• Jenn83

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Ja, det blir att Maja är hemma i alla fall imorgon med. Ska ändå vara hemma och skriva uppsats, så hon får vara med på det helt enkelt Min gissning är dock att det blir mer lek än uppsats imorgon

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83
    Korv: Visst är det helt otroligt det där med två-ordsmeningar. Plötsligt är de liksom på väg att börja prata på riktigt. Maja har en tvåordsmening: Ja bajsat! Säger hon varje gång hon...ja, precis, bajsat!

Sjö: Krya på Molly så mycket...trist med så envis öroninflammation!

Här är vi friska igen. Det var en väldigt snabbt övergående magsjuka för oss. Maja ska på förskolan imorgon igen, då är det 2,5 dygn sen senaste kräkset. sen dess har hon fått behålla allt hon ätit, och varit helt pigg.
    .?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Baypower: Nä, då är Felix absolut inte en onormalt stor kille...vi får ju ofta höra hur liten maja är och hon vägde 10,4 och var 79 lång. Och sååå mycket större är ju inte felix då.

Rätt roligt hur stor skillnad det kan vara på barn i denna åldern. Allt från typ 9 kg till 14-15. Och allt är ju sååå normalt

Idag är Maja tillbaka på förskolan. hennes ena fröken tittade lite skumt på oss, och frågade om hon verklige varit frisk 48 timmar. Sånt gör mig så himla osäker, och jag blir typ jätteliten och vill bara ta maja under armen och gå hem igen! Men jo, hon hade ju varit kräk- och diarréfri över 2 dygn. och jo, hon hade ju ätit och behållt fast föda i mer än 2 dygn. Så hon fick stanna...men åh, så blir man sådär: Skulle jag haft henne hemma längre?? Dessa beslut och avvägningar hela tiden är nog det jobbigaste med att vara förälder tycker jag!

• Jenn83

Inatt hade Maja varit till salu för en inte alltför hög summa... den jobbigaste natten på länge! 22.45, precis när vi skulle lägga oss började hon panikskrika. Fick välling, men fortsatte sen ändå. fick sova hos oss, men så fort hon kom till ro (så nära mig så hon nästan kröp in under mitt skinn) så gick det nån minut och så panikskrek hon igen. Och så helt plötsligt verkade hon pigg och ville leka. För att helt plötsligt skrika igen. Höll på så till 2. Då hade hon fått både alvedon i munnen (tänder??) och en panodil. Till slut kom hon till ro. Och vaknade för dagen 5.45. Tror ni jag var pigg då? Knappt 4 timmars sömn.

• Jenn83

YeS!! Det var ingen ny ihållande trend, förra natten. Inatt sov Maja hela natten, utan välling, utan skrik, ja utan ens ett pip. eller så var det så att hennes föräldrar var så klubbade så vi inte hade hört henne ändå.. Men i alla fall.,...SKÖNT att förra natten inte var någon ny trend. (sen att natten tog slut 5.15, och att Maja då var sprudlande pigg och redo för en ny dag kan vi prata tyst om...)

Sjö: Duktiga Molly! kan förstå att ni blev förvånade! varje gång nu ett nytt ord kommer ur Majas mun blir vi lite sådär "Va? Var det hon??" Som igår när jag hämtade på förskolan. Så hade Maja hittat en pärla. Och jag bara "Vad har du?". Så säger hon "Parla". Jaha, kunde du det???

Och jag tror också Molly kan gå imorgon...

Winner: Visst är det synd när man ska bli misstrodd som förälder när man inte gör fel.. Sen är där ju vissa föräldrar som nästan tycker att barnen ska ligga dödssjuka för att de ska vara hemma från dagis. När jag praktiserade skickade vi hem en liten kille med feber och dåligt allmäntillstånd. Dagen efter var de tillbaka...

• Jenn83

här i skåne är i stort sett all snö redasn uppäten...bara vissa enstak små högar som ligger kvar. Och det uppskattas!!!

Anuya: Välkomna hem och vilken söt lillebror ni fick med er hem! Underbar!

Är lite i valet och kvalet just nu...  Vårt hus ska vara klart för inflytt i december och vår tanke har hela tiden varit att vänta me o sälja lägenheten till i höst. men så säger de ju att räntorna ska gå upp och att lägenhetspriserna då ska gå ner...+ att det känns som ett stressmoment att vi inte vet vad vi kommer få för lägenheten förrän några månader innan flytt. Så vi har börjat fundera på att sälja lägenheten nu, och att försöka hitta nåt tillfälligt boende de månaderna vi står utan. Typ en hyreslägenhet, eller nån lägenhet i andra hand eller så... Vad tycker ni, är det helt galet att ge sig på en extra flytt och tillfälligt boende i en mindre lägenhet (för vi tänkte inte bo dyrare än vi bor nu) när man har barn???

• Jenn83
    Sjögurka: När vi gjorde iordning vår förra lägenhet för visningen så blev jag helt så "Varför har vi inte det så här alltid??". tyckte det var sååå skönt med sådär undanplockat och rent. Men sen funkar det ju inte riktigt att bo så. och det hade blivit et dyrt lime och citron-konto

Inatt hade vi en jävlig natt igen...Maja vaknade vid 1 och vägrade somna om i sin säng. så hon fick ligga i vår. Men där tyckte hon att det var passande att leka runt i nån timme. Droppen kom när hon vid halv 3 satte sig på mig och sa "Hoppa, hoppa". Då åkte hon in i sin säng igen. Skrik, skrik, skrik, välling, skrik, skrik, skrik. Då fick hon komma in till oss igen. Halv 7 var det sen morgon...vilket är ok i vanliga fall, men inte när man varit uppe halva natten!!!
  • Jenn83

Förresten, fick ett roligt besked här om dagen....tack vare att vi sålde vår lägenhet med vinst 2008, och inte anmält det som inkomst till csn (hade inte en tanke på det) så får vi nu betala tillbaka hela terminens CSN. Lagom skoj, nu när vi bygger hus och snart ska betala Turkiet-resan {#lang_emotions_frown}

• Jenn83
    Baypower: Ja men vi hoppas på att det är nån fas. Det låter precis som Maja...just det där att inget duger. Det enda som funkade ok var att hon låg i sin säng och jag (bara jag, inte Daniel) stod och vaggade henne. Men så fort jag släppte bröt det loss...

Apropå sommaren blir det nog ingen lång ledighet för Maja. Jag kommer sommarjobba en del. Fast när jag tänker på det blir det totalt 5 veckor hon ska vara hemma, fast i 3 omgångar. Inte så lätt att bestämma om semestern själkv när man är semestervikarie.

Och vet ni...min hemtenta blev precis klar! Den ska vara inlämnad 10.00 imon, så som vanligt är jag ute i sista stund. Men har insett att det är så jag jobbar bäst
  • Jenn83

Maja är inte heller speciellt smart då, för när hon bygger såna torn tar hon den hon får fatt i. Lyckas hon sen inte på första försöket blir hon jättearg och kastar bort den,...

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7