Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
Ja det är ett tag kvar helt klart, vi kan boka när det närmar sig!
Ja det är ett tag kvar helt klart, vi kan boka när det närmar sig!
Tänk om läkarna kunde komma på ett vaccin mot man-flu... Tror Jens har varit sjuk en gång i månaden det senaste året. Suck.
Det är ett mirakel varje gång, inte sant! Ultraljudet visade en sparkande liten filur som är två veckor yngre än vi "trodde" - jag har hela tiden sagt att vi legat minst en vecka för långt fram. Så den 6 juli är nytt bf, dock trodde barnmorskan att det med stor sannolikhet blir tvärläge även denna gång. Men man vet aldrig... Dessutom sa hon att hon till 99% visste vilket kön det var, då spricker man ju nästan av nyfikenhet. Rena tortyren Men vi höll oss och fortsätter spekulera!
Movie; krya på dig
Hoppas också lilla Melinas mage blir bättre snart. Fy vad hemskt det är med de där röda utslagen...
Meh. Det var ju JAG som frågade först om någon ville fika och så är ni fräcka och träffas utan mej Är avis! Tur att man ska vara mammaledig snart igen!
Tack för alla söta kommentarer om ultraljudet igår, jag går fortfarande på moln! Idag började Mollys inskolning och det verkar toppen. Har lagt upp lite bilder och text på bloggen om nån vill se.
Bay: shit vad cool du är som inte tycker det är jobbigt att lämna sådär! Man vet ju iofs att det blir bra så fort man kommit därifrån men ändå... Förstår att du är orolig för magfiluren, det är tyvärr ett graviditetssymptom som man nog aldrig kommer ifrån. Jag tror att allt är jättebra, tur att du slipper vänta tre månader på UL i alla fall!
FrökenM: vi kommer också låta Molly sitta kvar där bak och sätta babyskyddet fram, vi har kvar vårt maxi cosi med bas. Supersmidigt. Mollys nuvarande stol är också maxi cosi som man kan justera lutningen på med enghandsgrepp. Grymt bra!
Namn ja. Vi har inte riktigt kommit så långt än. Jag gillar egentligen enkla gamla namn typ Otto, Olle, Melker, Julius, Alice, Greta o.s.v. Man kan ju undra var Molly kom ifrån... Emil gillar jag, och Malte. Fina namn ni har Saza, och Constantin är ju asballt. Om ni har det som förstanamn så blir smeknamnet kanske Conny!
Vi har stödben direkt på vår bilbarnstol som Molly har nu, det är en MaxiCosi. Den sitter fast som berget, ruckar man på stolen så gungar hela Volvon
Movie: Vad skönt att allt såg bra ut, minns hur trist det var för dig på sjukhuset hela förr-förra sommaren... Håller verkligen tummarna att du slipper det den här gången!
FrökenM: Vilken duktig liten bebis som ligger rätt! Snart är det dags
Undrar vilken bebis som kommer först, mini-FrökenM eller mini-L33L00?
Men gumman Anuya, stackare. Det var ju en olycka som hade kunnat inträffa oavsett om du hämtar honom varje dag eller bara en på tusen. Hoppas du snart mår bättre, stor kram till dig!
Jag har dragit ut en visdomstand idag, vidrigt...
I förmiddags lämnade Jens Molly på dagis för första gången, hon hade bara vinkat och sprungit in till sångstunden... Supernöjd. Hoppas det håller i sig!
Jenn: Spännande med nybyggt hus, hoppas det gick bra på visningen. Skönt att slippa budgivning.
Bay: Huvudsaken är att man vet att de trivs så spelar lite gråt på morgonen ingen roll. Jag är inte heller så känslig för det där, har mest varit orolig för att hon inte ska trivas. Men det gör hon ju, och nu när man själv lärt känna dagiset lite så känns det supertryggt!
Tycker det känns helt sjukt att så många av våra små bebisar helt plötsligt är dagisbarn. Det var ju igår man kämpade med amning och oroade sig för den motoriska utvecklingen (i alla fall jag som hade en orörlig latmask-unge i typ ett år). Man hinner inte med!
FrökenM: Men är det inte så, livet väljer själv vilken väg man ska ta. Helt plötsligt står man där med ett hus man aldrig hade kunnat tänka sig att titta på tidigare. Låter som ett härligt projekt att renovera och göra fint. Och som du säger, bara för att ni flyttar in där nu så måste ni ju inte bo där resten av livet. Känner ni att det är en bra deal så kör på!
Vi håller också på för fullt att leta ny bostad. I onsdags "förlorade" vi ett hus som lades ut på morgonen, jag ringde kl 12 och då var det redan en annan intressent som de förde förhandlingar med. De skrev på torsdag förmiddag, visningen skulle varit NÄSTA helg. Det är helt stört galet i den här stan, jag vill bara gråta...