Knastroll82 skrev 2010-08-19 11:14:54 följande:
Vinteroveraller ja...
Vi kommer köra på samma koncept som förra året; vinteroverall och fodrad gummioverall från Ellos. Gummioverallen har varit helt oslagbar!
Dock har han växt ur de han hade förra vintern, så det blir att köpa nytt. Kommer satsa på 104 på gummioverallen (som är normal i storleken) och 98 på vinteroverallen (som är stor i storleken).
Sen har han skaljacka, skalbyxor och vindfleece som han fortfarande kan ha, samt två ofodrade galonset.
Kommer behöva köpa kängor och fodrade gummistövlar med, och så tänkte jag köpa en såndär vindtät mössa från POP, för den han hade förra säsongen, men växt ur, var så bra.
Han kan fortfarande ha galonvantarna, vantar, mössor och fuskpolo sen förra vintern.
Sen har han munderingen för hela hösten/vintern/våren färdig.
Om han inte växtspurtar igen då...
Fleeceställ tänkte jag sy själv, köpte jättehärlig fleece från hemtex med monster på häromdagen. Fanns i både turkos/blå/lime/grön och orange/rosa/röd/vinröd variant, och jag kunde inte låta bli att köpa båda.
Sen blir det nog en hel drös med velourkläder, som värmer så skönt.
Anette > Grattis til Wilma! De börjar bli så stora nu våra barn... Åkte förbi skutskär i går så jag vinkade till dig (var på en dagstur med eckeröbåten).
Jenn > Jag har konstant huvudvärk, och har så haft sedan jag kom i puberteten. De har aldrig hittat någon orsak till mina problem. Nu har jag inte jätteont jämt, utan det går som i vågor, ibland har jag nästan ine ont alls. Hoppas du får svar på vad det beror på, så du slipper ha ont.
Bay & Tobiq > Hejja, hejja, hejja! Nu är det race till mållinjen som gäller!
Taneli > WOW, 10 kilo! Jösses vad starkt gjort!
Lia & Korv> *fniss* Tänk vilka hyss de kan hitta på! Liam är också intresserad av toaletten, och har varit millimeter från att spola ned både klossar och leksaksbestick, men blivit stoppad i sista stund.
Kan passa på att berätta en anekdot i samma tema.
Pappa har en jobbarkompis som har en som. När sonen var i samma ålder som våra barn blev det plötsligt stopp i toaletten. Pappaan jobbade och slet med massa olika prylar för att lösa stoppet, men inget hjälpte. Tillslut gick han ner i källaren där länsen (?) sitter och öppnade luckan. Där ligger inte bara ett lok, utan ett helt leksakståg (plus massa andra otäckheter som vi inte behöver gå in på). Han tar och tvättar av tåget och tar med sig det upp till barnet, varpå barnet hugger tag i tåget, skriker "tuuut, tuuut" rusar in i badrummet och spolar ner det i toaletten.
Höll du andan när du åkte genom Skutskär? Luktar ju inte direkt gott här