• Jenn83

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

God kväll här inne.
    Nyss hemkommen från ett studiebesök på en Reggio Emilia-förskola. Grymt intressant, det enda som snager mig är att det är en sån förskola jag hade velat ha Maja på! Men det finns ingen sån i närheten, och trots allt ska ju vardagen fungera så jag är inte intresserad av köra lång sträcka till förskolan. Får väl istället försöka skaffa mig ett jobb på en sån! Då, om typ 1,5 år när jag ääääntligen är färdig!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Nenne: Roligt med nya jobbet, och så bra att du lyckas hålla vikten så bra!! Vad har de sagt i det projektet, vad är "minimum" för vad man bör gå upp?

Skogsbollen: Härligt med en sån dag!!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Måste bara få skryta lite om min dotter
    Nu är hon helt blöjfri dagtid! Ja, utom när hon sover. Och det går faktiskt bra. Nån enstaka dag har vi fått med blöta kläder från förskolan, men de flesta dagar har det inte hänt några olyckor. Och igårkväll visade hon att det nog går bra att vara blöjfri när vi är och handlar o.d. Vi var på Maxi rätt sent, meningen var att hon skulle sova i vagnen, så hon hade pyjamas och blöja. Men hon vaknade och gick runt en massa. Plötsligt ropade hon "Kissa, kissa". Först tänkte jag vara lat och säga till henne att hon kunde kissa i blöjan, men sen insåg jag att det var ju ett bra tillfälle att prova kissa "iväg". Så vi snabbade oss ut till toan och hon kissade, och inget hade kommit i blöjan! 

• Jenn83

Idag har vi haft kalas för Maja, två dagar i förskott. Allt gick jättebra och massor av fina grejer fick hon. Men oj va man blir slut efteråt!

• Jenn83

Bay: grattis till Felix! Maja var också så där med sina presenter. När hon öppnade paketen med kläder slängde hon bara drm åt sidan.

Vi har ikväll firat Maja för tredje gången. Hade kalas för släkt och vänner i lördags, i måndags var vi på lekland och idag hade hon 4 kompisar här på kalas

• Jenn83

Vad ska ni ha för vinterskor? Till barnen? Tycker de flesta är snordyra...nån som hittat några prisvärda?

• Jenn83

Sjögurka: Ja visst är det störigt att vår tråd inte funkar i iPhonen! Jag sitter väldigt lite vid datorn nu sen jag fick den, och därför blir det väldigt lite familjeliv.
    Vi tänkte också satsa på allvädersstövlar. Har hittat ett par från Kavat som jag ska slå till på, och hoppas det funkar hela vintern. Riktigt kalla dagar kan man ha ullstrumpor i.

• Jenn83

Tobiq: vickar ju en del på förskola, och det bästa på barnen vid denna årstiden är lager-på-lager. Tunna överdragsbyxor (stadium har jättebra som inte är så dyra) ev. Med fleecebyxor under. Och så fleecejacka och skaljacka. Vädret skiftar ju så det är bra att kunna ta bort ett lager. Sen på vintern är overall bäst. Blir ingen glipa mellan jacka och byxor, och skönt för pedagogerna att bara ha ett plagg!!

• Jenn83

Nån typ av vattentäta höstskor eller fodrade stövlar. Gympaskor blir lätt lite blött.

• Jenn83

Vi köpte höstkängor till Maja på stadium, everest. Har inte hunnit ha de så länge men är nöjda hittills. Var i skogen i helgen och Maja gick runt bland blöta löv och så och fötterna var torra o varma efteråt.

• Jenn83

Anette: 350 kr

Tobiq: härligt att inskolningen gick då bra. Jag är ju av uppfattningen att förskolan är jättebra för barnen (inte så konstigt med tanke på mitt yrkesval), framförallt det sociala. Dessutom så ser jag på barnen på "min" förskola hur kompetenta de är under dagarna och så fort föräldrarna kommer blir de bebisar på nytt vi föräldrar daltar ju lite väl ibland!

• Jenn83

Kul att tråden fått lite nytt liv igen!!

Sitter och pluggar men går sådär. Är så jäkla trött! Maja har riktiga skitnätter för tillfället, och inatt var extremt. Skrek flera gånger i timmen och till slut vid 4 gav jag med mig när hon ville ha välling. Då sov hon väl ok 1,5-2 timmar. Sen ville hon upp, och kom på det perfekta. "Mamma! Maja behöver kissa!". Suck, upp och kissa, sen var det kört...

• Jenn83

Taneli: Usch, så jobbig situation, men skönt att ni är överens i alla fall. Stor kram till dig. Har ni hunnit med att prata om hur ni ska lösa det med barnen?

Knastroll: Håller verkligen tummarna för att det inte är något allvarligt!

• Jenn83

Ikväll har vi haft kalas för Daniel och passade på att "outa" att Maja ska bli storasyster. Det är väldigt tidigt, går in i vecka 8 imorgon men om allt går bra kommer bebisen i mitten av juni.
    Som ni andra sagt så är detta inte officiellt så inget på fejjan eller bloggen!

• Jenn83

Tack för alla grattis! Nu hoppas jag bara allt går bra. Har fått tid för inskrivning, men inte förrän i v 12, dvs om 4 veckor.

• Jenn83

Oj va länge sen jag var här! Kan definitivt tänka mig som winnertaco föreslår, att köra på Facebook istället.

Isis: så ledsen jag blir för dig, men håller samtidigt tummarna för att det går vägen. Skickar en kram iaf.

Susett: jobbigt att du känner så. Hoppas det blir bättre för er snart! Och ang. julklappen hade jag heller inte blivit glad...snacka om svårplacerat!!

Här rullar det mesta på, det närmar sig flytt nu! Onsdag nästa vecka flyttar vi. Ska bli så skönt. Med graviditeten går det bra, är i vecka 14 nu. Det går undan denna gången!

• Jenn83

Isis: härliga nyheter, och nu håller vi tummarna att det går hela vägen!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7