Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
Anuya: Hur mår du idag? Tänker på dig...
Anuya: Hur mår du idag? Tänker på dig...
Movie: Åh dagis har fått en liten vaktmästare! Vad gullig hon är :)
Förlåt för mitt bombande, jag är ensam hemma ikväll... Men har någon hört något från Bumse på länge? Det var länge sen man såg henne.
Jaha, jag är ju med i våga vägra facebook... så töntigt jag vet. Men då har vi lite koll på henne i alla fall!
Vi har kollat lägenheter i Vasastan och på Kungsholmen och små villor i Norra Ängby. Vi har inte alls snöat in på vilket område vi vill bo i, och absolut inte valt de dyraste Nu sitter jag och tittar på stadsradhus i Annedal, där jag ABSOLUT inte ville bo för 30 minuter sen. Men det ser mysigt ut, nybyggt också.
Ja, Solsidan!!! Är kär i Felix Herngren. I hemlis alltså.
Tycker så synd om er med hemsk foglossning... Har hittills varit förskonad från detta helvete *peppar peppar* och det är säkert hundra gånger värre än jag kan föreställa mig dessutom. FörkenM: GRATTIS till husköpet! Det kommer säkert bli jättebra, om inte så i alla fall ett spännande projekt! I Åre är det väl dessutom väldigt investeringssäkert, ni kommer inte slänga pengarn i sjön direkt... Vi har bokat upp oss på ett superfint stadsradhus i ett nybyggt område en bit utanför stan idag. Har en vecka på oss att bestämma, men jag har rejäl ångest för inflyttning är först hösten 2011. Är i desperat behov av hjälp, vad tycker ni: 1) Köpa det nybyggda, bo kvar i vår tvåa med två barn med risk att jag blir rejält deprimerad på kuppen. Var ska Molly sova, var ska bebisen sova? Positivt: Molly får gå kvar på sitt dagis. 2) Köpa det nybyggda, och hitta ett nytt större boende under tiden (billigt, i ett område vi inte vill bo i). Minus: Molly måste byta dagis. Plus: Jag slipper bli deprimerad och tokig. Vi undviker skilsmässa... 3) Inte köpa det nybyggda utan fortsätta vårt desperata letande...
Anuya: Du lägger dig absolut inte i, jag värdesätter dina och alla andras finurliga idéer jättemycket! Ett alternativ är ju att ta bort ena sidan på spjälisen, man kan ju börja vänja henne vid det nu innan bebisen kommer. Jag räknar dessutom kallt med att mini sover mellan oss i minst fyra månader, och då är vi inne i november redan...
Bay: Lite snorig kan de väl få vara, annars skulle de ju aldrig kunna vara på dagis känns det som. Allmäntillståndet är ju det som gäller tycker jag i sådana lägen, på vårt dagis tar de aldrig tempen utan låter föräldrarna komma om de misstänker feber. Så är det kanske hos alla?
Nä nu måste jag jobba, tusen tack för alla svar och hjälp om den här jäkla boendesituationen