Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Korv: Men. Hur kan hon bli upprörd över det- Det var ju ett litet charmigt barn som uttalade sig. Hm..

En gång på lekplatsen var det ett barn som var klätt i rosa kläder ( vi snackar topp till toe) som ville hålla i Hugos spade. Då sa JAG: " Hugo, flickan får låna din spade- vi kan leka med bilen istället"
    Då blev mamman höggröd i ansiktet och sa: "Nej, WILLIAM (övertydligt), nu ska vi gå hem till pappa" och så tog hon den rosaklädda lilla karamellen och gick iväg.
    Haha. Det tyckte jag var komiskt.

Just nu råder det lite kaos här hemma.
    Vi får liksom inte ihop vår vardag. Jonas har EXTREMT mycket i plugget. Det är slutfasen på 4 år intensiva studier. Och imorgon är det en dunderstor inlämning som bara måste måste måste bli klar - för för examineringen.
    Och samtidigt får jag bara vila. (delar av vattnet sipprade förresten ut i natt). Jag kan verklingen inte ta Hugo alls. Det ända jag kan göra är att sitta och prata meed honom eller sitta och rita/läsa. Men och byta blöja, kläder, springa efter när han klättrar upp nånstans, lyfta upp i matstolen mm går inte.
    Så Jonas måste ta allt! Vilket gör att plugget sackar efter grymt mycket. I natt vaknade Hugo 4 gånger och skrek och gnällde. Vilket Jonas måste gå upp och ta.
    Ju mer Jons blir stressad desto mer värkar får jag. (hör ni vad knäppt det låter. Men jag bli så stressad. Vill ju också att han ska klara plugget).
    Jag blir förbannad. Jag vill ju leka, busa och TA HAND OM Hugo. Men det går inte.
    Men nu har Farmor o Farfar sagt ja till att ta honom från i eftermiddag och fram till Lördag kväll. 2 nätter. Men det känns för jävligt att jag ska behöva lämna bort min egen son- och att vi inte kan ta hand om honom själv. Blä för allting. (idag)

Movie:
    Vilken vecka kom Alice och vad hände när hon kom. Visst fick ni ligga på Neo några dagar- eller hur blev det.

Bay:
    Man är ju trött i början av graviditeten. Inget konstigt. Men ta Niferix varannan dag eller nåt om du tror det beror på järnbrist.

• anuya77

Animegirl:
    Välkommen hit! Jättebra o mysig tråd. Min son är född 10 Aug-08 och heter Hugo, Vi väntar en till med BF 5/4. Men det sägs att han (det är är kille) kan komma när som helst då han är jättestor så jag är förpassade till vågrätt läge.

Sjögurka:
    Har jag tackat för overallen? Den var jättefint och han kommer trivas som fisken i vattnet i den lilla björnkostymen. Tack!!!

Tobiq:
    Helt ärligt? Vad jobbigt med huset. Men det kommer fler hus- men ändå!!!

Alla:
    Tack för allt stöd igår. Det betyder oerhört mycket. Det var en riktig skitdag men det bästa är att då kan nästkommande dagar bara bli bättre. Jodå, det kännss bättre idag. Jag vilar, sover och läser omvatannat och Jonas hann klart med sin monsteruppgift i tid. Så nu ska han försöka jobba på med nästa sak innan vi hämtar HUgo hos Farmor o Farfar imorgon.

Ang vattnet så var jag inne på undersökning igår men det visade sig att det INTE var fostervattnet,,,hm...så ja...måste vara nåt annat läbbigt.

• anuya77

Movie:
    Satte de igång dig 34+0 eller ville Alice titta ut av sig själv?

Sjö:
    Jo jag vill gärna höra. Men bara om du orkar! Om det inte sätter igång av sig själv så kommer det ju med all säkerhet bli snitt.

Jenn:
    grattis till husköpet. Var ligger det nånstans?

• anuya77

Bay: Vilken bra idé. Ni är välkomna- men var det inte den 23 Feb? Du skrev den 23 Mars....Jag ska på UL den kl 14.00 men varför inte en 11.00-fika? Men ni kanske inte orkar komma till Sumpan.

Isa: Du är välkommen när du vill!!! Jag älskar sällskap. Ska bara kolla med plugghästen så han inte behöver sitta ostört. Vad gullig du är.

• anuya77
    Bay:
    Skönt att det verkar vara över! Hoppas det håller i sig. Annars fick vi som råd på barnakuten när Hugo var sådär magsjuk o uttorkad att försöka ge proviva för det innehåller nåt som är bra för magen. Även för småmagar.

Stockholmsmammor:
    Då är ni välkomna hem till mig den 23/2 kl 11. Men jag måste åka hemifrån vid 13.20 för det nya Ultraljudet. Men det är kanske ok med er.

Idag får jag äntligen hem min lilla kille! Längtar ihjäl mig. Men vi har fått gjort en del: satt upp bebisens nya spjälsäng, tvättat alla hans kläder (dom är dundersmå ju!),  och jag fixat lite saker som jag inte "hunnit" (läs orkat) ta tag i tidigare.

• anuya77

Anime:
    Min "lille kille" syftade jag nog på Hugo (18 månader). Han har varit hos sin farmor 3 dagar. Sen väntar jag en liten kille i April.

• anuya77

Korv / Nenne: Såklart Abbe,Love & Aston får komma den 23:e!

Ang säng så har vi monterat bort ena sidan och har en liten stödbräda så han intetrillar ner. Funkar jättebra o han springer till sin säng o lägger sig i den. Känns bra att han vant sig vid den innan lillebror kommer.

Hugo har diaree så det kanske blir en dag hemma från dagis imorgon. Får se. Svårt det där. Inte dålig i övrigt.

• anuya77

Skulle ni hållt era barn hemma imorgon om de haft diaree under söndagen? Pigga o inte påverkade...

• anuya77

VAd intressant o läsa Sjö!!!
    Ska läsa igen o återkommer med en massa frågor.

• anuya77

Skumt! Jag skrev just ett inlägg som spöklikt försvunnit!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7