• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • Jenn83
    Tobiq: Jag vet precis hur du känner, inför VUL:et med Maja var jag så nervös och tvivlade starkt på att det fanns något där. Vet inte riktigt vad jag ska säga för att lunga dig, mer än att jag definitvit tror att du kommer få se ett pyttelitet hjärta som slår, eftersom du inte fått något som tyder på missfall. Men jag minns som sagt hur nojig jag var i början av graviditeten med Maja, så jag vet inte om det hjälper....
    Lycka till imorgon i alla fall!

Kul att ni tycker huset verkar mysigt. Där är ju en del att göra, kan säga att jag ALDRIG skulle behålla de där extrem- pojk och flickrummen! Gräsligt... och badrummen skulle vi väl också fixa. Men det känns väldigt lagom för oss, som inte riktigt känner att vi är husmänniskor

Sjögurka: Tycker priserna här nere också är rätt höga egentligen. Vi bor ju en mil utanför Lund, inne i Lund hittar du knappt ett hus under 4-5 miljoner... Men anledningen till att detta är så billigt är att avgiften är hög. Men vi resonerar som så att det är boendekostnaden som är det viktiga, inte om vi betalar pengarna till föreningen eller som ränta till banken.
    Japp, håller dig/er uppdaterade, så får det bli en träff om jag kommer upp.

Idag lämnade jag Maja 45 minuter på förskolan, satt i personalrummet. Men det gick jättebra. Hon vinkade och sa hejdå när jag gick, och sen hade hon inte gnällt nåt när jag var borta. Skönt!
    .?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • anuya77

Jaha, då ska jag fördriva tiden i 2 månader då...blev sjukskriven på heltid idag pga foglossningen. Har grymt om så jag har svårt o jobba o bara hoppa in/ut i bilen till jobbet. Så det är väl bäst men jag måste beställa en massa böcker o öjudböcker så man kan fördriva tiden i vilan.

Vem skulle ses nästa vecka? Jag kanske får hänka trots att jag kommer utan barn. (Hugo =dagis)

Minns ni den där krämen som apoteket förvägrade mig? Jag träffade doktorn idag och hon blev vansinnig när hon hörde detta - så hon ringde till apoteket i solna och skällde ut dem och att detta försvårat min graviditet mm. Hon var jättearg! hehe. Så nu har jag fått krämen o ska förhoppningsvis slippa pupp.

Tobiq: det kommer gå bra på UL! Jag känner igen din oro. Brukar också tro det värsta men sällan finns det nåt att vara orolig för.

Lycka till alla inskolningsbarn!!!!

• Jenn83

Anuya: Vilken bra läkare som verkligen stod upp för dig. Sånt gillar vi!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Taneli

Jenn: Jättefint radhus, hoppas ni gillar det.
    Tobiq: Klart du har ett litet pyre i magen och imorrn kommer du få se att allt e toppenbra med bebisen.
    Anuya: Grattis till ännu en grabb, trist att du blivit sjukskriven men har man ont så har man.
    Jag har letat lägenhet ett tag nu, vill ju helst ha radhus men jag är ju arbetslös så det e ju bara o glömma. Vi trivs inte i våran nuvarande lägenhet och vill ha egna rum till barnen. Vi har en 3:a på 95 kvm med etage. Igår satt jag på nätet o kollade lite o hittade en 3,5 på 90 kvm i huset som vi bodde i innan vi flyttade till våran nuvarande lägenhet. Ringde på den o var o tittade på den o nu är den våran från 1 april. Är så glad, vi får hiss= slippa släpa barn upp för trappor =). Hoppas på nya tapeter då gubben som bodde i lägenheten bott där i 10 år o tapeterna var inte de snyggaste o modernaste.
    Hoppas alla har det bra

• Tezz81

Appropå priser så blev detta vårat för 2½ år sedan för 1 150 000..... (6 rum och kök, + 4 rum i källaren).... Falun är bra!
    Jonatan04, Linnéa08
  • lia76

Jenn83:
    Såg ju ut att vara jättefint ju!!!
    Köket gillade jag skarpt =)

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • lia76
    tobiq skrev 2010-01-13 10:14:32 följande:
    hej tjejer! Smygskriver när kollegan är iväg... Grattis till killen Anuya och heja, heja alla nya dagisbarn! Kan inte ni lugna mig lite? Är SJUKT rädd inför UL:et imorgon, inbillar mig allt möjligt hemskt. Men utan blödningar eller någon smärta alls och dessutom med ett hemskt illamående och trötthet så borde väl pyret leva? Har inte mått så illa sista dagarna nu, behöver inte kissa på natten vilket jag gjorde tidigt med Moa och har inte heller känt någon "mensvärk" eller växtvärk som det ju är, direkt. Sån hade jag massor sist, så jag börjar tveka på om det verkligen finns något där inne. Önskar att det var i morgon så att man kan pusta ut... Gud vad ledsen jag blir om det inte blir någon aug-bebis!
    Det kommer gå jätte bra ska du se =)
    Det som många gör "fel" är att jämföra sin andra graviditet med sin första... Ett stort misstag att göra då man oftast blir rätt så orolig att något är galet då man inte känner på samma vis som med första bebisen.
    Alla graviditeter är olika
    Kram på dej!
    Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • isis79

Hej alla!

Kikar in en liten sväng :o)

Verkar som ALLA är gravida igen förutom jag *S*.. GRATTIS till er nygravida (har nog grattat er andra innan)...
    Vi har lagt bebisplaner på hyllan och bara njuter av att vara en liten familj som ÄNTLIGEN har det bra tillsammans :o)

Ser att några kanske skulle träffas nästa vecka, vi vill gärna följa med :O)

♥Isabel 080924♥ isis79.blogspot.com
  • anette 81
    isis79 skrev 2010-01-13 16:16:12 följande:
    Hej alla!Kikar in en liten sväng :o)Verkar som ALLA är gravida igen förutom jag *S*.. GRATTIS till er nygravida (har nog grattat er andra innan)...Vi har lagt bebisplaner på hyllan och bara njuter av att vara en liten familj som ÄNTLIGEN har det bra tillsammans :o) Ser att några kanske skulle träffas nästa vecka, vi vill gärna följa med :O)
    Jag är inte heller gravid, räcker med Wilma för tillfället
    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • j 3 n N y
    Isis och Anuya: Vad roligt att ni vill ses nästa vecka (med eller utan barn spelar ingen roll!). Vi har inte bestämt någon dag än, det beror på hur Sandra jobbar och det får hon reda på imorgon. Funderar på om inte Nenne är hemma också och vill följa med, Camilla har du koll på det?
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7