Inlägg från: korvmedbröd |Visa alla inlägg
  • korvmedbröd

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

L33L00:
    Åh, det finns mycket jag skulle vilja göra bara tillsammans med Jonas. En bio. Till sommaren/våren vill jag VERKLIGEN åka till Gröna Lund (barnen får gärna hänga med en annan dag Spa, vore inte helt dumt. Eller bara en middag ute på tu man hand. Utan att bli avbrutna av barn, även om avbrutna-middagar verklige inte stör mig, så vore det bara urmysigt ändå. Övernattning, vore ju också hur skönt som helst. Men det vet jag inte riktigt om jag är redo för - än i alla fall. Är fortfarande nojig med att lämna barnen. Särskilt Abbe (honom har jag svårast att släppa, kanske för att Love är så liten och "omedveten" ännu).

Kan vi inte bara röja runt här inne ikväll allihopa? Hoppsa sa, Hej vad kul! Haha!

Anuya:
    Haha. Kan inte låta bli att skratta lite. Hade gärna velat arbetat på avd12 och "råkat" komma in i rummet för lite banan-sång! Men jag FÖRSTÅR dig, ligga där alldeles själv! Nej, fy vad trist! Och det är klart man får gråta loss lite. Inte nog med att du känner dig ensam, utan du är säkert helt slut på grund av värkar, alla läkarbesök och olika besked hit och dit. Usch! Du finns verkligen i mina tankar, det ska du veta!!!! Jag önskar dig allt gott och att du får komma hem en stund till helgen

• korvmedbröd

Jag kör på en Urbanvagn till mina gossa små!

Movie:
    Meh, lyllos DIG som har sådant hemma.
    Helt ogravid, och jag vet inte varför, öste jagi mig glass, bananer och sirap igår. Fy skäms på mig. Och nu då - nu FÅR jag inte gotta loss här hemma. Vet inte ens om vi har något. Vågar man ens titta efter?

• korvmedbröd

Moves:
    Jag tror att det går utmärkt att ha en lite ståis till Alice. Abbe trotsar verkligen inte att han behöver åka vagn. För han är för snäll, vet typ inte hur man vägrar. Men han ÄLSKAR så att gå alldeles själv. Och gärna vill han skutta ner i djupa snödrivor (ja, han tycker i alla fall att de är djupa, i vet de där små som är typ fem centimeter djupa, där ingen har gått än).

• korvmedbröd

Meja:
    Jag hade en sommarsulky till Abs i somras. Det gick hur bra som helst. Vi var ju utomlands med den också. Klockers! Det gick så smidigt och enkelt att bära (om så behövdes) och hade värsta superkorgen undertill. Dessutom, kände i alla fall jag, gjorde det inget om den blev vårdslöst behandlad under flygresan. De är ju inte så dyra. Luftig och bra i värmen Vart ska ni åka? ? ?

• korvmedbröd

Movie:
    Det fungerar ju hur bra som helst. Det är lite jobbigt nu att Abbe tar sådan tiiiiiiiiiid på sig. Har gett mih ut på några vandringar med en självgåendes Abs och en liten Lo i bärsjal. Gick ganska smidigt - var lite för påpälsad själv bara o Abbe gick vilt o aggressivt till attack på godisplockhylla. Haha. O väl ute i snön snubblade han ett par gånger - men han var nöjd ändå. Det är ju det viktigaste ju!!!

• korvmedbröd

Meja:
    Haha. Klockers = Klockrent = Asbra. Haha! Jag har ingen aning om vad det var för sulky faktiskt. Tackade och tog emot så gladeligen när jag fick den av mamma (i några galna färger som ABSOLUT inte platsar i min värd - men vad gör det, egentligen? Abbe kanske gillar färgerna, vad vet jag?). Jag tycker att du ska kolla efter vanliga sulkisar som passar din längd. För precis som Movie sa, de är perfekta att snabbt som fan bara fälla ihop (typ när man ska med taxi), och plocka ur!

Hoppas att du hittar något. Det är värsta djungeln av barnvagnar där ute. Skönt att jakten är över, för min del.

Sådärja, Nu har jag mumsat i mig alla Abs vindruvor. Han kommer hata mig. Om han får veta något. Och det får han förstås inte. För jag ska gömma den tomma kartongen.

• korvmedbröd

Movie:
    De är V Ä L gömda nu. Han kommer aldrig hitta dem. Risken finns att jag också kommer glömma bort och bli fördömd till ett liv med en flock bananflugor här fram över. Haha.

• korvmedbröd

Jag tackar också för trevligt sällskap under gårdagskvällen! Ojojoj, det gjorde nästan lite av min kvälla!

Var lite nyfiken på om Anuya varit inne och berättat läget! Om hon fått komma hem över helgen, kanske är mitt under ett värkarbete - man vet aldrig!

Dags att baka potatis i ugn

• korvmedbröd

Sjögurka:
    Ja, vi har också Graco - nu kommer jag på det, när du skriver om det
    Tycker det låter fruktansvärt skog att planera möhippa!
    Vi har ju en UJ, syskon. .-D

Anuya:
    WAH - FAN VAD SJUKT ATT HON FÖDDE I HISSEN! Hur kunde det bli så? Shit. Jag blir chockad!

Tycker du är helt fantastisk som står ut - ska genast kika in på bloggen för lite mer statusuppdatering - en färsking!

Idag ska jag guida en kompis, en nykörkortad, genom stan! Huva! Asso, jag är sämst på att köra bil. Men jag ser det här som min egna slags träning inför beach2010! Lär ju bli en hel del rumpkip (har en tendens att göra det när jag blir stressad). Slänger på lite magspäns på det, sen är det klart vettni!

Ha en skön söndag! Solen lyser härlig och fin idag. Den värmer! Det är en riktigt härlig känsla det!

• korvmedbröd

Jag har en liten fråga, angående Love egentligen. Och jag vet ju inte hur pass Ni kommer ihåg tiden med 4-månaders. Men, men, jag gör ett litet försök.
    Han har precis, precis ökat hela sin vällingportion. Men sedan inatt har han typ inte ätit NÅGONTING. Han bajsar hela tiden. Så fort han ätit, bajsar han typ två gånger. Och sedan minst en gång mellan matpassen. När han ätit så kräks han upp hur mycket som helst känns det som.

Han är ju en liten kräkbebis. Men, som jag sade, sedan inatt har han knappt ätit någonting. Känns som att hans ögon är lite vattninga. Men ingen feber, inget gnäll. Han är glad och verkar nöjd, som bebisar ska. Men typ lite frånvarande kanske.

Kanske mest jag som nojar runt. De kanske har sina ät- och inte-ätardagar. Vad vet jag? Tänk om man bara kunde krypa in i de små livens kroppar och känna vad de känner, tänka vad de tänkar. Oj, vad det skulle underlätta!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7