• Jenn83

Tack för omtanken om mina ögon! Jag var hos ögonläkaren, och mycket riktigt är det en ny släng av nån infektion på hornhinnan, + att mina ögon är väldigt torra, Men han trodde det skulle lösa sig själv om jag tar Systane (smörjande ögondroppar) en massa och har låååång linsvila. Hoppas det blir bra nu!

Sjö: Men nä...usch va mycket tråkigt som har hänt er och runt er! Dåliga saker har ofta en tendens att komma i klump tycker jag. Men tufft ändå. Tur du har en fin familj och ett pyre på väg som alltid kan muntra upp en. KRAM på dig i alla fall.,

Jag fick hämta hem Maja tidigare från dagis idag. Hosta som bara blivit värre under dagen...och jag tyckte hon kändes varm. och mycket riktigt  38,1 i feber. Nu sitter hon och målar och tittar på Nicke Nyfiken, och är ganska glad ändå.

Förresten...det märks att hon varit kass i magen länge nu och det har blviti mycket snack om bajs. För ett av få ord hon kan säga perfekt är "bajsa"!!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83
    LL och Fröken M: Stort grattis till er både, och så härligt att höra att förlossningarna gick bra och att ni alla mår bra!
    .?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Instämmer i det där med "vabruari". Maja fick ju feber och hosta i fredags. På kvällen kaskadkräkte hon och har haft diarré och kräkningar hela helgen, och febertopp på 40 grader. Sovit i stort sett hela tiden. Idag sov hon till 10, somnade sen om vid 11. Helt slut. Idag har dock febern gått ner till 38 och jag har fått i henne en del vätskeersättning och lite välling.

Anuya: Skönt att de äntligen tog er på allvar så att ni kan få bukt på sjukorna, Galet att man måste  bli arg för att det ska hända någoyt!!!

• Jenn83

Hej hej. Nu är vi hemma. Så söta ni är som tänkt på oss! Det blev två dygn på akuten, med dropp för Maja. De tyckte det var bäst eftersom hon inte kissade och var helt slut. Sov hela tiden. Idag jhar hon piggnat till en del, och avrit uppe och lekt lite grann. Fått i sig lite mat och vätska, så vi fick komma hem. De har behållt droppn¨ålen på ifall hon blir sämre igen. Men det hoppas vi inte på. Nu blir det snart sängen för mig, efter en lååång dusch. Känenr mig aningen sunkig efter två dygn i ett sjukrum.

• Jenn83
    LL: Härlig förlossningsberättelse...och så snabbt det gick när det väl kom igång. Tycker som de andra att det var coolt att du åkte till ica mitt i allt. Undrar om man blir lite tuffare andra gången?? Jag menar, från att mina första värkar satte igång så lämnade jag ju inte ens lägenheten, och jag åkte in till förlossningen innan jag ens börjat öppna mig något men till nästa gågn vet man väl bättre hur ont det ska göra för att det ska vara på riktigt.

Sjögurka: nä de tog inga tester så jag antar att det var vanlig magsjuka, och att det blev värre eftersom det kom i kombination med hög feber och förkylning. Tror det är så mycket magsjukor just nu, så de inte tar fler tester förrän det inte verkar ge med sig.

Idag åt maja en halv burk mat till lunch. Den första fasta födan förrutom fruktpure (hur fast nu det är) sen i torsdags.
  • Jenn83

Korv: Haha, skrattar alltid lika mycket åt dina inlägg Förstår om det kändes en aning stressigt och lite sådär plötsligt...vi bestämde att vi skulle gifta oss i slutet av maj, och sen var bröllopet i början av december. det var rätt lagom lång planeringstid tyckte jag. hann aldrig tröttna på att bara planera bröllop...

Men vårt beslut att gifta oss kom ganska plötsligt. vi var inte förlovade och hade egentligen aldrig pratat på allvar om att gifta oss. och så var vi ju rätt unga. Jag var bara 23 och Daniel 24. Men så bokade vi en resa till Venezuela i december. och då bara jag kläckte ur mig: Ska vi inte ta den resan som en bröllopsresa?? Och Daniel funderade lite, och sen bestämde vi oss: Bröllop 2 december!!

• Jenn83

Kan ju tillägga till förra inlägget att jag och Daniel inte är så där romantiskt lagda á la amerikanska romantiska komedier....och hela det här med att mannen ska fria och gå ner på ett knä och sånt är inte riktigt för mig...är nog för praktiskt lagd för att riktigt gilla sånt!

• Jenn83

Anuya: Hur känns det då? Att det blir vanlig förlossning istället för snitt?

Maja säger inte så mycket riktiga ord, även om jag tycker mig ana att det lossnar lite. Hon säger typ pappa, mamma (ytterst sällan), tack, hej, hejdå, bajsa kaka (anka) babapapa (Barbapapa), vovva (hund). Och lite olika djurläten: häst, apa (fast mest en rörelse, kilar sig i håret och säger ibalnd oo oo), hund, ko, gris, lejon.
    Sen finns där vissa ord som vi förstår men inga andra skulle göra. Och jag tycker hon mer och mer försöker härma oss

• Jenn83

Maja hade varit helnöjd med en Barbapapa-ring Hon älskar Barbapapa, varfölr vet jag inte riktigt. Idag har hon iaf barbapappa-tröja och byxor...och när jag klädde henne pekade hon flera gånger på trycken "Bapa" eller "babapapa"!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7