Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Men usch: Nyföding skulle det stå i övanstående inlägg. Usch usch usch

• anuya77

Sjö & Fröken M:

Precis så tänker jag också : "Hur skulle denna situationen gå med en liten bebis också"? Jag tror att man får planera i förväg mycket.

Hugo är överallt och klättrar på ALLT och jag tror att det kommer bli "värre" när han märker att jag måste amma/ge mat/byta blöja mm. Därför får väl blöjbytena ske ute i vardagsrummet på skötbädden (så jag har koll på klätterkungen) och maten får väl göras i förväg- så man hinner umgås med honom och inte bara göra praktiska bestyr.
    Precis som du säger sjö- ens kvällsegentid försvinner ju men å andra sidan så sover de små mycket i början och är storasyskonet på dagis får man väl verklingen passa på att njuta av egentid på dagarna. Inte vet jag.

Det kommer lösa sig när man väl är i situationen.

• anuya77

Hur reagerade Johanna när du var var tvungen att mata/blöja Ludvig?
    Känner du att du var coolare med Ludvig än du var som förstagångsmamma?

• anuya77
    Winnertaco skrev 2010-01-21 11:32:49 följande:
    Jag ammade ju inte i nån större utsträckning, så matningen gick oftast rätt fort och smidigt. Jag kände verkligen att jag inte hade tid att sitta och maratonamma med en 1 ½ åring också hemma (men detta är såklart nått man helt enkelt får hitta en lösning på om man är en riktig mamma *lärdomar från fl
    Nä, jag var ju heller ingen "riktig" mamma till Hugo- eftersom vi aldrig fick igång amningen ordentliget. Då var jag jätteledsen för det. Denna gången har jag ett annat självförtroende o accepterar det. Helt enkelt. Om det nu skulle strula till sig.
  • anuya77
    L33L00 skrev 2010-01-21 13:03:10 följande:
    jag är faktiskt lite nervös för det här med amningen, tyckte personalen på BB var ganska jobbiga ang. detta. Kände för ett tag sedan precis som du Anuya, att jag fått bättre självförtroende. Men vet inte hur bra jag är på att säga ifrån, känner mig lite nervös & osäker helt enkelt. Kanske satsar på att åka hem tidigt ändå så att jag slipper dem. Fick även reda på att syskon har besöksförbud på BB & jag vet inte hur länge jag klarar mig utan Wille.
    Har också svårt för att säga ifrån!
    På BB förra gången tvingade mig att få igång amningen och de vägrade ge mig tillräckligt med ersättning vilket ledde till att han fick gulsot och var på gränsen till blodbytar-gränsen.
    Det var helt sjukt: 4 barnmorskor och sköterskor var inne på mitt rum och skulle visa hur jag skulle göra för att amma. O där satt man: nyförlöst och med tuttarna i vädret och fläkte ut sig. Och ju mer de pressade en desto svårare blev det. Varken jag eller Hugo kunde prestera under press!
    Jag VÄGRAR och gå med på att detta ska ske denna gången och jag ska banne mig ta med mig egen ersättning i väskan- om de vägrar ge mig tillräcklig på BB. Vill inte ligga kvar i en vecka!!

Håller med dig om att MVC väcker känslor. Blir också blir blödig och gråtmild där. Lustigt. Heja oss!
  • anuya77

Åh, tack för tipset Winner. Det ska jag också göra! Tack

• anuya77

Tänk att vår tråd kryllar av en massa oäkta mödrar.... vad säger alla FL´s moraldamer om detta....:)

• anuya77

Nu har jag och Anna bestämt en fika och vill att så många som möjligt följer med såklart: Tisdag kl 11 i Västermalmsgallerian. Vilka hänkar?

• anuya77

Nä vad Andreas är snål! hehe

Saza: Men då passar det väl på Tisdag 11.00+ Gör ju inget om du blir lite sen.

• anuya77

Stort Grattis Bay. Visste att du skulle klara det galant så mycket som du pluggade.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7