Inlägg från: anette 81 |Visa alla inlägg
  • anette 81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Måste få fråga hur era barns matschema ser ut?
    Funderar på om Wilma behöver äta mer än hon gör

Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • anette 81
    Knastroll82 skrev 2010-01-09 10:51:20 följande:
    Anette, Liam kan äta hur mycket som helst. Hur mycket man än serverar så glufsar han (oftast) i sig allt på tallriken.Liams mat/sovschema ser ut så här:Frukost runt 8.00Gröt gjord på 1½ dl grynblandning (råg, vete, havre, korn - fullkorn) samt en burk fruktpuré (100 gram).Mellis runt 10.30Varierar, men oftast en smörgås eller yoghurt, och frukt.Sover middagLunch runt 13.00250-400 gram hemlagad mat.Mellis runt 15.00Varierar, oftast nått i stil med frukt, yoghurt, majskrokar, smörgåsrån eller liknande.Middag runt 17.00250 gram hemlagad mat.Kvällsmat runt 19.00Gröt gjord på 1½ dl grynblandning (råg, vete, havre, korn - fullkorn) samt en burk fruktpuré (100 gram).
    ja då kanske jag ska börja ge Wilma lite mellanmål oxå
  • anette 81
    Karlstadtös skrev 2010-01-09 17:39:38 följande:
    vi har inga fasta tider och jag ammar en hel del ännu. Frukost när hon vaknar, lunch vid elva-tolv, middag senare, kvällsmat vid 18... mellanmål när det behövs.
    okej
    vet inte många som ammar så länge men det är ju bra om det funkar
  • anette 81
    Karlstadtös skrev 2010-01-09 18:32:22 följande:
    Felicia vill inte sluta amma, men jag börjar känna att det är dags nu. !,5 år känns som max för mig, men vill amma minst ett år. Sonen slutade när han var tio månader själv. Jag vet flera som ammat mer än ett år, men på Familjeliv verkar det ovanligt.
    Ja menade inte att det var något konstigt med det, själv ammade jag bara i 2månader
  • anette 81
    Jenn83 skrev 2010-01-12 21:23:36 följande:
    Nu spammar jag tråden  Vi ska kolla på ett radhus på söndag. Bra storlek, och så lagom trädgårdwww.hemnet.se/beskrivning/574054?r=3
    såg fint ut
  • anette 81
    isis79 skrev 2010-01-13 16:16:12 följande:
    Hej alla!Kikar in en liten sväng :o)Verkar som ALLA är gravida igen förutom jag *S*.. GRATTIS till er nygravida (har nog grattat er andra innan)...Vi har lagt bebisplaner på hyllan och bara njuter av att vara en liten familj som ÄNTLIGEN har det bra tillsammans :o) Ser att några kanske skulle träffas nästa vecka, vi vill gärna följa med :O)
    Jag är inte heller gravid, räcker med Wilma för tillfället
  • anette 81

Då börjar inskolningen på förskolan nästa vecka, men får inte där vi ville ha för där fanns ingen plats

• anette 81

Idag har vi varit på förskolan första gången, får se hur det kommer att gå

• anette 81

Skruttis: Beklagar sorgen!

Här var oxå en helvetes natt, Wilma somnade kl 20 o vaknade 00 sen har vi inte sovit något. Hon är på inskolning på förskolan med sin pappa idag så vi får hoppas hon sover bättre inatt.

• anette 81
    anuya77 skrev 2010-01-19 10:28:12 följande:
    Skruttis: Beklagar!!Bay: Hoppas det inte är öronen. Bra att ni fick tid till VC sen!Winner: Ja de där filmerna är verkligen bra.  De får Wallander o allt vad de heter att framstå som rena snäll-filmerna. O Wallander mfl tyckte jag var bra innan. Det bästa är att man slipper reklam o nyhetsavbrott. Ha det mysigt med Ludde idag.Anette: Jobbigt med vaken nätter. Var hon orolig eller hade hon ont nånstans? Barnen verkar vara inne i oroliga perioder nu. Hugo kan också vara vaken flera timmar på natten utan ann egentlingen vilja nåt- bara lite närhet o sällskap.Sjögurka: Vad spännande med Ul. Det kommer gå jättebra! Men jag är lika nojjig- senast igår kväll fick jag för mig att nåt hänt min lille bebis för jag inte känt nåt på ett tag- men sen vaknade han när mamma skulle sova. Likadant med din bebis. Den ligger och gosar till sig och njuter av all god mat som mamma serverar. Klart man inte kan busa runt då!
    Vet inte om hon är på väg att bli förkyld
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7