• isis79

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Hej alla!

Kikar in en liten sväng :o)

Verkar som ALLA är gravida igen förutom jag *S*.. GRATTIS till er nygravida (har nog grattat er andra innan)...
    Vi har lagt bebisplaner på hyllan och bara njuter av att vara en liten familj som ÄNTLIGEN har det bra tillsammans :o)

Ser att några kanske skulle träffas nästa vecka, vi vill gärna följa med :O)

♥Isabel 080924♥ isis79.blogspot.com
  • isis79

Saza: Vi är ju som sagt hemma hela dagarna så det är bara o säga till så kan vi ses...
    Min kompis som jag skrev till dig om fick kämpa i 7 år innan sjkvården tog henne på allvar ang febern.. Så det är bara att "bråka" så ni får någon utredning...

• isis79

Hej alla..
    Tänkte bara säga hej och visa att vi lever ;O) Nu kan jag inte hålla mig härifån utan läser varje DAG (men är inte så bra på att skriva)..  Är så spännande med alla bebisar som ska komma och alla hus köp!
    För oss går det riktigt bra nu ÄNTLIGEN.. Så om allt går som det ska så flyttar vi till Mijas Costa i April :O) Har hittat vårt drömhus där.. Så sen är ni välkomna och hälsa på hos oss..

Anuya: Om du vill ha vuxen sällskap och en kopp kaffe så säga bara till, R kan ta Isabel om du har lust o ses....

animegirl: Välkommen till FL`s trevligaste tråd!  Har en dotter Isabel som är född den 24/9 -08 och är också en av dom få som INTE är gravid.. Hoppas det kommer snart ;o)

Ha en trevlig helg :O)

• isis79

Anuya & Bay: Jag gärna och fikar i sumpan den 23 :O) Kolla med plugghästen hur han har det nästa vecka, den ända dagen som jag vet att vi är upptagna är mån & ons...

• isis79

Bay: Skönt att det gick över snabbt... Förra helgen så var det 1 natt Isabel var dålig i magen och vi fick byta typ 6 ggr under natten men sen på morgonen var det putsväck borta.. Hennes kompis däremot kräktes i 2 dagar och hans föräldrar fick också magsjuka... Kan va så att han fick en "mild" släng...

• isis79

animegirl: Läste på din pres att du också haft hyperemesis.. Här har du en till som hade det... Hade du det med alla 3??? Vi börjar så smått planera syskon men är livrädd för att få det igen och inte kunna ta hand om Isabel själv... Har du lite tips hur man kan underlätta situationen så tas det tacksamt emot :O)

• isis79
    Kaosmamma skrev 2010-02-13 13:02:24 följande:
    hej, oh fy stackars dig :/ med de två första kräktes jag varje dag flera gånger fram till v 26, sen blev det bättre men mådde illa hela tiden. Plus att jag hade andra graviditetsproblem (min kropp är inte gjort för att vara gravid eller föda barn). men med tredje barnet nu så blev det ett rent helvete.. jag kräktes 10-15 ggr per dag från v 8, låg ner hela graviditeten mer eller mindre. I vecka 14 fick jag åka in akut till sjukhuset.. då hade jag gått ner flera procent i kroppsvikt, var uttorkad och bara flummade.. blev dropp såklart. Efter det så låg jag på sjukhus.. fick permission ibland.. fick så mycket mediciner som tryckte ner kräkningarna något. Åt lergigan, smärtstillande, lugnande och någon stakr sak som cancerpatienter äter då de tar cellgifter. Men jag blev inte "bra" någon gång.. och jag såg knappt mina andra två barn på hela graviditeten.. så jag har tyvärr inga bra tips. Det skulle vara att börja med illamående medicin tidigt, då sägs det ge bättre effekt.. äta äpplen mot illamående. Sen kan jag trösta med att läkarna sa att de som har hyperemesis ofta inte blir så här sjuka och det brukar inte hålla på så hårt hela graviditeten.. men vissa har otur. Hur var din hyperemesis? Vissa får inte det igen.. men jag har haft det på alla. Sorry, inte å muntert ;) men man klarar det! Det är sjuuuukt tufft, men det går... allt för sin bebis!
    Jag låg i princip inlagd från v6-24 kräktes så mycket så jag blödde ur halsen, var ett kärl som sprack .. Gick ner från 87 till 63 bara på några veckor och fick ca 6 liter dropp/dygnet... När jag hade mina bra perioder så fick jag åka  hem och sova... När jag var i v 25 åkte vi till Spanien fast jag inte var helt 100 men konstigt nog så försvann allt där nere.. Hade ett "återfall" efter jag hade ätit paella *S*..
    Legriganen funkade inte på mig så jag fick också dom där storpillerna som cancerpatienter får och dom hjälpte inte heller... Jag hoppas verkligen inte att jag får det den här gången för jag vet inte om jag klarar det psykiskt igen. När det var som värst ville jag tom göra abort.. Tur att jag tog mitt förnuft till fånga...
    Ska faktiskt försöka få medicinering direkt när jag blir gravid så får vi se om det funkar...
  • isis79
    {#lang_emotions_flower}GRATTIS FörkenM till er lilla Greta{#lang_emotions_flower}

Vi har spenderat hela lör fm på SÖS barnakut.. Efter rådgivning med både sjukvårdsupplysningen och Liljeholmens närakut så åkte vi in med en misstänkt UVI på Isabel....
    Efter en lååång väntan med kisspåse så kom det lite kiss och dom kunnde ta prover som visade negativt!!! Så hon är med andra ord frisk som en nötkärna..
    Imorse innan vi åkte så kissade Isabel på POTTAN för första gången  *stolt mamma* så nu är det nog bara att fortsätta vår lilla potträning...

