Inlägg från: swiitii |Visa alla inlägg
  • swiitii

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Liian skrev 2010-05-06 20:45:34 följande:
    swiitii: Jag fick rådet av en "apotekare" att inte ge minifom mer än 5-6 gånger/dygn då det inte ger bättre/mer effekt att ge mer. Jag vet att hon mest har ont i magen på kvällen därför får hon bara em och kväll. Funkar jättebra för oss. Vet inte hur länge man ska ge, men sluta inte bara för att det blir bättre. Det gjorde jag (eller drog ner på det) och det visade sig med en gång. Ingen hit!
    Hmm okej, vad konstigt att dom ger olika råd.
    Jag ammar ju så ofta också, så han får ju minst 10ggr om dagen iaf.

Jag har inte märkt på honom att han har ont i magen. Det enda jag märkte var att han grät så vid bröstet och ville inte suga ordentligt, men det gick över på en dag.
    Tycker det är så svårt att veta....
  • swiitii

Jag gick upp 6kg under graviditeten och har hittills gått ner 15kg. Har absolut inte försökt gå ner i vikt. Däremot har nu mitt enoooorma sötsug kommit tillbaka och vissa dagar äter jag bara godis! Jag har noll karaktär och vill verkligen se till att äta nyttigt och ordentligt. Men så svårt!

• swiitii
    Souvenir skrev 2010-05-07 22:48:48 följande:
    Förresten så blev han två månader idag o väger 6210 ( han vägde 3850 vid födsel) och är 57 lång, han växer ordentligt!
    Oj ingen liten kille!

Har märkt att Jamie har blivit lösare i magen sen jag började med Miniform, sen om det beror på det vet jag inte...
  • swiitii
    bananflugan82 skrev 2010-05-08 09:54:14 följande:
    Inatt sov killarna hela natten! Vaknade kl 6 imorse av mig själv! Hade vi inte haft andningslarmen så hade jag blivit nervös.
    Åh gud vad skönt!
    Den lyxen har man inte när man ammar, vill ju inte att mjölken ska sina, så även om han hade sovit så hade jag väckt honom. Men han sover iaf bättre, upp mot 3-4 timmar i taget nu, innan var det 1½-2 timmar :P
  • swiitii
    Paincake skrev 2010-05-11 22:31:17 följande:
    *phiew* Inga tvåor i protokollet! Men en etta däremot... Hade lite högt blodtryck, 140/90. Inget att anmärka på, tyckte barnmorskan, men före (och under) graviditeten hade jag 110/75. Jag tyckte det såg lite knasigt ut...  Men jag jobbar på att gå ner mammakilona och tar promenader dagligen så att det kanske ordnar till sig med tiden.  Allt såg med andra ord fint ut och barnmorskan sa att det var fritt fram för syskon. Hrm. Nja, inte riktigt än
    Halleda! Lugn och fin nu va, syskon?! ;)
  • swiitii

Idag var vi på 2månaders läkarkontrollen. Allt såg jättebra ut.
    Vår kille har äntligen börjat gå upp ordentligt i vikt nu. Slutade att komplettera med ersättning för 3 veckor sen när han började gå upp bra. Så nu helammar jag igen.

Vi har en lång och slank kille
    Han hade växt 2cm och gått upp 245gr på 9 dagar. Så nu är han 60cm lång och väger 5170gr. Hade gärna sett att han vägde mer, men så länge han går upp i vikt så får jag nöja mig.

Jamie är riktigt stadig i nacken nu och ler hela tiden. Älskar att vara hans mamma!

• swiitii

Haha trots att Jamie är 60cm lång så använder vi fortfarande 56, han är ju inte så knubbig :P

• swiitii

Förresten, under tillväxtperioder, har era små velat sova extra mycket också?
    Innan har Jamie inte varit så, men nu har han varit kinkig i 3 dagar, och vill sova mycket. Han börjar även grina vid bröstet emellanåt, precis som om han inte får så mycket mjölk som han vill. Han snyftar och drar i vårtan.

• swiitii
    Friid4 skrev 2010-05-28 18:09:36 följande:
    Hej ! Här har vi precis varit på 2 månaders kontroll. Eller han är 9 veckor :P Allt gick jätte bra ! Han vägde 5730 o var 64,5 så har en lång o smal kille =) Vi har en duo vagn, tror jag det heter. som man byter hela liggdelen. Och tur är det annars hade han nog itne fått plats, på längden ! Vi har "problemet" med kläder just att han är så lång o smal... Han kan ha 56 i vissa bodys o t-shirt, dem börjar dock bli korta i armarna så har tagit bort de flesta. Så han har 62 i body o 56 i byxor.. Har prövat typ alla våra byxor i 62 för jag tycker han borde kunna ha det :P Men ikke ! Dem är Alldelles för stora !  OCh kan nog börja ha stl 68 i body snart tror jag.. Har varit o shoppat lite idag till Malte =) Från H&M Två par linnen och två par shorts.. I turkost, såå fint =) Och Från Lindex En "bodysuit" tror ajg det heter, en grå med hängselbyx tryck på.. om ni fattar?!? Någon som har tips på vart det finns snygga kepsar o solhattar? Tycker solhattar är såå fula  men dock så praktiska !
    Jag har sett den bodysuiten med hängsletryck på, så cool :P

Jag tycker H&M har dom finaste solhattarna, hur fina dom nu kan vara ;)
  • swiitii
    Friid4 skrev 2010-05-28 18:42:05 följande:
    Ja, har tänkt köpa den ett tag nu, o idag gjorde jag det =) Han har på sig den nu.. Så snygg Okej, var inne på H&M o dem helt okej.. Men just då sov malte så kunde inte testa dem på, men dem såg så stora ut, dem i stl 62.. Men men.. Har varit ute efter shorts i stl 56 men hittar inga ! Eftersom det lixom är bebis-bebis storlek... Har köpt ett par gråa mjukis shorts från Kappahl, men det är dem ända jag hittat...
    Jag har sett jättesöta set på H&M på babyavdelningen. Med t-shirt och shorts i ett, tror det kostade 99:-, fanns nog 2 olika set. Fast det kanske är olika vad dom har i olika affärer
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3