 veckor
    7 veckor gammal

Hej mammor :)

Nu va de ett tag sen sist igen... Har blivit jätte dålig på att sitta vid datorn, tiden hinner liksom inte riktigt till om ni förstår vad jag menar ;)

Casper växer så de knakar, kan riktigt se på han när han sover hur han växer :)
    Han sover som en dröm på nätterna :) somnar vid 21-22 typ o sover till 6-6.30 utan matning :) vaknart till o äter lite sen sover han till ca 11 :)
    Så antagligen så får vi väl igen de när han blir äldre sen ;) hehe....

När han va 6 veckor så vägde han 6420gr o va 60.1 cm.. så vi får se på onsdag hur mycke han har gått upp i längd o vikt :)..

Jaha, nu är han verkligen 9 veckor o tiden bara rusar förbi...
    Tycker inte de va länge sen vi hade 9 veckor kvar till BF o satt o suktade efter att dom små trollen skulle komma ut :) o vad man gnällde för att man va för stor o klumpig :)... Nu kan jag riktigt sakna magen igen.

Hoppas ni har de bra :)
    Kram på er!
  • Silje84

Japp här han vi stor pojke ..... Men de är mysigt tycker jag. Han blir lite mera hanterbar då . Vår Casper får bara flaska, min mjölk sinade av sig själv:( så de är ju därför han är stor. Fast han va ju ganska stor när han föddes oxå, 4310gr. Va mycke hår din lille casper har ser ut som ett litet penntroll , sååååå bedårande. Föresten, vad kör ni med för mat? Här använder vi NAN HA1... Han tål inte semper, fick utslag över hela kroppen:(

• Silje84
    bananflugan82 skrev 2010-05-27 16:25:15 följande:
    Idag upptäckte jag att Ludvig håller på att få sin första lilla tand! Ett litet, litet riskorn är på väg upp ur underkäken. Inte konstigt att händerna är i munnen hela tiden.
    Men oj va tidigt, eller??

Casper har sina händer i munnen mest hela tiden... Har även börjat suga på tummen *morrrr*... hade hälst skippat ett tumm barn, men men... kan ju inte gör så mycke åt de.. De är ju lite sött ändå. Men svårt att vänja av med sen...

Igår va vi på 2 månaders kontroll o allt såg toppen ut :) så han fick en OK stämpel, tihi...

Vägde o mätte gjorde vi oxå, 7270g o 63cm... En stor grabb vi har... 10 v i morgon... Ligger på den allra översta kurvan på både vikt o längd :D såååå underbart knubbig börjar han bli :)
    Han är så stor nu att han nästan vuxit ut liggdelen i vagnen... så snart kommer sitt delen upp... så då får vi komma på något sätt så han kan ligga, för han är ju ionte riktigt så stadig att han kan sitta än... Vet inte riktigt hur gamla dom är när dom börjar sitta?? någon som vet på ett ungefär?
  • Silje84
    Paincake skrev 2010-06-15 19:12:11 följande:
    Hehe, vilka små pluttar ni har Casper fyllde tre månader i lördags och börjar nog närma sig sjukilosstrecket.
    oj då 7 kg va väl inget ;)... Min Casper va 3 månader i Lördags o väger lite drygt 8 kg o är 66 cm :) en stooor kille har vi :)
  • Silje84

Hej tjejer... Ser att ni pratar om både mat o bajs :) hehehe, rolig kombination.

Casper släpper en bomb typ varannan dag o han värkar inte lida av de :)

O med de där med smak portioner :) Casper är 3 mån o 2 veckor på lördag men han äter redan gröt o älskar de verkligen.. Vi har oxå börjat med nr 2 på ersättningen... pratade med BVC innan o dom tyckte inte alls de va någon dum idé.. Eftersom han är lite större o behöver mera matig mat... Men vanlig mat väntar vi nog lite med tror jag...

Kram på er i sommarvärmen :)

• Silje84

Måste bara skriva att vi har en mycket stor son nu :) va på BVC igår o då va han 66,7 cm o 8910g... 3 månader o 17 dagar dammal... hehehe.. Vi har kört med lite gröt med lite aprikos på o de verkar han gilla. Men vi har bara provat några få tal gånger.. Tänkte ta o prova morots puré snart.

Sova är han oxå väldigt duktig på, får dock sitta med han i famnen så att han somnar.. Men han brukar för de mesta somna vid halv nio o sover till typ tre äter lite o sover sen till halv nio :) såååå skönt faktiskt.

Kanske låter dumt, men är de någon mera än mig som är lite sugen på en till? Är super sugen, men ändå inte. Vill ju spendera var ända sekund med honom. Men å andra sidan så vill jag ha mina barn väldigt tätt inpå varandra. Hur känner ni?

• Silje84

ja typ i november december så är de väl dax då o börja försöka avla av sig igen :) hehehe

• Silje84
    Nillan77 skrev 2010-07-08 14:32:47 följande:
    japp, det är tanken... Du med?
    Ja, men de gör inget om de blir tidigare.. Har Började med P-Ring för en månad sen o har två ringar kvar. sen tror jag inte att jag plockar ut flera utan låter de bara vara. Å blir de en bebis då så blir de :)
  • Silje84
    bananflugan82 skrev 2010-07-27 16:21:27 följande:
    ‎6 månaders kontroll på BVC avklarat, korvarna fick ok stämpel i rumpan! Starka och busiga pojkar, enligt doktorn. :) Ludvig 8445 gram, Oliver 8830 gram, båda 69,5 cm långa! Ökat nästan 1½kg var och 4,5 cm på 1½ månad.
    Gud va tiden går fort :) redan 6 månader.. :D

Min "lille" Casper vägde 8910 gram o va 66.7 cm för ca 3 veckor sedan (3 månader o 17 dagar).. Välvuxna bebisar har vi :) hehehe..

Fick till o med åka o köpa en ny bilbarnstol herrom dagen för att Casper vuxit ur sin BRIO, som egentligen ska kunna ha till dom är 9 månader...

Casper  har för övrigt kommit in i en ondcirkel verkar de som.. Förr somnade han 20:00 o sov sen till 03:00 o sen till 08:00... Men nu somnar han inte förrän vid 22 o vaknar igen vid 2 o sen vid 4 o sen 6 o där i mellan ligger han bara o stökar.. Så de blir inte så mycke sömn här inte :S.. Hoppas han hittar tillbaka till sin rytm igen, för allas skull!

Hoppas iaf att ni har de bra i sommar värmen :)..
    Ska förresten börja jobba snart oxå. Bara 7 veckor kvar sen blir de arbete 3 dafar i veckan..
  • Silje84
    P1000969 - Kopia.JPG

Vet inte hur man gör bilden större.. Men här är iaf Casper 4 månader :) o en glad "liten" kille <3
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3