Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
Winnertaco:
Winnertaco:
Såg precis på Facebook att Anais lille kille kommit nu!!! Imorse, och han var visst ganska så stor, över 4 kg. Häftigt med en tråpdbebis till!!
GRATTIS Anai
Pratade förresten med en bankkille idag, och vi får lånet!! Så om nu bara huset är kvar ikväll och vi tycker om det kan vi bli husägare!! *Pirr i magen*
Fröken M: Det är säkert ingen fara med att du förde över pengarna...där finns ju trots allt en del ärliga männiksor och ibland m¨åste man väl våga chansa!!
Sjögurka>: Helt klart är vi idag bortskämda med plats. Min framor var ett av 18 (!!) syskon, och de bodde i en trea eller fyra!!
Svåra beslut här hemma ikväll. Det visade sig att huset vi eventuellt ska köpa inte är byggt än, så det var ett visningshus vi fick se. Så om vi ska ha det får vi bygga det. Eller ja, det blir byggt till oss. Klart i november. Fördelen är att vi nu kan välja hur badrum och kök ska se ut. Nackdelen är väl att det blir lite dyrare iochmed att det drar ränta under tiden det byggs
Men jag tyckte jättemycket om huset så det lutar väl åt att vi tar det
Sjögurka: Ja, det går snabbt till november, och visst hade det väl varit skönt med en uteplats i sommar, men vi är ju absolut inte trångbodda eller så. Här kommer ju inte komma en bebis innan november iaf
Sitter och kollar på hemsidan nu på alla val man kan göra. Spännande!
Baypower: Nja alltså, jag är inte än så länge helt hundra på hur det funkar. Men vi får ju ett byggkreditiv. Och därifrån dras pengar till huset efterhand det byggs. Typ tomten köps först, och när huset var på plats skulle 20% betalas, och lite summor efterhand. Och allt det läggs på ett byggkreditiv. Det kostar ränta under tiden. Sen när vi får tillträde till huset läggs den räntan på köpesumman...så fattade jag det...
Winner: Så har vi också resonerat, precis som du. Fördelen här är att det är ett område med exakt likadana hus och likadana planlösningar, så jag inbillar mig att själva uppförandet av huset ska gå relativt smärtfritt, om du förstår hur jag tänker. Dessutom är detta sista etappen på området, och de andra hade visst hållt tidsplanen som jag förstod det.
Winner: Jag ringde LB-hus, som bygger det området. Och de sa att hittills har alla husen där blivit klara i tid. Och hon påstår att det inte tillkommer något mer till priset...förrutom om man gör tillval. Sen vet jag inte om man vågar lita på att hon talar sanning...
Ja, det är många som fallit bort under trådens gång. Vi var ju väldigt många från början. Samidigt kul att vi lyckats hålla kvar så här många som vi är nu. Tänk att vi är inne på nästa omgång bebisar! Hoppas bara på att någon annan är inne i bebis-träsket när jag är där Kanske ni är på era tredje?? (eller fjärde för den delen)
Baypower: Vi var på Lalandia (badland i Danmark) med familjen när jag var i kanske 4 månaden...hade samma ångest då som du har nu. Magen hade börjat synas, men det var inte självklart att det var gravidmage. Kände mig bara tjock. dessutom var det i mars- april så man var ju lagom vit och blek...
Baypower: Ni byggde väl också hus? Hur lång tid tog bygget?