• Jenn83

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Baypower: Mys med lite tid så där bara ni två. Lyx!

Knastroll: Kul med huset!!

Sjögurka: Åh va roligt med en sån bok. Sån har de inte på Majas förskola, synd. Spännande med inskolning, kommer säkert gå bra.
    Maja ska gå första riktiga dagen imorgon. Hon missade 3 dagar av inskolningen förra veckan, men det ska nog gå bra, hoppas jag.

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Första riktiga dagen för Maja på dagis idag. En av hennes förknar ringde kvart över 12 och gav rapport. Då hade hon precis somnat, på en madrass, med alla andra barnen (min stora tjej!!!) efter att ha ätit två portioner mat. Så skönt att höra att allt gått bra! Nu ska jag snart hämta henne...mys!

Halva dagen har gått till att ringa mäklare och banker och allt möjligt...vi som absolut inte skulle ha hus har plötsligt hittat ett helt nybyggt parhus, 127 kvm, jättefint, här i vår ort. Det har byggts 21 och nu är där 2 kvar. Fast pris, 2,5 miljoner. Trodde det var kört med lån eftersom jag pluggar men pratade med en bankman som sa att det kanske kunde fixas... så nu ska vi få vår lägenhet värderad på torsdag och gå på visning på fredag....lite galet hela grejen, men vi får väl se!

Sjögurka: Kul med ultraljud!! Skönt att allt såg bra ut.

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Anuya: Oj, stackare! Men när det är så här halt kunde det verkligen hända vem som helst. Vilken tur att det ändå gick bra med er alla 3 även om det såklart är trist att foglossningen blev värre.

Sitter här och väntar på ett samtal från mäklaren. Ska på visning på ett nybyggt hus ikväll. Det fanns två kvar i det området. Fast pris, så man slipper budgivning. Igår fick jag höra att det ena var bokat, och att de väntar svar på det andra idag. Hoppas de tackar nej! Lite störigt också att vi inte fick visning förrän idag. Ringde om det i måndags. Men men, så är det!

• Jenn83

Inget hus för oss i alla fall. Mäklaren ringde och sa att båda husen som var kvar var sålda så vi fick inte ens komma på visningurt, men så är det.

Nu väntar sängen, orkar i nte kommentera något ikväll. Godnatt!

• Jenn83

Va roligt med husköp (för Fröken M) och eventuellt radhusköp (Sjögurka)!! Kommer säkert bli bra för er båda.

Sjögurka: Har aldrig sett såna stadsradhus förr...lite häftigt ju! Vad kommer de gå för, och vilket ska ni isåfall ha? Svår situation ni hamnat i...anatr att de andra har rätt att man står ut trångt ett tag.

Jag har också lite husnyheter! Mäklaren ringde idag och sa att köparen dragit sig ur det ena huset av de två som var kvar. Så nu är det ett till oss om vi vill! Så vi ska på visning imorgon. Håller tummarna att vi gillar det, att vi får lån och att det inte hinner säljas innan!
    http://www.hemnet.se/beskrivning/559074?r=3

• Jenn83

Tobiq: ja visst är det fint!? Hoppas bara vi gillar planlösningen och så, och att resten också är fint. och framförallt: Att vi får lån!!

Men ert hus...600.000!? Helt galet ju. Det får du precis en lägnehet för här, och då är ju detta inte en så dyr ort ändå! Ni kommer ju bo hur billigt som helst! Och det kan helt klart bli jättefint. Såg mysigt ut.

• Jenn83

Winnertaco: det har du helt rätt i. Grejen är bara att vi är ganska lata, så om vi kan flytta in i ett nybyggt hus så skiter jag i om det inte har vår prägel, då är jag bara nöjd att jag slipper göra nåt Haha, kommer sluta med att vi köper värsta renoveringsobjektet bara för att jag säger så nu

• Jenn83

Sjögurka: Oj, förvånas alltid över hur olika priserna är i Skåneoch Stockholm!! Men det är klart, kan man sälja sin lägenhet för lika mycket som ett radhus kostar så blir det ju ok i pris ändå på nåt sätt. Är det en sån i två eller tre-plan ni kollat på?
    Ja, jag tycker också om stilen på huset vi kollat på. Ganska mysigt, inte för mycket "nybyggt"-stil.

Winnertaco: Men det är ju perfekt att kunna göra så som ni har gjort då, och helt klart kan man ju få en egen prägel på huset.

• Jenn83

Supernöjd just nu

Dels fick jag VG på min B-uppsats, vilket känns jättebra!

Och sen fick jag veta att vår första lektion imorgon är inställd, så jag börjar 10.30 istället för 8.15. Slipper jag dra upp Maja så tidigt på morgonen...

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7