Inlägg från: anette 81 |Visa alla inlägg
  • anette 81
    lia76 skrev 2010-09-02 21:02:10 följande:
    YES!!! Jag har blivit godkänd av SÄPO angående jobbet som supporttekniker hos Försvarsmakten Logistik i Arboga. 
    Preliminärt startdatum nu på måndag den 6 september. Lycklig!!
    Skulle återkomma imorgon när de fått mer information.
    Grattis
  • anette 81
    skogsbollen skrev 2010-09-03 09:58:17 följande:
    @anette:
    Ja, vi köpte den förra året och hade gärna köpt den igen om det inte varit för att Coop här i stan har slutat med barnkläder. Vet de fått bra i tester, åtminstone förra året.
    låter bra det
  • anette 81
    Baypower skrev 2010-09-15 07:56:50 följande:
    idag fyller Felix 2 år!! Precis som alla ni andra kan jag inte fatta hur snabbt tiden gått. Felix firades i morse av mig, Dante och Vincent med skönsång, presenter och chokladbollar. Felix fick en pojkdocka, vattenfärger och penslar, en nova star-tröja och en stor grävskopa/traktor. Dockan, grävskopan och vattenfärgerna var succé medan det mjuka paketet snabbt lades åt sidan
    Grattis till Felix!
  • anette 81
    Jenn83 skrev 2010-10-14 18:03:42 följande:
    Tobiq: vickar ju en del på förskola, och det bästa på barnen vid denna årstiden är lager-på-lager. Tunna överdragsbyxor (stadium har jättebra som inte är så dyra) ev. Med fleecebyxor under. Och så fleecejacka och skaljacka. Vädret skiftar ju så det är bra att kunna ta bort ett lager. Sen på vintern är overall bäst. Blir ingen glipa mellan jacka och byxor, och skönt för pedagogerna att bara ha ett plagg!!
    vilka typ av skor är bäst nu?
  • anette 81
    Jenn83 skrev 2010-10-14 18:11:17 följande:
    Nån typ av vattentäta höstskor eller fodrade stövlar. Gympaskor blir lätt lite blött.
    inga tips på några bra?
  • anette 81
    Jenn83 skrev 2010-10-14 19:20:23 följande:
    Vi köpte höstkängor till Maja på stadium, everest. Har inte hunnit ha de så länge men är nöjda hittills. Var i skogen i helgen och Maja gick runt bland blöta löv och så och fötterna var torra o varma efteråt.
    okej var dom dyra?
  • anette 81
    cassis23 skrev 2010-10-22 08:50:49 följande:
    För någon vecka sen så skickade vi ett brev till en "gubbe" på ca 94 år som ska flytta o han har ett jätte fint hus på ca 200-220 kvm...
    Vi hade fått nys om att han vill sälja för ca 1 miljon o inte dra in nån mäklare. Anledning till detta för att han vill egentligen inte flytta så han vill bara att de ska gå fort och smärtfritt.
    Vi fick komma och titta på huset som dom gjort om till 2 lägenheter just nu, vi har även pratat med dom anhöriga då gubben är lite snurrig. HOPPAS HOPPAS HOPPAS vi får de! HOPPAS dom vill sälja till oss för en bra peng!

Eftersom de just nu är inrett till en lägenhet på övervåningen så sa vi att vi kan hyra ut den till nån i ca 5 år (barnen kan ju dela rum dom första åren) och själva bo på nedervåning, ca 120 kvm). Är ju kanon med lite extra inkomst i kassan!

Håll tummarna för oss nu! Jag hoppas verkligen att detta blir vårt!
    Håller tummarna!
  • anette 81
    Knastroll82 skrev 2010-10-22 12:07:56 följande:
    Är lite rädd just nu...
    Har hittat en knöl i bröstet och väntar på remiss till mammografi.
    Tankarna snurrar. Jag VAT ju att det oftast inte är cancer, men tankarna söker sig ditåt i alla fall.
    Har varit mycket cancerelände på sistone.
    Morfar gick ju bort i lungcancer i våras och pappa har precis avslutat sin behandling.
    Vill bara ha tiden NU, eller helst nyss.
    Väntan och ovisshet är det västa.
    Usch hoppas det går bra!
  • anette 81
    Jenn83 skrev 2010-10-29 21:59:17 följande:
    Ikväll har vi haft kalas för Daniel och passade på att "outa" att Maja ska bli storasyster. Det är väldigt tidigt, går in i vecka 8 imorgon men om allt går bra kommer bebisen i mitten av juni.
    Som ni andra sagt så är detta inte officiellt så inget på fejjan eller bloggen!
    Grattis!
  • anette 81
    Karlstadtös skrev 2010-12-05 20:25:05 följande:
    Vad ger ni era barn i julklapp och vad önskar de sig? Felicia vill ha Tula och Misha (två barn på dagis), men det går tyvärr inte ,-). Hon får en Playmobil bondgård, mjuka djur från IKEA, utemöbler till sitt dockhus, en pläd, en ryggsäck, en Disneyfilm och två ponnies av oss.
    Wilma ska få en ny säng, en växasäng och sen vet jag inte riktigt
  • anette 81

