Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Bra initiativ med ny tråd!

Hugo äter såhär:

06.30 : En flaska kall välling i sängen
    07.30 : En macka el frukt 
    09:30: Frukt
    11.00: Lunch - vanlig mat i nödfall burkmat
    14.30: Frukt o en macka
    17.00: Middag - vanlig mat i nödfall burkmat
    19.00: Välling och nedvarvning i sängen

Vissa nätter får han välling om han vaknar.

• anuya77

Bay: Härligt med tentan.
    Men läbbigt med Felix o blomkrukan. Men skönt att det verkar gått bra ändå...

• anuya77

Jag har stickningar/ont/obehagskänslor i längst ner i magen, på vänster sida. Typ nånstans där jag tror att äggledaren sitter. Det kommer stötvis och har varat i ett dygn nu. Är detta förvärkar, månne?
    Hade aldrig det med Hugo så jag vet inte hur det "ska" kännas. Känner rörelser hela tiden så jag är inte orolig att det hänt nåt med den lill*n. Dock är det obehagligt för det kommer så oväntat. När det kommer är det endast vila som gäller (lätt med en klåfingrig 17 månaders hemma) vad tror ni?

• anuya77

ok, pratade med min BM och hon trodde det var bebisen som kommer åt en nerv när den rör sig. För det är precis då det gör som mest ont- när den är i rörelse.

• anuya77

Fröken M: Ja känner dom dig. Min lilla är också jätteaktiv. Så var aldrig Hugo. Mysigt för Jonas kan känna denna bebisen på annat sätt. Ser också hur det kommer ut kroppsdelar från magen. hihi

• anuya77

Ville bara säga att det ligger en liten busig pojke i min mage... som mår jättebra och inte hunnit bli lika stor som Hugo var i motsvarande vecka (han var +40,1 % över medelmåtten).

Inga kommentarer på bloggen eller FB, tack. För vi vet inte om vi ska gå ut på "bred front" o berätta...:) Men här kan jag ju såklart inte hålla mig.

• anuya77

Ja han var stor enligt alla mätningar. Sen visade ju sig att han inte var LIKA stor som deras beräkningar. Men hade vi gått fulltid hade han blivit gangster

• anuya77

Jaha, då ska jag fördriva tiden i 2 månader då...blev sjukskriven på heltid idag pga foglossningen. Har grymt om så jag har svårt o jobba o bara hoppa in/ut i bilen till jobbet. Så det är väl bäst men jag måste beställa en massa böcker o öjudböcker så man kan fördriva tiden i vilan.

Vem skulle ses nästa vecka? Jag kanske får hänka trots att jag kommer utan barn. (Hugo =dagis)

Minns ni den där krämen som apoteket förvägrade mig? Jag träffade doktorn idag och hon blev vansinnig när hon hörde detta - så hon ringde till apoteket i solna och skällde ut dem och att detta försvårat min graviditet mm. Hon var jättearg! hehe. Så nu har jag fått krämen o ska förhoppningsvis slippa pupp.

Tobiq: det kommer gå bra på UL! Jag känner igen din oro. Brukar också tro det värsta men sällan finns det nåt att vara orolig för.

Lycka till alla inskolningsbarn!!!!

• anuya77
    sjögurka 79 skrev 2010-01-13 18:06:03 följande:
    Funderar på om inte Nenne är hemma också och vill följa med, Camilla har du koll på det?
    Jag kollar med henne när vi vet vilken dag.
  • anuya77

Tezz: Vilket fint hus. Så vill jag också bo

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7