• Jenn83

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anuya: Spännande med känningar!!

LL: Gillar Oskar, jättefint och klassiskt. Får vi en pojke på nästa kan det mycket väl bli en Vilmer. Det gillar jag mycket. Men för dig hade det kanske blivit aningens likt storebrors namn

Angående bröllop så är jag väldigt glad att vi hade ett bröllop med alla vänner och familj. Är glad att vi fick dela den dagen med alla som betyder något för oss. Vi pratade om att att gifta oss på semestern, men jag hade i efterhand aldrig velat vara utan den härliga bröllopsfesten!

Maja var ganska vild i magen och är väl ganska vild nu med. Fast sista tiden har det verkligen lugnat sig. nu kan hon sitta långa stunder och måla och bara ta det lugnt. Ganska skönt

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83
    Saza: För mig är Silas också den rälige i DaVinci-koden så tyvärr får jag lite så där rysningar när jag hör det... samtidigt så är det ett namn ni tycker om är det klart ni ska köra. När väl plutten har fått ett namn så är det ju HANS namn och det kommer passa finfint!

Grattis till Molly och Ida{#lang_emotions_flower}

Är lite småstressad just nu. Är på väg in i en period med 4 praktiska examinationer och 1 hemtenta så det är en del att tänka på. Tyvärr sätter det sig på sömnen direkt för mig, dvs jag kan inte somna på kvällarna för jag bara ligger och tänker på det jag måste göra. Så inatt somnade jag väl vid halv 3 och sen började Maja klydda vid 3 och höll på 2 timmar...även om Daniel också gick upp i natt så hör jag ju ändå det. Så idag är jag trött!!!
    .?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83
    Fröken M: Vet inte riktigt vad jag ska säga, mer än att jag skickar en stor KRAM till dig. Du sköter det hela så bra du bara kan, och snart nog kommer du vara en ruggigt rutinerad tvåbarnsmamma! Men oj, va hemskt med era kompisars barn !!
  • Jenn83

Baypower: Vilken vecka är du i?? Jag känner igen den känslan exakt...mina symtom försvann helt efter några veckor, möjligtvis var tröttheten kvar. Ingen mage hade kommit och jag kände mig totalt ogravid. Fick beställa tid hos BM för att lyssna på hjärtljuden i vecka 16, innan dess lyssnar de inte på hjärtljuden här. Så himla nervös innan vi fick komma dit...
    Så vad jag försöker säga är att det med allra största sannolikhet är precis som det ska inne i magen!

• Jenn83

Verkar vara nåt med barnen i den här åldern., Maja kan också bli riktigt arg. Fast hon har inte börjat lägga sig raklång på golvet...än. Istället gråter hon otröstligt och om vi försöker ge något annat än det hon vill ha och inte får så slänger hon iväg det eller går och slänger ner saker från bordet eller nåt. Busungar!

• Jenn83

Vi har Bugaboo cameleon till Maja, men ska nog ställa undan den nu och spara till nästa barn. har en Brio Spin (efterföljaren på Brio Race) just nu. Nöjd med den!

• Jenn83

Tror vi kommer köra på skaljacka + regnbyxor till våren. tror ni inte det kommer funka? Tänker mig att om man har dubbla byxor så borde ju riktiga regnbyxor vara det bästa just för att det är så blött på marken.

• Jenn83

jag har pop:s galonisar, tror jag kommer nöja mig med det. skippar nog skalbyxor...

Nu kom min käre man med en halvspydig kommentar om oss FL-mammor som pratar galonbyxor en lördagkväll

• Jenn83

Maja har också varit på 18-månaderskontrollen, 10,4 kg och 79 lång. Hon hade bara gått upp typ 200 g på 4 månader, men eftersom det har varit så mycket klydd med hennes mage och hon dessutom var rejält sjuk för bara nån vecka sen är jag nöjd att hon inte gått ner i alla fall.

De har förresten konstaterat känslighet för laktos nu...inte intolerans. ska köra laktosfritt hela våren och göra utvärdering sen.

Baypower: Jaså Felix gillar också att pussas!? Har du kollat in min lilla pussunge i min blogg?? Lite fel bara, för det är kusinen Maja fastnat för

Måste ju bara säga...Maja har börjat "sjunga" bä bä vita lamm. Så fort hon ser ett lamm så sjunger hon Bä bä lille lille, typ. Så sött!!!

• Jenn83

Sitter här och tycker halvt synd om mig själv...har fått magsjuka idag. Började med diarre  och sen kräk...och sen tyckte jag det kändes bra så jag provade äta men det kom upp direkt igen. Igår var det Majas tur. Men nu kännns det bättre i alla fall.

Vad tror ni...Maja kräkte och hade diarré igår. Idag har hon ätit som vanligt och bara bajsat 3 ggr. tror ni hon kan gå på dagis imorgon? Vill inte hon ska vara borta för mycket, eftersom hon redan varit hemma sjuk så mycket. det märks på henne att hon är stingsligare på dagis nu när rutinerna blivit lite rubbade

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7