• Anonym

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Fru U skrev 2010-01-11 16:48:41 följande:
    Eh? Jag tror inte det finns någon större evidensbaserad forskning med dubbelstudier om just detta men om man ser till hur mask-smitta sprids så borde det stå ganska klart att man inte kan bli smittad på det viset (dvs att ett djur slickar en tallrik som sedan diskas i minst 70grader).
    www.sva.se/sv/navigera/Djurhalsa/Katt/Parasiter/
  • Anonym

Men herregud vad löjligt!!!!!!!! Har aldrig ens tänkt tanken att det skulle vara äckligt när man diskar efter.... Är ju ännu värre om man har haft matrester på talriken ett tag, måste man kasta talriken då eller?
    FJANT!!!

• Anonym

Men Ts hade du tyckt det var äckligt om vännen använde samma talrikar till sina barn? Barn kan ju med stoppa i sig lite vad som helst och ha fingrarna lite överallt trots att man nyss tvättat dem..... Det blir ju oftast kladdigare porslin efter barnen ätit än djuren, större risk att något inte försvinner i disken då!
    Vilket osmart resonemang du har.

• Anonym

Tycker du det är äckligt om man änvänder kläder som man fått något äckligt som tex kräk på, även om man tvättat dem efter det?
    De flesta barns kläder borde ju äckla dig i så fall...

• Anonym

Hahahaaaa, var glad att hon ställer ner tallrikarna på golvet så hon inte låter katterna sitta PÅ bordet, som våra katter gjorde jämt, ibland kunde man hitta dem slickandes i smöret

• Anonym
    Anonym (Äcklad) skrev 2010-01-10 14:21:20 följande:
    Djur vars tungor brukar befinna sig i deras rövar ska för fan inte ha sina tungor på matporslin!Katter och hundar slickar sig i röven, på könsorganen, äter sin egen skit och stoppar vad äckel som helst i munnen!
    Har du aldrig haft oralsex? stackars djur som får äta på samma porslin som DIG
  • Anonym
    Anonym (en äckelmagad) skrev 2010-01-11 18:50:45 följande:
    Men herregud vilka kommentarer ni har för er...Så jävla typiskt fl. Det ska bara häcklas hela tiden. Jag förstår om ts tycker att detta är ett problem för henne och som påverkar hennes och kompisens relation/umgänge, därav skriver hon i känsliga rummet. Och jag tycker att hon indirekt skriver och ber om råd hur hon ska ta upp det med sin kompis. Varför inte bara svara på frågan och försöka hjälpa ts. Om man tycker att det är löjligt av henne att tycka som hon tycker så kan man antingen sluta läsa i tråden eller på ett trevligt sätt skriva att hon kanske ska tänka om i sitt resonemang. Det hjälper väl inte att skriva kommentarer endast menade för att driva med ts. Har man inget snällt eller konstruktivt att säga eller skriva så behöver man väl inte säga eller skriva något alls. Det tycker jag borde gälla på fl också.
    Tyyyyypiskt FL att om man inte håller med TS så får man inte  kommentera nåt, bara klappa medhårs, mjauuuuu
  • Anonym

Personligen skulle jag om jag kände som TS undvika att äta hemma hos den kompisen istället för att säga något. Jag tycker själv det är jobbigt med ohygieniska personer, men i detta fall ser jag inte riktigt problemet med innekatt och porslin som diskas.

En intressant fundering är också om alla som tycker detta är äckligt är vegetarianer? För hur kan ett djur plötsligen bli fräscht för att det avlidit och ligger på porslinet? Många blir ju faktiskt smittade av dom dödade djurens tambakterier som hamnar på porslinet

• Anonym

Men snälla, om det är så viktigt för dig så diska innan du dukar hemma hos henne eller något.

• Anonym
    NiXxI skrev 2010-01-11 09:39:23 följande:
    För mig känns det som att Smittskyddsinstutionen visste vad de pratade om, så jag väljer att tro på dem och de läkare vi varit i kontakt med på lasarettet. Men tack annars.
    fast enligt smittskydssinstitutet så har du fel. Googla!
  • Anonym

Jag vet inte om någon här redan har skrivit det (orkar inte läsa igenom allt), men hundar och katters munnar "rengörs" betydligt snabbare än vad människorns munnar gör. Det har att göra med att salivet byts ut fort, alltså lär det inte sitta bajs på kattens tunga om det är det du tror.
    Dessutom så har katter väldigt sträva tungor och är inte ett dugg slemmiga och det fastnar alltså ingenting på tallrikarna.
    Jag tycker verkligen att det är skitlöjligt att äcklas av att en katt slickar på en tallrik om den sen diskas så varmt.

• Anonym
    Anonym (Skämtar du?!!!) skrev 2010-01-11 21:56:11 följande:
    Såg att någon skrivit att man inte kunde jämföra att barn och djur ätit på talriken... Måste ju bara skriva att jag tappat räkningen på de gånger mina små änglar smittat mig med maginfluensa, förkylning och nu senast halsfluss! Däremot har jag levt med hundar och katter hela livet utan att de någonsin smittat mig med något... Så om jag var som Ts och inte trodde att bakterierna försvann i diskmaskinen så borde jag ju hellre dela porslin med djuren än med mina barn
    det här säger väl allt????? djur är inte värre än männsikor!
  • Anonym

Men tank om din kompis haft oralt analsex da... Och du ater med samma bestick som hon har atit med tidigare innan de blev diskade!

• Anonym
    Anonym (Äcklad) skrev 2010-01-10 14:21:20 följande:
    Djur vars tungor brukar befinna sig i deras rövar ska för fan inte ha sina tungor på matporslin!Katter och hundar slickar sig i röven, på könsorganen, äter sin egen skit och stoppar vad äckel som helst i munnen!
    Hundar är renare än oss människor i munnen, även om dem slickar sig i röven och könsorganen. och alla hundar äter inte upp sin egen skit.
    Så det är äckligare teckniskt sett att äta på restaurang än att låta hundarna slicka tallrikarna :p
  • Anonym

Jag hade inte reagerat alls. Min katt äter också från vårt porslin. Och förut innan vi skaffade en spade till kattlådan, så rensade vi bort bajset med en matsked.  DET kändes ändå lite på gränsen. Men som sagt, diskar man så försvinner det ju sen

• Anonym

Folk är så nojjiga nu för tiden, herregud, tallrikarna är diskbara! Är folk verkligen så här i verkligheten eller är detta ett skämt?

• Anonym
    Fru U skrev 2010-01-12 16:10:49 följande:
    Ja, var och en gör som de tycker är bäst. Själv har jag läst mer än veterinärer gör vad gäller kattens matsmältnings/matspjälkningssyten och näringsbehov och vi har "botat" vår katt som hade diabetes.
    Sorry för ot nu, men håller med dig. Veterinärer har ingen utb. på kattkost. Deras utb. inom omr. brukar anordnas av företag som tillverkar kattmat!
Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!