Börjar nästan ångra att vi tog bort ena sidan på spjälsängen, nu tycker Wilma det är morgon mellan 02.30 o 04.30 lagom skojigt

isis79 skrev 2010-12-10 12:55:06 följande:
    Tack för alla grattis men tyvärr tror jag att det inte kommer gå vägen. Har fått en ny blödning idag som inte vill ge sig och inte nog med det utan jag är i Östersund hos min moster med en sjuk Isabel hon fick feber inatt och är kanon snorig och vi som skulle träffa en kompis som precis fått en liten. Lite därför vi åkte hit upp. Nu får jag får snällt vänta med och åka in och kolla hur det ar tills vi kommer hem *pust*. Kul helg det h är blir!
    Håller tummarna att allt ska gå bra!
  • anette 81
    isis79 skrev 2010-12-20 09:19:14 följande:
    Kikar in med lite tråkninga nyhter! Var på akuten igen igår kväll och dom konstaterade att det var ett MF på G så jag blev hemskickad med lite piller som ska hjälpa till att få bort allt. Ska dit igen på onsdag och kolla om det ser bra ut annars blir det skrapning *suck*. ÄR inte så ledsen över att det inte gick var ju ganska inställd på det men hela min JUL är förstörd! Nu kommer vi inte ner till Malmö eftersom jag ska på ÅB sent på ons eftermiddag och ser det inte bra ut så blir det väl skrapning den 23! Sämre tajming finns inte. Var bara tvungen att skriva av mig..
    Ha en bra jul :O)
    Stor kram!
  • anette 81

Vi har flyttat till hus och bor nu i en annan håla. Är sisådär mellan sambon o mig. Vet inte om jag har tröttnat eller vad det är. Med Wilma är det bara bra. Just nu är hon sommarledig från dagis men annars är hon på dagis 3 dagar i vecka 5 timmar per dag, jag har fortfarande inte fått något jobb.

• anette 81

Du kommer klara det galant. Jag o sambon har det oxå knakigt men känns så svårt o bryta upp. Vill inte att W ilma ska behöva fara fram o tillbaka mellan 2 olika hemquote=66363870][quote-nick]korvmedbröd skrev 2012-08-24 23:23:23 följande:[/quote-nick]Men ÄNTLIGEN! Efter flera år ifrån FL har jag absout ingen aning om vilket lösenord jag hade då. Men tydligen kunde man logga in via facebook (och det tackar vi gudarna för) - tur, för oj så mysigt det var att läsa om er igen. 

Movie (och egentligen alla andra också): Jag kan knappt förstå att det gått fyra hela år. Det är grymt!! Blir alltid lätt rörd från den dagen Alice fyller år och genom hela september och in ett par dagar i augusti när alla våra godingar fyller år. Tiden går i en jäkla fart och har gett oss alla så fina barn!!! 

Jag och barnens pappa separerade för två år sedan. Det var en riktigt knock out och det senaste halvåret har mest bestått av att komma ut till verkligheten och alla andra igen. Samtidigt som man vandrar i chock över allt som hänt och inte hänt och att livet inte alls blev som man så stenhårt hade trott, jobbade man mer eller mindre helttid och bollade varenda dag med barnen på egen hand. Men nu är den jobbiga tiden förbi och jag kryper ut ur skalet som världens lyckligaste människa. Jag vet, det låter sjukt och jättetöntigt. Men det är sant. Det finns en lycklig väg och jag vandrar den. Jag är stolt över mig själv, över att ha ordnat allt så himla bra för oss och att Abbe och Love är två helt fantastiska små individer.  

Om vardagarna arbetar jag som lärarassistent. Om kvällarna kommer jag från och med nästa vecka plugga till mellanstadielärare (jag har fortfarande lite ångest över det här. Ska jag bli fröken, ska jag verkligen det? Jag? Pallar jag? Kan jag? Är det rätt? M.m. m.m) . Och varannan helg kommer barnen vara hos sin pappa, vilket vi bestämde strax innan sommaren och då kommer jag jobba lite grand. 

Sköt Om er Ni Sköna!! Kram

[/quote]

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7