Ha en bra lördag kväll:O)
  • isis79

Hej på er alla Skrattande
    Har inte varit inne hör på länge men här händer det grejjer ser jag
    GRATTIS nenne till  +et, till er andra som har en ny liten kotte i magen och till er som fått era guldklimpar under tiden jag inte varit här..
    Är grymmt sugen på en till nu men det får vänta tyvärr Rynkar på näsan tills våra "problem" har löst sig, vågar inte bli gravid nu eftersom jag kallt räknar med att få ligga innne 6 månader som sist och nu när allt håller på och lösa sig så vi ÄNTLIGEN snart kommer iväg till Spanien så vill jag inte riskera att bli kvar här på sjukhus. VI får ha två tätt sen istället Flört.

Ha en bra helg...

• isis79
    skogsbollen skrev 2010-07-01 13:50:20 följande:
    @isis:
    Kollade just in din blogg. Tror jag ska börja följa fler av oss september-mammors bloggar, för det är så kul att läsa. Poolen som lilla tösen fick i 21-månaderspresent, var har ni köpt den??
    Köpte den på BR för 99 kr.. Den är inte så stor med duger utmärkt :O)
    Roligt att du kikade in på min blogg...
  • isis79
    movie skrev 2010-07-10 13:12:18 följande:
    En fråga till er, jag hade avslag i ca ´2 veckor och nu verkar det som mensen har kommit. Någon mer som fått den så tidigt?
    Jag hade det liknade avslag i 1½ vecka sen kom mensen någon vecka efter.. Kommer ihåg det för jag tyckte det verkade konstigt att den kom tillbaks så snabbt.. Kanske berode det på att jag inte ammade...
  • isis79

Sönt att läsa att det är fler som har trotsiga barn här, började tro att det var något fel på Isabel. Vi har typ konflikter och utbrott HELA dagarna här, mitt och sambons tålamod börjar tryta och vi är helt slut. Inte nog med det har vi massor av saker att tänka på + jag pluggar heltid och sambon håller på med sitt. Det är väl bara att gilla läget och hoppas att det snart vänder!
    Ha en bra söndag :O)

• isis79
    movie skrev 2010-09-02 07:48:13 följande:
    Jenn83 skrev 2010-09-01 22:57:49 följande:
    Movie: Åh så jobbigt!! Jag förstår vad du går igenom, min syster födde i vecka 30. Fast ok, jag hade henne nära, så jag förstår att du oroar ihjäl dig.
    Men om det hjälper dig alls, så kan jag säga att min systerson, som vägde 1380 g när han föddes 10 v för tidigt, är idag en fullt frisk och pigg kille på nästan 2 år.
    Men jag skickar en stor kram till dig, hoppas allt blir bar både med din syster och barnet.
    Blev moster till en liten pojkeHjärta Allt har gått bra han vägde 1800g så en liten plutt.
    Alice föddes i v.34 och hon är ju fullt frisk och har växt om många i hennes ålder så det kommer nog att gå jätte bra.
    Grattis till din syster och till dig som blivit moster :O)
    Jag blev faster till en liten tjej i morse tre veckor förtidigt..
  • isis79
    anette 81 skrev 2010-09-02 08:07:14 följande:
    Usch idag fyller jag 29år, blir fika med familjen och vännerna
    Grattis!
    Håller med sjögruka det blir bara bättre och bättre :O)
  • isis79

Lappen: Härligt och höra att han har fått komma hem!

Angående julklappar så ska Isabel få en Brio tågbana av oss sen får släkten fixa resten Flört
    Får väl också passa på och berätta för er här inne (vissa vet redan) att Isabel ska bli stora syster i Juli om allt går som det ska går in i v 8 imorgon! Var på ett Vul i fredags pga blödningar och uteblivet illamående (hoppas verkligen det fortsätter att utebli) och fick se ett litet hjärta som slog med starka slag. Så nu håller vi tummarna!

• isis79

Tack för alla grattis men tyvärr tror jag att det inte kommer gå vägen. Har fått en ny blödning idag som inte vill ge sig och inte nog med det utan jag är i Östersund hos min moster med en sjuk Isabel hon fick feber inatt och är kanon snorig och vi som skulle träffa en kompis som precis fått en liten. Lite därför vi åkte hit upp. Nu får jag får snällt vänta med och åka in och kolla hur det ar tills vi kommer hem *pust*. Kul helg det h är blir!

• isis79

Ville bara svänga in en snabbis och berätta att jag var på gyn akuten idag pga mina blödningar som eskalerar. Pyret växer som det ska och har växt 7 mm på 1 vecka :O) Men det är inte utom fara än,  dem såg fortfarnade inte vart blodet kom ifrån men det verkar vara en infektion som spökar, dem tog också cellprov eftersom cellförändringar kan ge blödningar! Så nu får jag vänta och se hur det går.

Tack alla för era kommentarer det gör så det känns lite lättare :O)

• isis79

Kikar in med lite tråkninga nyhter! Var på akuten igen igår kväll och dom konstaterade att det var ett MF på G så jag blev hemskickad med lite piller som ska hjälpa till att få bort allt. Ska dit igen på onsdag och kolla om det ser bra ut annars blir det skrapning *suck*. ÄR inte så ledsen över att det inte gick var ju ganska inställd på det men hela min JUL är förstörd! Nu kommer vi inte ner till Malmö eftersom jag ska på ÅB sent på ons eftermiddag och ser det inte bra ut så blir det väl skrapning den 23! Sämre tajming finns inte. Var bara tvungen att skriva av mig..
    Ha en bra jul :O)

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7