• Jenn83

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Bay: Här är nattningarna väldigt upp och ner. Vissa kvällar, speciellt om jag inte är hemma, är det bara att lägga henne i sin s'ng och säga godnatt och gå ut. Men igå kämpade vi hur länge som helst. satt hos henne, fast då försökte hon bara klättra över mig, vi provade att bara gå ut och stänga dörren, men då går hon upp och öppnar och tar med leksaker. Igår fick hon somna i sängen till slut. Men visst är det störigt!

Idag kom en av majas förskolefröknar tillbaka efter semestern, och äntligen en lämning utan panikgråt! Så skönt, efter 4 veckors helvete!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

GRATTIS HUGO!!

Ja, det är så skönt att mardrömslämningarna är över. Idag var det inte en enda tår som föll, varken på vägen dit eller där. När vi kom dit drog hon av sig jackan och bara gick in och satte sig vid frukostbordet. Tror det har hjälpt mig att jag har erfarenhet av "branschen", och vet att de flesta blir lugna efter en stund. men det har ändå känts för jäkligt att lämna henne så. Nästan som att jag svikit henne. Men är också arg att man ska behöva känna så bara för att inte vi kunde ta semester under just de veckorna.

Säger era barn också NEJ till allt? Vet inte om det egentligen är trots, mer bara att allt just nu är nej för Maja. Har hållt på ett tag. typ om vi varit på stranden, så har jag frågat: Vill du bada? och hon bara: NEJ!! och börjat gråta. Sen så fort hon är ombytt har hon glatt sprungit och badat!!!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Sjögurka: Ja, den taktiken har vi börjat med också. Fast ibland glömmer man bort sig. eller att det blir en fråga fast man tänkt sig ett påstående. Idag i bilen så sa jag till Maja "Ska Elin (vår kompis som maja tycker massor om) komma till oss?", fast det var tänkt som "Elin kommer till oss". Och Maja fick ett sånt bryt! Bara satt och sa Nej och grät. Fast jag vet att hon kommer bli jätteglad! Ibland undrar man vad som rör sig i huvudet på de små!!

Bay: Det där med bajs är samma här. alltid nej. tror det ärmycket för att maja hatar blöjbyte. Hoppas snart slippa dem...

• Jenn83

Sjögurka: Ja nu när du nämner det så är det nog en väldig massa frågor man ställer till barnen på en dag. precis som att det är bättre om de är delaktiga i alla beslut. Medan de egentligen inte får bestämma mycket alls...ofta är det ju "Vill du gå ut och leka?" "Nej!" "Jo det ska vi!!". Knäppt egentligen. Ska verkligen tänka till

Baypower: Såg på din blogg att det är 11 dagar kvar. Vad hände där egentlien?? Har liksom tänkt att det är nån månad kvar   För mig (som inte behövt gå runt och bära era magar och vara trött på det) så har alla era graviditeter gått rekordsnabbt! Typ 5-månaders-graviditeter!

• Jenn83

Har precis varit duktig och tränat, blev ett styrkepass på gymmet. Klappar mig själv på axeln!

• Jenn83

Nenne: Härligt!! M¨åste kännas skönt att du har en sån bra start på graviditeten!

• Jenn83

Sjö: Tror nog det kommer gå jättebra för Molly att byta förskola. Efter ett sånt långt sommarlov hade det nog ändå fått bli en inskolning light även på gamla stället, så då är det ett bra tillfälle att byta. Vi kommer byta förskola för Maja när vi slyttar, eller ja, det blir väl efter nästa sommar. Där hon går nu ligger visserligen bara en kvarts promenad från där vi kommer bo, men där ligger en förskola 200 meter från vårt hus!

• Jenn83

Baypower: Häftigt med vecka 40!! Med Maja hade jag verkligen ingen föraning om att det skulle dra igång, förrän jkag fick första värken.

Sjö: Håller med om att det är en underbar tid med barnen just nu. Denna åldern är bara så häftig tycker jag. Förrutom vissa känsloutbrott så tycker jag Maja är väldigt glad och harmonisk, och lätt att ha att göra med just nu. Såklart med en amssa bus men det hör väl till

Sen vi tog bort sidan på spjälsängen så kommer ju Maja in och sover hos oss varje natt. Inte från start, utan nångång mitt i natten. men nu två nätter ir ad har hon sovit i sin säng hela antten. Håller tummarna att detta är en ny trend där hemma. Imorse kom hon in till oss vid 7.30 med en bok och ville läsa. Sötnosen!

.•:*¨¨*:•. Två har blivit tre - Maja är här! .•:*¨¨*:•. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Maja ska faktiskt ha sin vinteroverall från förra året. En 86:a från PoP. Den var suverän, klarade allt. Provade den på henne nu och den  passar perfekt. såvida inte maja gör ett jätteryck i växten så kan hon ha den.
    Sen tänkte vi ha en uppsättning skalbyxa och skaljacka, och ha ett fleece underställ. så kan man använda det både vid varmare och kallare väder.

• Jenn83

Nenne: Jättesvårt beslut, men det är inget direkt man kan ge råd om, det är bara du/ni som kan känna vad som är rätt för er. Men visst, det är som du säger, att även om siffrona inte var helt toppen så är det ju ändå väldigt liten risk att det ska vara något fel på er lilla plutt.

Bay: Skönt att inskolningen gick så pass bra. inget konstigt ju att han tyckte det var lite sådär i början, det kommer säkert gå jättebra. Och mysigt att de sover ute. Där jag jobbar och praktiserar sover småbarnen ute i vagn. på vintern ligger de i gosiga sovsäckar, ser härligt ut!!

Maja verkar fortfarande vara en av minstingarna i tråden, om man ser till vilka storlekar era barn har. Här är fortfarande 86 perfekt, 80 funkar i vissa fall. I klänningar och shorts har fortfarande en del 74:or!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7