Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Jag verkar inte kunna skriva inlägg :(

• j 3 n N y

Äsch jag har skrivit jättemycket om planerat snitt men kan inte klistra in det i den här rutan. Skriver något ikväll!

• j 3 n N y
    Anuya: Men vännen... Det är jobbigt att få ihop vardagen för oss som har fyra armar att bära, klä, trösta, natta, laga mat och tvätta med så det är klart att det är supertufft för er nu. Klandra inte dig själv utan se de här kommande dagarna som en välbehövlig paus. Sov länge, vårda dig själv och er och ha INTE dåligt samvete!!! Snart är bebisen här och då kommer alla krämpor försvinna också och du kan vara en supermamma! Kram kram kram :)

Baypower: Ja, jag är fortfarande ovaccinerad... Molly också faktiskt. Jag jagade vaccin i slutet av november, sen blev Molly sjuk i två veckor i december, sen var det jul och sen var Molly faktiskt sjuk igen och hann precis bli frisk till dagisstarten. Jens har haft två influensor i vinter och jag kan ju bara gissa, men chansen finns ju att både M & J har haft svinis. Nu känns det inte så aktuellt med vaccinering längre faktiskt så jag kommer skippa det.

Men gud vilka fjantiga morsor det finns! Orka bry sig om andra tror att ens barn är kille eller tjej. Jesus. Vad ska man säga då? Den, det, barnet? Tröttsamt, men så är det väl när genusfrågan tar över hela förståndet. Kanske. Tänk om man bara kunde ta bort dramatiken kring kille/tjej, skulle bli enklare istället för att stå och tokheja och klappa händerna när ens son leker med dockor eller dottern leker med bilar. Det slår ju åt fel håll istället! (Oj vilket utlägg det blev men jag är så trött på att genus ska bli så extremt)

L33L00: Trodde nästan du låg och födde... Skrattade också åt komedi-sex-filmen

Saza: Grattis till bilköpet!!!

Angående trötthet så minns jag att jag också var klubbad sådär runt 18-tiden varje dag runt vecka 12-15 nånting. Somnade i soffan varje kväll... Tror det händer mycket just då. Järnet tar störst stryk runt vecka 20 enligt min barnmorska (som tappade hakan när hon fick se mitt järnvärde sist men det är en annan historia som ni säkert inte alls vill höra men fick ändå)
  • j 3 n N y

Jag skulle ju berätta lite om planerat snitt, vill du fortfarande veta Anuya eller ska vi ta det om det blir aktuellt för dig? Hur det än blir kommer du att bli supernöjd, jag tillhör ju dem som blev helt knäckt av snittbeskedet (grinade en vecka) men efteråt så är jag så nöjd med min mysiga förlossning (eller vad kallar man det?). Jag skulle gärna göra ett snitt till!

• j 3 n N y

Vi har ganska mycket rosa till Molly (men det mesta har hon vuxit ur) och jag säger bara: mormor! Själv köper jag nästan inget rosa... Men det är sjukt att man ska känna sig som en dålig förälder för att man klär sin dotter i rosa. Jag förstår att de som kör stenhårt på genustänket vill hindra sina barn att bli bemötta pga färgen på deras kläder men för mig är det så in i bomben självklart att behandla alla lika. Om en kille gillar dockor så är väl det toppen, men det är väl lika kul om han gillar brandbilar? Nej, då ska det tystas ner och så ba; men Kalle, titta den här fina DOCKAN! och det ska göra samhället mer jämlikt?

Jag ska inte ånga upp mig för jag har ingen vetenskaplighet att luta mig mot. Har blivit lite anti bara (själv gillar jag bilar och har gått en byggingenjörsutbildning liksom)!

• j 3 n N y
    Kaosmamma skrev 2010-02-11 22:35:54 följande:
    oj hej.. såg denna tråden av en slump :) dottra (filippa) 3:e barnet, född 17 sept 08 :9 så denna tråd kanske e nåt för mig ;)
    hej! här får du gärna vara med! vi är en mys-tråd på alla sätt.

själv har jag en dotter som heter molly och föddes den 1 september 08. i juli kommer barn nummer två!
  • j 3 n N y
    anime: oj, vad trist att ligga gravid på sjukan. Låter lite som vår Movie, hon fick också sin dotter lite tidigt och låg på sjukhus på slutet. Men det kan hon berätta om själv om hon vill! Lycka till hos tandläkaren, var själv och drog ut en visdomstand för två veckor sen. Blä.

L33L00: Ibland är det bara så att ingenting ingenting, och det är alltid när man har en tid att passa. Så tröttsamt. Hoppas lunchen blir trevlig och att du får en lugnare eftermiddag i alla fall!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7