Lia:
Jag älskar ditt stolta prat om din smarta lilla flicka! Åh, det är så härligt. Hon är jätteduktigt! Jag vet tyvärr inte om Abbe är lika smart när det gäller byggandet av torn i rätt storlek, för vi har faktiskt inget.
och du.. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!
Anuya:
Vi hade också lite skriknätter ifrån Abbes sida precis när Love kom. De väckte varann och man ville bara gråta! Man behöver ju sömnen liksom. Man är inte riktigt sig själv nattetid. Däremot tycker jag att det blir bättre och bättre hela tiden. Och gårdagen visade verkligen prov på det. Vi tog tåget in till stan igår och båda barnen hade somnat så precis, så bra och vi var mycket nöjda. Då kom det en till liten barnvagn som typiskt nog skulle ha sin plats bredvid oss. Jaja. Och den lilla flickan skrek. Både jag och Jonas ställde oss käppraka i ryggen och väntade på att båda våra skulle falla in i skrikkören men icke då. De sov som två klubbande stenar, BÅDA TVÅ! Mycket nöjda var vi då kan jag lova. Däremot vaknade Abbe direkt när tunnelbanan kom, för det är typ det bästa han vet. När tåg eller tunnelbana kommer susande.
FrökenM:
Vi har igen potta iofs. Tänkte nog inte skaffa oss det heller. Jag tycker att det är ett litet äckligt pyssel och det blir ändå en grej att lära in då de ska lära sig gå på "riktiga" toaletten lite senare. Så vi kör med vanliga toaletten direkt. Det var inte längesedan som Abbe tog av sig blöjan och svarade ja på frågan om han ville kissa på toaletten. Av med blöjan och han fick sätta sig på toaletten, då kom den första kisstrålen för hans del rätt ner i stortoan. Gud, jag är fortfarande stolt, även om det inte hänt något sedan dess. Måste vara lite mer duktig på att låta honom gå blöjfri här hemma. För jag märker att han har hajat grejen att NU är det något som är på g, kiss!
Saza_
40 dagar - det är ju typ ingenting! Ho ho ho - längtar tills vi får glada bebisnyheter här ifrån dig!
Love är torr om kinderna, precis under öronen. Självklart börjar det klia när det ska läka och då är han där och kliar med sina små fingrar. Det blir riktiga rivsår. Jag FÖRSTÅR inte. Jag är hur noga som helst med att klippa hans naglar så kort det bara går, så ofta det bara går. Men ändå så lyckas han riva upp sig. Stackarn. Blir så jobbigt för folk runt omkring går runt och tror att jag inte klipper naglarna på honom. Även om man klart o tydligt ser att de inte går o klippa mer. Och då får jag skuldkänslor, DIREKT! Smörjer honom ofta, han ser ut som en vitmålad indian mest hela tiden.
Nu hänger våra vinterjacka och diverse vintersaker på rad inne i förrådet/klädkammaren. Känns så SKÖNT! Välkommen värme! Abbe tyckte också att det var kul när vi sprang runt med alla saker. Även om allting tar DUBBELT så långt tid, om inte mer, när han är med. Haha.
Skulle behöva handla hem lite barnalvedon. Den är SLUT! Och då vet ju alla vad som händer om nätterna. Någonting som självklart kräver alvedonens mirakel. Dessutom skulle det inte förvåna mig om en Loves första tand ville kika fram snart. DÅ behöver man verkligen en lindrande liten alvedonskvätt!
GLAD PÅSK TILL ER ALLIHOPA! STORA SOM SMÅ!