Inlägg från: Silje84 |Visa alla inlägg
  • Silje84

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

2 dagar över tiden o fortfarande ingen bebis här :( hoppas den kommer snart för jag dör av längtan snart :)

• Silje84

Gud här händer de ju grejer hela tiden :) kul för er.

Själv så har jag lite vanliga samandragningar som man har haft förut typ. Ingen slempropp som har släppt...  :( vill verkligen att de ska vara över nu. Har gått över 8 dagar. De har nog varit dom längsta 8 dagarna i hela mitt liv tror jag..

Men Grattis till er alla som redan har fått o ni som har fått bort eran slempropp ;) hehe..

Kram till er.

BF +8
  • Silje84

Hmmm, om städning o stekning av tacos ska sätta igång de hela så konner de verkligen gör de för mig i natt då... För här har de fejats hela dagen o de blev tacos till middag :) kan ju alltid hoppas på att de funkar... Är sjukt trött på de här nu...

Å alla  råd man får är att sova o vila o ta de lugnt. Men! hur skönt sover man nu för tiden då? hur kul är de att sitta stilla o bara vänta???

Nä, så nu har jag bestämt mig för att skicka in en uppsägning till bebis o säga att den är vräkt från magen ;) hehe

BF +8
  • Silje84

Gud är sååå glad för alla er som redan har fått :) Stooort grattis..

Å till alla er som har fått bort eran slempropp ;)

Här har de inte hänt ett ända smack :( 11 dagar över tiden nu o de börjar ta på humöret o nerverna!

Ska till sjukhuset på Tisadag för undersökningar om de inte har hänt något i helgen (vilket jag tror inte kommer att hända), då ska dom kolla tappen o göra en CTG-kurva och ett uldraljud. Sen så får jag en igångsättningstid.. Man kan ju alltid hoppas på att man får en tid samma dag :) de vore ju fantastiskt. Men de är helt beroende på hur mycke dom har att göra...

Är verkligen sjukt trött på att vara gravid nu! Vill ju bara se underverket..

Lycka till ni som har värkar o hoppas allt går bra :)

Kramar

BF +11
  • Silje84
    längtan 80 skrev 2010-03-12 10:38:13 följande:
    Silje84.::: å vad jobbigt att gå över tiden, stackars dig. Hoppas verkligen att det sätter igång snart men vilketssom så är det inte långt kvar för dig Önskar att jag slipper det, 9 dagar kvar till BfKramar
    Ja de är verkligen ingen höjdare.. Känns som man har gått 9 extra månader :S... Nä jag vet, försöker tänka så oxå, men de är inte lätt när hormonerna sätter fart på hjärnan ;) hehe...

Ja jag kan ju säga att jag önskar inte ens min värsta fiende detta! såååå drygt så drygt.

Hoppas du får innan eller samma dag som BF :) Håller tummarna :)
  • Silje84

Gud nu käcks de som aldrig förr här :) sååå glad för eran skull.. Grattis alla <3

Här händer de inte ett skit! 14 dagar över tiden nu o jag är allmänt less!!!!

Ska till sjukhuset i morgon för undersökning så vi får väl se vad dom säger. har jag inte fått under dagen o natten nu så kommer jag få en igångsättnings tid. Lite tråkigt, eftersom jag ville verkligen att naturen skulle ha sin egen gång. MEn men, än så länge kan ju allt hända. Men jag har nästan tappat tron om att de sker av sig själv...

Hoppas ni mår bra!

Kramar

BF +14
  • Silje84

Nä då jag föder inte... Tyvärr :(...

Va på en överburenhets kontroll igår o allt såg bra ut. Dom kunde uppskatta bebisens vikt till ca 4200 gr.. Gahh, de tyckte jag va väldigt stort. hehe...

Ska tillbaka i morgon igen om inget hänt innan, vilket är mindre troligt att de gör. Känner inte ett smack alls :S.. Börjar nästan bli lite orolig. Tur den sparkar o rör sig där inne..

