Inlägg från: swiitii |Visa alla inlägg
  • swiitii

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Angelica 87 skrev 2010-03-09 18:59:13 följande:
    hej, en uppdatering.. är på förlossningen, är helt öppen nu.. så nu väntar vi bara på krystvärkarna... kommer inte härifrån utan bebis
    ooh vad spännande!! Krysta på nu!! :D

Stort grattis till er lilla påg HelenaOlivia!
  • swiitii
    Nillan77 skrev 2010-03-09 19:13:45 följande:
    Om ni går in och tittar i min barnkammare på presentationen kan ni se en bild på Lukas....
    Vilken sötnos! Dom ser så fridfulla ut när dom sover :)
  • swiitii
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-09 22:19:33 följande:
    HelenaOlivia: stort grattis till er ! :) Angelica87: Stort Lycka till! :) själv sitter man nu och tar tid på sina värkar! tror starkt på att vi får åka in snart:) men ja hur mycket vågar man hoppas egentligen, känns som att varenda gång man hoppas, så avtar det igen.. men denna gång måste det ju vara på riktigt. har unge fär 10 min mellan värkarna just nu.. så hoppas på under natten! :D hehe tråkigt att dom ska luras såhär tycker jag!! som mensvärk känns mina. och dom sitter i nuu!! :D men ja.. hm! törs inte säga att vi ska åka.. haha kommer inte tro på det förrns ungen e ute nu.. nej jag går inte in i affärerna längre nu, de känns som att jag kan undvika de dom här sista dagarna faktiskt, haha :) ja absolut.. håller dig uppdaterad! du får också uppdt om de händer något :D KRAM
    Känns det bara som vanlig mensvärk eller värre?
    Blir din mage hård samtidigt?
    Jag är så orolig att jag inte ska veta hur det "ska" kännas när det sätter igång!
  • swiitii
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-09 22:31:32 följande:
    jaa slemmisen e ett mysterium, andra gången den lossnar för mig, och ja det kommer rätt mycket :p konstigt!
    Jamen man hör alltid att man kommer att känna när det är dags. Men det är faktiskt många som föder hemma, eller kommer in väldigt sent till sjukhuset för att det inte "varit så farligt". Så man är ju osäker.

Jag trodde att magen var "tvungen" att bli hård vid varje värk. Så du har bara som mensvärk nu som kommre med 10 minuters mellanrum? Hur länge har det gjort det?

Jag har haft så flera gånger också, men då har det gått över efter 2-3 timmar.
    Men som du säger det är ju olika för alla, så när ska man ringa förlossningen?
    Ska man bara ringa när man har 2-3 värkar på 10 minuter? Tänk så har man inte så ont då fast det kommer så ofta ändå....Eller tvärt om, att man har superont men dem inte kommer såå ofta. Jag blir ju galen på att undra hah
  • swiitii
    Angelica 87 skrev 2010-03-10 00:00:27 följande:
    KL: 19:56 så tittade vår lilla prinsessa Lea ut. 3.355 gram och 51 cm lång.. Förlossningsberättelse kommer så fort vi kommer hem..
    Stort grattis!
    Ser fram emot att höra hur allt gick!!
  • swiitii
    Adnil76 skrev 2010-03-10 18:03:50 följande:
    Hej alla... En fråga. Har idag haft lite skumma flytningar. Inte direkt blodblandade, men åt det orange-bruna hållet (ursäkta detaljerna - men ni är inte så känliga längre inbillar jag mig). Kan det va nåt tror ni? / En som letar tecken :)
    Det kan vara slemproppen som börjar släppa, den finns i massa olika konsistenser och färger :) HÅller tummarna!
  • swiitii
    Adnil76 skrev 2010-03-10 18:13:36 följande:
    Hoppas på mer då helt enkelt. Tack för hållna tummar! ;)
    Haha ja precis!
  • swiitii
    Tikka1986 skrev 2010-03-10 18:20:19 följande:
    de trycker nå fruktansvärt nere i becken/blygdbenet o bebis sparkar mer än vanligt.känns som h*n tar spjärn mot revbenen o trycker på sig neråt.bara hoppas de e på g alltså :) eller så retas h*n bara mitt lilla busfrö hehe
    usch så har vår lillkilla hållt på i veckor. Känns som om han försöker gräva sig ut ibland! Inte jätteskönt :P
  • swiitii
    Tikka1986 skrev 2010-03-10 19:02:10 följande:
    usch va drygt o ha de så länge :( de e verkligen inte skönt alltså. när ska du ha?
    Beräknad till den 28e, 18 dagar kvar :P
    Men hoppas han kommer typ, NU!
  • swiitii
    Liian skrev 2010-03-11 07:04:43 följande:
    Paincake: hehe... Du tänkte att ni lika gärna kunde tjäna en hacka på eländet =) Dom är inte jättevilliga att ta sig ut må jag säga. Jag är till och med så inställd på att föda nu att jag tvingade min sambo att testa färdknäppen igår. (Han tycker att det är lite läskigt nu i slutet). Ingen bebis ändå dock =(. Kan säga att det inte var någon hit när man känner sig ungefär lika porrig som en knubbsäl. Har sovit jättedåligt två nätter i rad. Är grymt dålig på att få till det där med tupplur på dagen, vilket gör att jag somnar redan vid 10 på kvällen. Då jag inte gör slut på så mkt energi på dagarna så blir jag rastlös när jag bara sovit några timmar. =(
    Vi provade också färdknäppen igår, fast vi har itne haft sex på typ 2 månader, min lust har varit = noll!!
    Kan ju hålla med om att man inte kände sig särskilt smidig eller sexig :P
    Hade massa mensvärk hela natten men inte värre än vanligt så det har väl inte gjort ngn nytta, mysigt var det dock ;)
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3