Jag måste bara säga att jag tycker det är stentufft det här med inskolning av barn! Att VÅRA små septemberbebisar som nyss sparkade runt i våra magar leker dagisdinosaurier! Och precis som movie nämnde, är det så häftigt att se hur dagisbarnen tar efter varandra. Ingenting är konstigt eller omständigt direkt - som det skulle vara hemma. Det hade ju blivit rena rama skrik- och paniksandlådan här hemma om jag lagt ut Abbe på balkongen lite snabbt för att han skulle sova där själv (utan vyss, utan gung).
Vill förstås gratta Anuya till ytterligare en liten kille (att rekommendera :-P!)! Så kul! Så häftigt! Så skööönt, att allt verkade stämma!
NooNNoo
Tycker du är jätteduktig med snuset! Keep going!
Tezz:
Ditt hem ser urmysigt ut! Kan nästan känna doften av grillat på den där bilden, med den där grönskan (åååhåå, vad jag längtar efter sommarvärme). Jag vill också bo nära en sjö faktiskt, eller en badplats som inte är ett badkar eller simhall Toppenmysigt ju.
Jag längtar faktiskt också efter att du ska gifta dig. Du har inte gett honom några hintar? Eller han dig?
För övrigt är jag inte heller gravid. Så nu är vi fem. Och här ska det INTE göras fler barn. Inte nu. Det är BARNPAUSE!
Tobiq:
Åh vad skönt att ditt lilla minipyre såg ut att sköta sig bra inne i magen. Duktig barn! Men det gör ju inget om Lillasyskon kommer i september - septemberbarn är ju de bäsa
Sjögurkan:
Men åh, läste om att din man blivit uppsagt. Fy så hemskt. Med en liten bebis på väg också (grattis förresten! Magen är ju hur fin som helst!). Hoppas Hoppas Hoppas att han hittar sig något nytt, snart. Jag har på känn att det kommer lösa sig fint för Er!
Läser lite om den egna viljan som infunnit sig i barnen. Som Baypower säger - jättekul, ibland. Men si så där idag faktiskt. I rusningtid på affären och Abbe absolut ville köpa hem en liten burk kokosmjölk (och vi behövde verkligen ingen sådan). Lika med skrik. Sen ville han plocka i och ur godis med spade. Eller liksom, gräva upp godis och slänga ner på golvet. Och det får man ju inte göra. Lika med skrik igen (okej, jag erkänner, han fick en godisbit för att vara tyst en stund för han skrek SÅ högt). Men det fortsatte ganska snart, för han tänkte ALDRIG stå i kö och betala för sig. Han ville 1) springa ut med den lilla barnkundvagnen från affären 2) äta upp vindruvorna vid in/utgången 3) Inte lämna ifrån sig godispåsen på det svarta banden. Han skrek så sorgligt och högt när påsen åkte fram till kassörskan med handen utsträckt - som om han vore med i en dålig film. Men det gick bra i alla fall. Bara det att på vägen ut, stannar han så där ljudlöst och tyst som bara barn kan - utan att jag riktigt han märka det. När jag vänder på huvudet står han och rotar i papperskorgen jag inte visste fanns, i in-och-utgångs-passagen. Äckligt!
Och det här med att säga åt på skarpen. Det går inte. Eller inte när JAG säger åt. Då fortsätter han skrattandet och helnöjd - precis som att leken är att göra mamma så arg som möjligt. Kommer pappa Jonas och säger åt - då slutar han. Usch - det här bådar inte gott för framtiden det känner jag det...
Movie:
Shit, vilken fin mage du har! Åhå, vad mysigt. Undrar var det är för någon där inne
Den där britax-vagnen såg ju bra ut - snygg också!
Saza:
Vad kul att få se din mage också. Jättefin liten kula!
L33L00:
Gud, vad fort tiden har gått. Att du alldeles snart ska få en ny liten människovalp att snusa på. Så mysigt och härligt! Det känns som att jag går runt i någon förtrollad värld. Att ingen annan ska få ett syskon till sina barn, bara jag, för Love känns så självklar numera. Nog för att tidens svischar förbi här hemma, men att den gör det hos andra - det har inte ens slagit mig. Snacka om hemmablind och helt borta i sin egna lilla värld.
Baypower:
GRATTIS TILL TENTALYCKAN!