16 dagar över BF idag då... Livet är då inte lätt just nu kan jag tala om för er :S

BF +16
  • Silje84
    swiitii skrev 2010-03-17 16:10:44 följande:
    det förstår jag, måste vara vääldigt drygt att gå över så länge.Pratade ni om igångsättning?
    Nä de gjorde vi inte... Men de kommer nog komma upp i morgon kan jag tänka mig... Jag ska iaf ta med mig väskan ifall om :) så jag hoppas på bebis innom 2 dygn iaf :)
  • Silje84

Känner mig mer eller mindre knäckt nu för tiden... De tar på både mitt o sambons psyke just nu.. Man ville ju att hen skulle komma den dagen de va beräknat, men tyvärr så får man inte allt man önskar sig här i livet...

Men de är bara att bita ihop o tänka positivt..

oja, vi har provat ALLT! Färsk annanas, färdknäppen, åka på håliga vägar, ute o gå i rask tackt, äta o dricka starkt (ingen alkohol asså utan typ dricka tabasco)...
    så jag tror inte de finns så mycke mera jag kan göra :(

Men skickar dom hem mig igen i morogn så kommer jag ställa mig på bakbenen o protestera! Önskar ingen att gå så här långt över tiden. Inte ens min värsta fiende..

Trodde oxå att de bara va 14 dagar, men de visade sig vara max 21 dagar eller ja 3 veckor... Så på måndag har jag gått tre v över tiden o innan dess SKA jag ha min lilla bebis!

O som sagt så känner jag inte ett skit! Ingen slemis som har släppt.. lite små samandragningar, men de har jag haft mer eller mindre hela graviditeten....

Alla i våran föräldra grupp har fått nu o vi va 6 par, varav vi skulle ha först! men blir sist :(...

• Silje84

Hej alla :) Nu är jag en mycket stolt mor till "lilla" Casper. 4310 gr och 54 cm... En stor grabb blev de :)

Vattnet gick i Torsdags helt av sig själv vid 17:30.. Åkte in för kontroll och fick sen åka hem igen eftersom jag inte hade några värkar.
    Värkarna började kl 23:30.... Ringde förlossningen o frågade hur länge jag skulle vänta. Hon tyckte de va bättre jag va hemma så länge som möjligt så när vi hade 4 min mellan varke värk så drog vai oss mot BB :), då var kl 04:50. Dom gjorde en CTG kurva o allt såg bra ut, men mina värkar slutade nästan helt. Jobbigt när man kände att de va så nära... Todde nästan vi skulle få åka hem igen...

Men vi fick komma till ett rum o vila oss lite o hoppas på att värkarna skulle starta igen. Värkarna kom, men inte alls regelbundet så dom  fick sätta dropp för att skynda på de lite... ´Jag va jätte jätte trött verkligen så jag sov i mellaan värkarna vilket inte alls va skönt! (så tjejer som inte har fått än, lyd rådet att SOVA O ÄTA!! De behöver ni)

Efter ca 9 timmars värkar så hade jag öppnat mig inte mera än 4 cm. Vilken pers täbnkte jag bara.. Så jag fick prova på Lustgasen för att underlätta lite o så jag kunde spara på krafterna, men den funkade inte alls. Blev bara yr o illa mående. Fick sedan den underbara EDA:n :):):):) Livets bästa bedövning. Gudars vilken befrielse de va...
    Hade värkar väldigt länge, även om jag tillslut inte kände någon smärta så kände man hur kroppen blev matt i alla fall... helt slut i kroppen när väl kryst värkarna började. dessa värkar började väl ca 21... (tappade lite tiden under allt detta)... Alla krafter va helt slut o jag ville bara ge upp... Men 22:37 så ploppade den lille ut. Å jag kunde inte vara lyckligare...

19 dagar över tiden gick jag o de va en pärs!.. Men värt varända dag av längtan. För han är helt perfekt <3

Så då vet ni att jag äntligen har blivit mamma o njuter varända sekund även om brösten värkar som f*n ;) hehe..

Hoppas ni mår bra annars.
    Kramar <3

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3