Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
Korv: Men. Hur kan hon bli upprörd över det- Det var ju ett litet charmigt barn som uttalade sig. Hm..
En gång på lekplatsen var det ett barn som var klätt i rosa kläder ( vi snackar topp till toe) som ville hålla i Hugos spade. Då sa JAG: " Hugo, flickan får låna din spade- vi kan leka med bilen istället"
Då blev mamman höggröd i ansiktet och sa: "Nej, WILLIAM (övertydligt), nu ska vi gå hem till pappa" och så tog hon den rosaklädda lilla karamellen och gick iväg.
Haha. Det tyckte jag var komiskt.
Just nu råder det lite kaos här hemma.
Vi får liksom inte ihop vår vardag. Jonas har EXTREMT mycket i plugget. Det är slutfasen på 4 år intensiva studier. Och imorgon är det en dunderstor inlämning som bara måste måste måste bli klar - för för examineringen.
Och samtidigt får jag bara vila. (delar av vattnet sipprade förresten ut i natt). Jag kan verklingen inte ta Hugo alls. Det ända jag kan göra är att sitta och prata meed honom eller sitta och rita/läsa. Men och byta blöja, kläder, springa efter när han klättrar upp nånstans, lyfta upp i matstolen mm går inte.
Så Jonas måste ta allt! Vilket gör att plugget sackar efter grymt mycket. I natt vaknade Hugo 4 gånger och skrek och gnällde. Vilket Jonas måste gå upp och ta.
Ju mer Jons blir stressad desto mer värkar får jag. (hör ni vad knäppt det låter. Men jag bli så stressad. Vill ju också att han ska klara plugget).
Jag blir förbannad. Jag vill ju leka, busa och TA HAND OM Hugo. Men det går inte.
Men nu har Farmor o Farfar sagt ja till att ta honom från i eftermiddag och fram till Lördag kväll. 2 nätter. Men det känns för jävligt att jag ska behöva lämna bort min egen son- och att vi inte kan ta hand om honom själv. Blä för allting. (idag)
Movie:
Vilken vecka kom Alice och vad hände när hon kom. Visst fick ni ligga på Neo några dagar- eller hur blev det.
Bay:
Man är ju trött i början av graviditeten. Inget konstigt. Men ta Niferix varannan dag eller nåt om du tror det beror på järnbrist.