Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anuya: Hur mår du idag? Tänker på dig...

• j 3 n N y
    korvmedbröd skrev 2010-01-29 21:13:22 följande:
    Sjögurka: Just nu är det helt hysteriskt på bomarknaden känns det. Allt fler hus säljs innan visning. Liksom först till kvarn typ. Jättestressande ju! Och jätteledsen blir man när man siktat in sig på en visning, som blir INSTÄLLD! Önskar Er lycka till i bostadsdjungeln!
    Ja visst är det irriterande, vet inte vad som har hänt. Helt nya regler som gäller i bostad-i-stockhom-kriget. Ni letar väl också, eller har ni redan flyttat?
  • j 3 n N y

Förlåt för mitt bombande, jag är ensam hemma ikväll... Men har någon hört något från Bumse på länge? Det var länge sen man såg henne.

• j 3 n N y

Jaha, jag är ju med i våga vägra facebook... så töntigt jag vet. Men då har vi lite koll på henne i alla fall!

Vi har kollat lägenheter i Vasastan och på Kungsholmen och små villor i Norra Ängby. Vi har inte alls snöat in på vilket område vi vill bo i, och absolut inte valt de dyraste  Nu sitter jag och tittar på stadsradhus i Annedal, där jag ABSOLUT inte ville bo för 30 minuter sen. Men det ser mysigt ut, nybyggt också.

Ja, Solsidan!!! Är kär i Felix Herngren. I hemlis alltså.

• j 3 n N y

Tycker så synd om er med hemsk foglossning... Har hittills varit förskonad från detta helvete *peppar peppar* och det är säkert hundra gånger värre än jag kan föreställa mig dessutom. FörkenM: GRATTIS till husköpet! Det kommer säkert bli jättebra, om inte så i alla fall ett spännande projekt! I Åre är det väl dessutom väldigt investeringssäkert, ni kommer inte slänga pengarn i sjön direkt... Vi har bokat upp oss på ett superfint stadsradhus i ett nybyggt område en bit utanför stan idag. Har en vecka på oss att bestämma, men jag har rejäl ångest för inflyttning är först hösten 2011. Är i desperat behov av hjälp, vad tycker ni: 1) Köpa det nybyggda, bo kvar i vår tvåa med två barn med risk att jag blir rejält deprimerad på kuppen. Var ska Molly sova, var ska bebisen sova? Positivt: Molly får gå kvar på sitt dagis. 2) Köpa det nybyggda, och hitta ett nytt större boende under tiden (billigt, i ett område vi inte vill bo i). Minus: Molly måste byta dagis. Plus: Jag slipper bli deprimerad och tokig. Vi undviker skilsmässa... 3) Inte köpa det nybyggda utan fortsätta vårt desperata letande...

• j 3 n N y
    anuya77 skrev 2010-02-01 11:35:04 följande:
    SjÖ. :var har ni satt upp er på stadsradhus? Oj vad många frågor ni har att ta ställning till MEN Vad är det som säger att du INTe blir deprimerad av att flytta? Det blir ju lika mycket jobb med flytt, dagisbyte, två små barn då som i gamla lägenheten. Om inte mer! Jag tycker ni ska vänta till ert drömboende dyker upp.Vi bor i en 2:a o kommer göra det till våren 2011. Då jonas  plugg är klart o hans anställning är fast. Det är trångt men allt går.    
    I Annedal, precis mellan Bromma och Sundbyberg. Granne med Solvalla (som jag hoppas ska flytta...). Det är radhus i flervåningshus. Det är kanske inte vårt drömboende men så nära vi kan komma med tanke på pris och läge! Jag kanske får sluta att vara gnällig och bita ihop helt enkelt, vi har ju tak över huvudet och vi kanske kan slänga in en ny säng till Molly i vårt sovrum, så får spjälsängen stå bredvid min säng tills vi flyttar. Trångt som fasiken men det kanske går.
  • j 3 n N y
    anuya77 skrev 2010-02-01 12:03:33 följande:
    Men gud, Hoppas du inte du tolkade mitt svar som att du var gnällig. Det var inte så jag menade! Försökte bara förstå hur du känner med att bli deppig contra att inte bli det.Vi har byggt om en garderob till ett pojkrum (ja ja, vissa tycker säkert det är barnmisshandel med ett barnrum utan fönster- men han mår prima där). Han ska sakteliga börja sova där. MEN om det inte funkar o han absolut vägrar så kommer vi sätta bebisens säng bredvid min o Hugos säng bredvid Jonas. I absolut nödfall. Det kanske ni också kan göra?Jobbigt för dig att du ska känna dig deppig!!! KRAM
    Jag är gnällig just nu! Men jag förstod vad du menade... Min kusin och hans fru fick tre barn på tre år och bodde under en ganska lång period i en trea tillsammans med hennes två vuxna barn, vilket var helt galet! De inredde också garderoben jättemysigt till barnrum. Herregud, det finns ju lampor och det är ju inte så att Hugo är instängd där hela dygnet! Vi har också en stor klädkammare som jag har funderat på att kanske inreda. Behöver lite positivt tänkande, det är skönt att man inte är ensam om att bo trångt! Tack för pepp :)
  • j 3 n N y
    Baypower skrev 2010-02-01 12:04:48 följande:
    Sjö: Har hört mycket positivt om Annedal. Ligger inte så långt ifrån Stora Ursvik där jag bor - jaa, du har ju varit där   Kan ni inte göra som Saza och sova i vardagsrummet du och Jens så får barnen sova i sovrummet? Mitt förslag är alltså, under förutsättning att ni vill ha huset, att bo kvar i lägenheten. Tiden går fort och barnen far inte illa av att bo trångt det är nog vi vuxna som har behov av att vara för oss själva på ett annat sätt. Kan du inte skicka länk på huset?F-n. Jag "bråkar" fortfarande med chefen om att få ta ut min innestående semester och sluta tidigare. Fattar inte varför hon knorrar. Det är tre veckor!! Och idag ringde nya chefen och kollade läget och jag kände mig som en fähund som inte sa något om graviditeten. Jag hade ju tänkt vänta till efter nästa måndag då vi gjort ul.
    http://www.folkhem.se/index.php?option=com_awaveprojects&view=project&controller=project&Itemid=19&project_id=9

Tyvärr är vårt sovrum större än vardagsrummet Vi borde få plats med en spjälsäng och en liten växa-säng i sovrummet. Alternativt klädkammaren då...
  • j 3 n N y

Anuya: Du lägger dig absolut inte i, jag värdesätter dina och alla andras finurliga idéer jättemycket! Ett alternativ är ju att ta bort ena sidan på spjälisen, man kan ju börja vänja henne vid det nu innan bebisen kommer. Jag räknar dessutom kallt med att mini sover mellan oss i minst fyra månader, och då är vi inne i november redan...

Bay: Lite snorig kan de väl få vara, annars skulle de ju aldrig kunna vara på dagis känns det som. Allmäntillståndet är ju det som gäller tycker jag i sådana lägen, på vårt dagis tar de aldrig tempen utan låter föräldrarna komma om de misstänker feber. Så är det kanske hos alla?

Nä nu måste jag jobba, tusen tack för alla svar och hjälp om den här jäkla boendesituationen

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7